Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

BOSS GT 8


stensen

Anbefalte innlegg

Kan noen gi råd angående innstillinger av Boss gt8. Jeg er veldig fornøyd med lyden jeg får i headsett særlig med bruk av pre amp funksjonen. Men jeg klarer ikke å gjennskape lyden gjennom gitar forstekere. Bruker 2 amps en Fender princeton reverb, og en Fender fm 212R. Tror ikke blandingen av rør og transistor amp er årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen gi råd angående innstillinger av Boss gt8. Jeg er veldig fornøyd med lyden jeg får i headsett særlig med bruk av pre amp funksjonen. Men jeg klarer ikke å gjennskape lyden gjennom gitar forstekere. Bruker 2 amps en Fender princeton reverb, og en Fender fm 212R. Tror ikke blandingen av rør og transistor amp er årsaken.

Been there, done that.. Er vanskelig. Jeg greier det ikke og har prøvd mye. Bruker GT-8'en nå kun som effektbrett. Bruker clean og vrenget på forsterkeren. Søk etter 4cm(4 cable metod) Da kan du plassere effektene både før og etter forforsterker.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første kan det være en tanke å vurdere bruk av preamp-seksjonen når du bruker den på en ordentlig amp. Noe du også bør gjøre er å sjekke hvilke utgangsinnstillinger den står på. Trykk på "hurtigtast" (det er en egen knapp) Output select, bruk så hjulet til å stille inn combo, stack o.l

Høres det bra ut gjennom hodetelefoner står kanskje output på line-out. Dette er ikke optimalt lydmessig på en forsterker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg så noe på Youtube an utgangen burde stå på phones uansett, men det bør jo ikke være riktig. Har skrudd en del nå. Grunnen til at jeg vil bruke pre-amp funksjonen på to amps er pga av vreng lydene bli mye fetere med den. Lyder glassaktig og pinglete uten. Tror løsningen er å stille output på Bossen noe lavere og så finjustere med gain,presence og middle. Begynner å nærme meg noe nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EQ-funksjonen er kanskje ikke allverdens avansert på Boss GT-8, så det er mulig du kommer lengre med å bruke en EQ mellom GT-8 og amp. Selv bruker jeg Vox Tonelab og jeg ble ikke fornøyd med lyden før jeg fikk en parametrisk EQ-pedal mellom Tonelab'en og ampen. Krever litt tid å prøve seg fram til hva som fungerer av innstillinger, men når du først finner "sweet spot" er det bare å lime fast knottene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krever litt tid å prøve seg fram til hva som fungerer av innstillinger, men når du først finner "sweet spot" er det bare å lime fast knottene ;)

Eller eventuelt lagre innstillingene som en preset? :P

Endret av Mortius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller eventuelt lagre innstillingene som en preset? :P

Min gode mann, la meg i all ærbødighet fortelle Dem at man ikke skal tilkalle presten (eller preseten eller hva De nu enn kaller det). Man skal behandle disse nymotens duppedingsene slik man behandler sveivegrammofonen i stuen, dvs med kiærlighed og bøyde binderser. Det finnes ikke den ting man ikke kan reparere ved hjelp av bøyde binderser og litt brukt tyggegummi. Da jeg var på Deres alder laget vi alt selv, og vi hadde megen moro for en billig penge når vi festet et fiskesnøre til en vindushaspe og gnikket strengen med et stykke isopor - det var kanskje ikke like melodiøst som en fiolin, men det fikk da enkefru Hansen opp av godstolen.

mvh Gamlefar B)

Endret av fuzz-mullah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.