Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dean Razorback


Metallic Rookie

Anbefalte innlegg

Sakset fra en annen tråd: Dean Razorback V 255 - Gitarnorge - Norges største gitarforum

Hei..

Jeg har hatt Razorback Explotion tidligere (ikke V) Jeg monterte en original floyd på min, og kan vel ikke si annet

enn at gitaren var utrolig god å spille på. Virket mekanisk stabil, holdt stemminga 100% (også før skifte av Floyd)

Jeg syntes gitaren er drit kul, og liker motivet. Vill kanskje revurdert V kontra standard Razorback da du begrenser måten å spille på med en V. Standard Razorback sitter dønn stabilt over kneet og mellom beina. ..

MEN, det er et stort aber, og det er dersom du kjøper denne og angrer, så vær forberedt på å slite beinhardt med å selge den igjen. (uten alt for stort tap) Snakker av erfaring her... Følg heller med på Finn, og kjøp deg en brukt.

Skal jeg si noe negativt om kvaliteten, så er det klarlakken. Den kunne med fordel vært lagt på i tykkere lag,

for å få bedre dybdeeffekt i grafikken. Samt at de nedre hornene VELDIG lett får skade. Gjelder vel V gitarer generelt, men Razorback`n har tynne horn så det er begrenset hva de tåler..

Halsen (var på min) utrolig god å spille på, og finish på båndene var førsteklasses.. Er du vant til papirtynne Ibanez halser vil du nok bruke litt tid til å omstille deg, men det går fint..

I bunn å grunn en bra gitar, men tenk deg grundig om dette er en gitar som du ønsker å ha i lang tid. Hva du enn gjør, ikke kjøp den på impuls..

Lykke til...

Gitaren var jeg veldig godt fornøyd med, men som sagt tenk deg godt om, den er forbasket vanskelig å selge igjen.. Anbefaler på det sterkeste å kjøpe brukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra en annen tråd: Dean Razorback V 255 - Gitarnorge - Norges største gitarforum

Hei..

Jeg har hatt Razorback Explotion tidligere (ikke V) Jeg monterte en original floyd på min, og kan vel ikke si annet

enn at gitaren var utrolig god å spille på. Virket mekanisk stabil, holdt stemminga 100% (også før skifte av Floyd)

Jeg syntes gitaren er drit kul, og liker motivet. Vill kanskje revurdert V kontra standard Razorback da du begrenser måten å spille på med en V. Standard Razorback sitter dønn stabilt over kneet og mellom beina. ..

MEN, det er et stort aber, og det er dersom du kjøper denne og angrer, så vær forberedt på å slite beinhardt med å selge den igjen. (uten alt for stort tap) Snakker av erfaring her... Følg heller med på Finn, og kjøp deg en brukt.

Skal jeg si noe negativt om kvaliteten, så er det klarlakken. Den kunne med fordel vært lagt på i tykkere lag,

for å få bedre dybdeeffekt i grafikken. Samt at de nedre hornene VELDIG lett får skade. Gjelder vel V gitarer generelt, men Razorback`n har tynne horn så det er begrenset hva de tåler..

Halsen (var på min) utrolig god å spille på, og finish på båndene var førsteklasses.. Er du vant til papirtynne Ibanez halser vil du nok bruke litt tid til å omstille deg, men det går fint..

I bunn å grunn en bra gitar, men tenk deg grundig om dette er en gitar som du ønsker å ha i lang tid. Hva du enn gjør, ikke kjøp den på impuls..

Lykke til...

Gitaren var jeg veldig godt fornøyd med, men som sagt tenk deg godt om, den er forbasket vanskelig å selge igjen.. Anbefaler på det sterkeste å kjøpe brukt...

Hm.. vanskelig valg. Har sett på den siden den kom ut, så det blir jo ikke noe impulskjøp. Noen steder jeg kan finne ut ca hva verdien på den er? Vil jo ikkje betale for mye for en brukt en heller. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. vanskelig valg. Har sett på den siden den kom ut, så det blir jo ikke noe impulskjøp. Noen steder jeg kan finne ut ca hva verdien på den er? Vil jo ikkje betale for mye for en brukt en heller. :(

Regner med vi snakker om gitarer produsert i østen..? I så fall, vil jeg si rundt/max 6000,- for en pent brukt modell. USA gitarene koster en god slup mer.. OG er lang sjeldnere her hjemme..

Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Razorback cemetery gates i fjor høst for 9000 spenn.

Jeg er storfornøyd med Razorbacken, og det er en av de beste gitarene jeg har spilt på noen gang :). Det eneste jeg har å klage på er at den er veldig stor og bulkete. Den er litt tung å dra med seg på bandøving osv. Det er lett også å dulte borti bord og amps. :huh: . Men det er en utrolig fin og rå gitar. Den eier på metal, og jeg anbefaler den sterkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, vurderer også kanskje en ESP ettersom jeg hovedsaklig kan Metallica låter.. xD Men har jo lyst å bli litt mer variert også da. 6000,- høres jo ikke så værst ut, men ser at de koster 1099 dollar nye på en del nettsteder. Så hvis vi regner med 25% MVA for å frakte den inn i Norge blir det vel rundt en 7500,- for en helt ny en. :o

Vampy: Kjøpte du den brukt eller i butikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om DBZ, men kan sjekke hjemmesiden din for sikkerhets skyld. ;)

Edit: Hvor ser jeg hvilke gitarer dere har?

Har nettopp fått inn de 8 første til Norge - har ikke fått tatt bilder og skrevet noen presentasjoner enda.

Men her ser du hvilke modeller jeg bestillte opp: Nye gitarmodeller - Gitarnorge - Norges største gitarforum - Side 3

Mangler fortsatt noen av de - da jeg bestillte 13, men har som sagt bare fått 8 enda. På sikt skaffer jeg self. alle modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening ser mange av DBZ's modeller mye råere ut enn Dean. Det har jo gått rykter om at kvaliteten skal være høyere på DBZ også. med Dean Zelinsky (grunnlegger av Dean Guitars, men er altså helt ute av bildet når det gjelder disse) som er såpass aktiv i bygging og design.

DBZ GUITARS By Dean B. Zelinsky

DBZ Guitars - Wikipedia, the free encyclopedia

Er selv interessert i å få prøvd en fra Dark Side serien. Snakker om tøff design!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.