Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativer til Bugera


gitarrr

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er rett rund hjørne til å kjøpe meg en Bugera topp, har hørt så mye bra om de.

De nye som kommer til Norge nå i høst/vinter skal være frie for feil og allt det tullet.

Men lurer på finst det noen alternativer til Bugera (jeg planlegger å kjøpe 6260/62)som er fullrørs amp og har en skapelig pris ?

Spiller da metal, men også blues & rock'n roll til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blackstar Series One 100W (evt BS Artisan) og Rivera Knucklehead Tré? Bør høres begge to. Men hvilket budsjett har du?

Selvfølgelig også Marshall som bør prøves, men det regner jeg med at du har hørt og bestemt deg for at du ikke skal ha, så bare ignorer den.

Hva synes du om ENGL? Alt her er jo smak og behag, så veldig greit å vite hva du synes om de "etablerte" mainstream-merkene for å stake ut retningen derfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sjekkke ut de andre forslagene dine ;) 6-7000 kr tenker jeg meg på bare head.

Da blir nok de forslagene jeg kom med rett over budsjett, selv på bruktmarkedet (med mindre du er veldig heldig), men de låter i det minste dødstøft.

En brukt ENGL bør man kunne få tak i til den prisen, evt har jo Laney en GH50L som du får ny nesten innenfor budsjettet eller VH100R som du får ned i det på bruktmarkedet.

Ganske spesiell amper, men ganske allsidige innenfor rock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe annet enn en Bugera.

Mest klassiske rock/metall ampen du kan finne.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19347620

Ja, Bugera kommer til å stige i pris snart og. Men problemet er at Bugera importøren får ikke inn Bugera ampene på en stund (har snakket med en del musikkbutikker) . Nå venter jeg på at en venn av meg skal få 333Xl'n sin, så skal jeg få prøvd den godt ;)

Jeg og bandet mitt skal spille en del konserter i vinter og jeg trenger en godt amp snart !

Er det andre som har forslag, det børr være 4-5 gainsteg. slik som Peavey 6505 og dual rectifier til eksempel.

Vet dere noen brukte 6505/5150 amper ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vox AC50CPH er jo også en forsterker som jeg har hørt veldig få prate om. Den er mye mer spennende enn f.eks ac30 og oppfører seg helt annerledes. Til veiledende 10.495,- er det jo mulighet til å finne den innenfor budsjett brukt også. Forskjellen på denne og en AC30 er at denne har en high gain-kanal som virkelig sparker fra seg. Bruker du pedalbrett i utgangspunktet skal du ikke se bort fra at denne ampen har allsidigheten du er ute etter. Bør i det minste prøves hvis du kommer over en.

Grunnen til at veldig få kjøper denne ampen er vel i følge min logikk at de tror den låter som AC30, og det er helt feil. Du har clean-kanalen derfra, men high-gain-kanalen gjør dette til en helt annen amp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en Vox AC50CPH til 6000 (ny) på finn. Jeg må vurdere den litt, må høre litt på den ;)

Stemmer det. Musikkhjørnet har en til overs som de ønsker å bli kvitt (er ikke akkurat brødvare som det går mye av, og det er billigere for dem å selge den grisebillig enn å ha den stående på lager. Kan være lurt å slå til på en sånn (forutsatt at du får hørt den først))

Hvis du får mulighet til å høre på den er det kult om du skriver dine inntrykk i tråden her. Det er en stund siden jeg har hørt den, så mulig jeg husker feil, men sammen med pedaler skal den være skikkelig tøff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt litt på Vox'en nå, jeg synset det var stilig lyd og det var mye tone ! mye tone. Men det passer ikke helt den modern metal stilen bandet mitt driver med nå, men det så ut som en bra amp.

Anyway jeg likte godt Laney VH100R ! men jeg finner ingen brukte for tiden.

låter jo fantastisk !
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp denne eller vent på Peavey 6505+ 112-komboen.

edit: Forsterkeren GunnarPåMo nevnte er også knallbra, og jeg hadde nok foretrukket den fremfor de overnevnte selv.

Den er derimot litt over budsjettet ditt, og er nok kanskje for spesielt interesserte. =p

Og ang. hvor mye du bør gi for den Laneyen, så ville jeg starta på 3500 kr, og ikke gått over 4000 kr.

Kanskje 4500 kr om du har virkelig lyst på den, men det ville jeg sagt er absolutt maks.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp denne eller vent på Peavey 6505+ 112-komboen.

edit: Forsterkeren GunnarPåMo nevnte er også knallbra, og jeg hadde nok foretrukket den fremfor de overnevnte selv.

Den er derimot litt over budsjettet ditt, og er nok kanskje for spesielt interesserte. =p

Og ang. hvor mye du bør gi for den Laneyen, så ville jeg starta på 3500 kr, og ikke gått over 4000 kr.

Kanskje 4500 kr om du har virkelig lyst på den, men det ville jeg sagt er absolutt maks.

Jeg er ute etter head ikke 112 combo men peavey 6505 er et bra alternativ. Og er ikke den Lanyen en 1 channel amp ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er greia med komboen er at den av en eller annen grunn er mye billigere enn toppen.

Tror toppen koster nesten dobbelt så mye som komboen, og alt du får er 60 ekstra watt som du aldri får bruk for.

Mulig det er andre forskjeller enn det, men det vet vi ikke før den kommer i salg. På papiret er de like, sett bortfira wattforskjellen.

Med komboen så kan du fortsatt bruke den som topp, men du har også muligheten til å ta med deg bare komboen om det blir for mye styr med stack.

Laney GH50L har kun én kanal ja, men du nevnte ingenting om at den måtte ha to eller flere kanaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.