Web Analytics
Gå til innhold
Trendkill

Problemer med Dean Dave Mustaine VMNT

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg har et problem med min Dean Dave Mustaine VMNT. Jeg har hatt denne i snart ett år nå, jeg elsker gitaren, men det er to ting jeg har hatt litt problemer med. E1 strengen er veldig hard å bende i forhold til de andre strengene, og E6 strengen er det omtrent umulig å få en overtone (pinch harmonic) ved bridgen (alle de andre strengene går det helt fint på). Du kan høre litt av den, men for det meste blir det bare bråkete strengelyd. Å kjøre på med mere gain hjelper ikke. Jeg klarer dette helt fint på LTD'en min og andre gitarer jeg har prøvd.

Dean' har en Tune-O-Matic bridge, mens LTD'en har en Original Floyd Rose. Begge har en skala på 25.5". Dean' har Mustaine Duncan Live Wire Pickups, LTD'en har EMG 81's.

- Jeg hadde mistanke om at det var skalaen på Dean' som ga meg disse problemene, men LTD'en har jo helt lik skala så jeg utelukker den. Rett meg opp hvis dette er feil.

- Jeg har ikke gjort noen justeringer på strengelederne på Tune-O-Matic bridgen. Kan det være det som er problemet?

- Angående overtonene. Kan det være pga pickupsa? Jeg får jo klare overtoner fra de andre strengene, (og overtoner av å holde fingeren på strengene på fretsa funker helt fint på alle strengene).

Jeg har justert høyden på Tune-O-Matic bridgen flere ganger, men det fikser ingenting.

Takker for all hjelp jeg kan få.

Endret av Trendkill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme gitar og har ikke merket noe til et slikt problem. Men det må sies at det første jeg gjorde var å levere inn gitaren til full service. Slipte bånd og hevet nøtta bl.a. Så det kan være løsningen, for jeg har som sagt ikke noe slikt problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

strengehøyden har mye å si for overtoner, tar strengen så vidt borti halsen så dempes overtonen, kan dette være problemet?

overtoner skal kunne lages uten at du plugger gitaren i, dvs du bør klare det samme hvilke pick ups du har, men det er lettere med high gain pick ups enn low gain SC.. selvsagt??? hehe :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er det nødvendigvis lettere med pickups med høy output? Jeg trodde det var sånn at man hadde mulighet til å hente inn igjen gain andre steder, f.eks. ved å ratte på gainpoten på ampen? Mulig jeg har misforstått, men... :rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor tjukke strenger bruker du?

Jeg spiller pinch harmonics på kassegitaren min, så mengde gain har lite å si. Men jeg har funnet ut at de feiteste pinchene kommer med litt "slakke" strenger, altså at ikke E-strengen er en 052, stemt i normal pitch (440)

Prøv med et litt tynnere strengesett (om du ikke kjører i standard stemming med 009-strenger, da vet jeg ikke hva det kan være, bortsett fra at strengene er for gamle).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er det nødvendigvis lettere med pickups med høy output? Jeg trodde det var sånn at man hadde mulighet til å hente inn igjen gain andre steder, f.eks. ved å ratte på gainpoten på ampen? Mulig jeg har misforstått, men... :rolleyes:

Man vil jo komprimere lyden tidligere om preampen på forsterkeren får et høyt signal, men som sagt tror jeg ikke mengden gain er noe problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er lettere fordi gain gjør at tonen høres bedre. man må uansett lage overtonen, men den kommer vanvittig mye bedre bra med mye gain, det som mangler på pick ups kan vel taes igjen på forsterker tenker jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.