Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erlends Galleri [11.02.10]


ErlendB

Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Vel, det er høyere output i de i Deanen, men mye mer støy. Clean så låter ESP-en ca. 1000 ganger bedre (minst). Har lyst til å fikse coil-split på Deanen, men har ikke peiling på hvordan.

Det var da merkelig - aktive EMG's har jo ikke akkurat et rykte for bra clean-lyd? Har hørt at de bare låter kaldt, sterilt og ikke 100% reint på grunn av høy output til clean.

Har nevnt dette før et sted på forumet, men her om dagen oppdaget jeg at begge pickupene på Soloisten min har coil-splitting funksjon. Lekkert til clean, men syns nå fortsatt at humbuckerene passer bedre til mer jazzete akkordspilling på grunn av sin tykkere, rundere klang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om man stiller lyden riktig, så høres clean 85 ut som himmelen. Bruker equalizer i Guitar Rig så jeg får litt ekstra diskant og mer bass, litt mellomtone = perfekt clean. Har også en svak rotator på, samt litt chorus, reverb og delay. Høres kanskje mye ut, men om man har litt av alt, så låter det virkelig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da merkelig - aktive EMG's har jo ikke akkurat et rykte for bra clean-lyd? Har hørt at de bare låter kaldt, sterilt og ikke 100% reint på grunn av høy output til clean.

«Du har hørt»? :P Gitarister er fordomsfulle vesener, særlig når det er snakk om EMG. Høy output til clean? Skulle da tro at det går an å skru ned volumpoten på gitaren litt, dersom ampen man bruker ikke har nok headroom? :)

Jeg har forresten aldri hørt David Gilmour eller Mark Knopfler klage på at EMG låter dårlig clean... :D

EMG-60, som jeg har i neck på Edwardsen, låter helt FANTASTISK bra clean.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.