Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Barré-akkorder


Anbefalte innlegg

Drit nå i å kjøp bøker, du vet hvordan du tar barre-grep, øv på de, skifte mellom de fort, og rent, forskjellige durer etc. Så er det lettere å øve på sanger. Ikke moro å bare kunne en eller to sanger, kan du de fleste barrene, så er det jo enklere å spille mange 100 sanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som jeg syns er utrolig viktig. Spill barre på den "vanskelig" måten! Mange jukser og spiller sånn lettvint versjon der du kun bruker to fingre.

Er klar over at sanger som har B5 A5 osv. kan spilles sånn, men om man bruker 3 fingre istedet blir det lettere og mer kontrollert når man skal spille en vanlig dur eller moll barre-akkord.

Altså...moral: Ikke lur deg selv ved å ta letteste vei ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag din egen sang F - G - C, så prøver du å skifte dur, til G - A - D.

Så tar du A - H - E etterhvert, legg inn litt moll der har du masse fine ting du kan øve på, drit nå i å på en og en sang, det er teit, lær deg basis, blir du bedre med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 istedet for 2 ? .. det er jo fremdeles en power chord.. en vanlig dur akkord som barè bruker ihvertfal jeg 4 fingrer på (langfingern over hele båndet, også 3 på resten) ..

men tipset er som alle har skrevet.. bare øv øv øv.. du kan fort lage deg ditt eget riff med barè akkorder, og sitte og øve og variere på det.. hvis du synes du er for god for lillebjørn nilsen boka, synes jeg du har kommet langt. Er masse der jeg ikke kan, og jeg vil nok påstå jeg er langt bedre enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sangen jeg lærte meg å bruke barregrep på var House of the rising sun.. Nesten bare åpne akkorder og et barregrep betyr at den er fin for å øve på overganger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i.... Hvilke barreakkorder kan du da ?? Vet du hvordan du tar en barreakkord slik at det blir dur, dur7, moll, moll7.... Det må du vite før du kan begynne å øve på det  :wink:

Prøv gjerne å få med deg hva som gjør at akkurat den akkorden heter det den heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.