Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Guitar rig 3/4


Neros

Anbefalte innlegg

Hei der..

Lastet ned Gitar Rig 3 og 4 her om dagen, og syntes det var en morsomt sak.

Men sliter fælt med latency og grunnstøy. Kjører gitaren rett inn i lydkortets mic inngang, og mye av støyen skyldes vel et talentløst inngangstrinn. (integrert lydkort på mainboard)

Vil et eget lydkort være bedre på å redusere grunnstøy, eller er dette håpløst pga all den støyen som en PC genererer..? Latency, eller delay, regner jeg med vil forbedres med et lydkort (?)

Jeg lastet ned "demo`n" fra en omstridt halvsvensk nettside, men vurderer å kjøpe dette programmet, da i Session utgaven. Syntes jeg fikk mange gode toner ut av programmet, men er stadig i tvil da støy og latency var virkelig plagsomt. Måtte kjøre kraftig noise gate, og det påvirker "spillbarheten" for min del..

Er det noen der ute som bruker dette programmet aktivt, som kan gi noen tips ang valg av lydkort/tilkobling osv-osv..

Bruksområdet for min del, er å slippe å dra amper inn fra øvingslokalet i garasjen og ha noen som er enkelt tilgjenelig.. Og ja, jeg er glad i å knotte lyd, er i utgangspunktet multieffekt fantast :D

Så hva syntes dere, skal jeg gå for Guitar rig, eller kjøpe meg en Boss GT-10..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det sitter et fullblods lydkort i "boksen" som følger med Session pakken..?

Jeg trodde det kun var en mic amp, som løftet mic signalet opp til linjesignal, for deretter å kjøre dette inn til PC`n..?

Vil det da si at man kjører lydsignalet digitalt over USB mellom "boksen" og PC, for så å tappe det analoget signalet ut fra "boksen" til en amp..?

I så fall er det jo genialt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det sitter et fullblods lydkort i "boksen" som følger med Session pakken..?

Jeg trodde det kun var en mic amp, som løftet mic signalet opp til linjesignal, for deretter å kjøre dette inn til PC`n..?

Vil det da si at man kjører lydsignalet digitalt over USB mellom "boksen" og PC, for så å tappe det analoget signalet ut fra "boksen" til en amp..?

I så fall er det jo genialt....

Det følger med et skikkelig usb-lydkort ja. Tror ikke det er noe utgang til amp, da er jo hele vitsen borte.

Det er Guitar Rig som er ampen, kan selvfølgelig kjøre lyden ut av lydkortet til en mixer/PA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører Guitar Rig 3 med et Lexicon Alpha på mitt lydkort. Konge lyd, men det har nekta å samarbeide med de siste versjonene av Mac OS X... Frustrerende :/

Ikke no problem med støy og latency via Lexicon Alpha..?

Hvilke andre alternativer finnes det ang eksterne lydkort til PC, som funker opp mot GR.. Innrømmer jeg er rimelig

blank på PC fronten, Mac kjenner jeg best som burger... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker et Creative XFI Platinum som har et panel man monterer i fronten av pc'en, hvor det er vanlig jack-inngang.

Null støy og lav latency.

edit: dette er et internt lydkort :)

alt du trenger er som sagt et lydkort som støtter ASIO.

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Testet det ut... Virker som et greit program... dog det tyr til støy lettere enn amplitube.

Begge alternativene er greie for å spille inn en ide, men jeg synes det er liten dynamikk i lyden... men skulle bare mangle egentlig.

Hadde de kunne erstatte rørforsterkerne, så hadde rørforsterkere hatt ett mye mindre marked i dag...

Har Focusrite Saffire PRO40 eksternt rackmontert lydkort og en maskin nesten uten latency...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet inn et eksternt lydkort (Lexicon Alpha) og det ryddet opp i både støy og latency.

Er faktisk strålende fornøyd med både programmet og lyden :D Er helt enig i noe flat dynamik, men koblet opp til en grei hi-fi amp med gode høytalere så låter dette kanon til soveromsbruk.. Absolutt noe å anbefale for alle neewbees som ønsker en billig innføring av effekter og forskjellige amper.. (fungerende demoer) kan lastes ned fra nett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.