Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke rør skal byttes?


Toggy

Anbefalte innlegg

Jeg har en Engl Screamer 50.

Har akkurat kjøpt en ESP M-II med EMG-pickuper og merker da at cleanen på forterkeren begynner å vrenge litt (noe den ikke gjør med stratten min som har singlecoils). Har hørt at det da er på tide å skifte rør. Men hvordan vet jeg hvilke rør som skal skiftes? Hvilke rør anbefales til Screameren?

På forhånd takk for svar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen emger kan vrenge. Min emg 85 og single coilene vrenger ikke og de gir strålende clean lyd. Men emg 81 som sitter i en gitar jeg har vrenger litt på clean.

Kan si det at strat pickupene mine er enormt skarpe, men det vrenger ikke. Emg 81 humbuckern er hakket skarpere i lyden på clean, og de forårsaker en liten forvrengning.

Endret av darkz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 81, så det er kanskje årsaken da. Men hvordan vet jeg når rørene bør byttes og evt. hvilke rør?

Hvilke rør du trenger står i manualen til forsterkeren. Det er på tide å skifte dem når du ikke får lyd ut av forsterkeren.

I dette tilfellet må du skru ned gain på clean-kanalen din. EMG-pickupene får den til å vrenge fordi de har mye høyere output enn singlecoils.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.