Web Analytics
Gå til innhold
Curl-Head

The Blacksheeps plata

Anbefalte innlegg

Litt "jante" i omløp her! Ja. de er 14 og det er noe av årsaken til at dette selger, men so what? Da de spilte LIVE på Senkveld, ble jeg imponert! Låta var så som så, men gud bedre så herlig! Agnete er allerede stjerne, og som flere har sagt, så kommer resten av bandet etter så det ljomer! Blir spennende å følge dette bandet framover.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyrte opp plata på Spotify i går og hadde den gående mens jeg gjorde litt forefallende arbeid, og jeg må si jeg er mektig imponert! Ja, den hørtes kanskje litt i overkant produsert ut, men det var ei skive med godt instrumentalt spill, catchy låter og en meget god vokal. Det finnes nok band som er bedre, men det finnes også mange band (med stor suksess) som er dårligere enn disse på alle punkter.

Man må jo selvsagt også ta i betraktning at de bare er 14 år gamle. Bør dette virkelig ha noe å si? Kanskje, kanskje ikke, men man må som flere andre her sier se litt i retning av "hvor kan disse være om 5 år? Om 8 år? Om 10 år?". Hvor mange av dere på forumet hadde en slik sangstemme når dere var 14? Hvor mange av dere trakterte instrumentet deres såpass godt? Hvor mange av dere kunne laget ei såpass god plate? Jeg tror det er de ferreste. De fleste 14-årige gitarister (som jeg har erfaring med) spiller halvtighte, småslurvete coverlåter av idolene sine. Disse 14-åringene fra nord har klart å gi ut ei plate som selger til gull. De har allerede blitt disse idolene. Jeg skal ikke benekte at jeg en liten periode satt og klimpret på "Oro Jaska Beana" etter MGPjr. De hadde tross alt et betydelig høyere nivå enn de andre deltakerne, og faktisk også et høyere nivå enn mange av deltakerne i "ordentlig" MGP.

Så greit; sammenlikner man med veletablerte, erfarne artister så er kanskje ikke plata helt top-notch, men med et såpass solid utgangspunkt så har jeg store forventninger til hva disse kan levere norske platebutikker om 10 år, når de er på alder med en gjennomsnittlig platedebutant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da voldsomt til oppstyr rundt en middelmådig popskive.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da voldsomt til oppstyr rundt en middelmådig popskive.

sjalusi kanskje? :P som flere sier her, det å være 14 år og spille såpass "bra" er en prestasjon. husker sjøl når jeg var 14 år og alt jeg kunne spille var 5 sekunder av nothing else matters. åpne strenger unsure.gif kudos til the blacksheeps

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde vært mye tøffere om hun sang på dialekt, faktisk. Syns det låter ganske tilgjort sånn som hun synger nå.

FÅRR JÆI MÅ SYNGE SÅNN FÅRR Å SELGE MER PLATERRRRRR

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Da det blei vinter å kaldt, blei Kamilla næsten kvælt, ho hadde for mye fett på kroppen, samtidig som ho va dom i toppen"

Tror ikke det du.. Personlig liker jeg ikke synging på visse dialekter her i Finnmark :P som disse.. *grøss*

Endret av Curl-Head

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De gjør som Prepple og synger på søring. Jeg er ikke så voldsomt begeistret for akkurat det, men når alternativet er å synge på samisk eller Nesseby-dialekt... Det beste hadde nok vært engelsk, men de fleste norske 16-åringer skriver ikke bra tekster, spesielt ikke på engelsk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det her med "De har bedre opptak enn de fleste her på forumet"-kommentarene kan gi seg. Dette bandet har sikkert blitt sponsa på masse penger. Noe vi på forumet ikke har. Kan ikke forvente at alle soloer som legges ut er av studiokvalitet, vi har ikke så jævlig god råd at det gjør noe.

De har selvfølgelig ikke betalt stort for innspillinga selv, men det er en grunn til at de har fått "sponsing" som du kaller det. Alle på forumet her har i utgangspunktet like stor mulighet til å bli "oppdaget". Blacksheeps hadde ikke en plate til flere hundretusener før noen bestemte seg for å satse på dem. De hadde sannsynligvis hjemmegjorte demoer som mange av forumittene her inne også er i stand til å lage. At de også sikkert har hatt hjelp og støtte fra evt. kulturskole o.l. (og senere fra management og plateselskap), er heller ikke umoralsk og ulovlig i så måte.

Det finnes nok fjortisser i Norge som er bedre på sine instrumenter, og det finnes helt sikkert også band av fjortiser som er "bedre" teknisk sett, men Blacksheeps har truffet noe og noen som gjør at de har fått mulighet til å gjøre det de gjør i dag.

De har selvfølgelig også hatt en god slump med flaks, men det er en forutsetning i denne bransjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man ser på Norske Talenter / X-Faktor / Idol, ser man unge vokalister med bedre stemme enn Agnete.

Er ikke stort vanskelig å finne bedre gitarister heller.

Men det er noe med dem som selger. Tekstene er ikke akkurat de beste. Synger bl.a om en feit hund..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAHAHA. Spilt inn i en garasje i Nesseby!

Men seriøst, mange "gode" innspillinger er gjort i garasjer! Kanskje man skulle prøvd noe slikt til sommeren :P

Endret av Curl-Head

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BlackSheeps burde spilt inn platen i en kald garasje i Nesseby, da hadde ting vært rettferdig nok for ErlendB. :lol:

:lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noe særlig meninger om bandet eller musikken.

Helt ok at folk får gitt ut musikk sånn generelt sett.

Man velger fritt hva man vil høre på selv, ofte.

Men norsk tittel på hit-låten har jeg et forslag til: "Må vi vaske bena"

Bare å finne på resten av teksten sånn at det passer så har man en

fin utgave på norsk som sikkert er like innholdsrik som orginalen.

En veldig sterk opprørsk ungdommelig sangtekst må jo dette bli da.

Om ungdommen som klager på at de må vaske bena. Fin tekst for

et ungt pønkerband.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.