Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Backstage-jam lørdag kl 19.00 i Sandvika


Morten Larsen

Anbefalte innlegg

Jeg har fått haugevis av innspill fra frustrerte mennesker i Sandvika-området som ønsker jam-sessions som ikke bare er for profesjonelle artister. Derfor har vi nå slengt sammen en lørdagsjam som begynner nå på lørdag (10.okt) kl 19.00 og som er for absolutt alle.

Etter at Sandvika Storsenter har stengt er det nemlig fritt frem for å spille så høyt og stygt vi bare ønsker, og det er bare å poppe innom. Vi aner kort fortalt ikke hvordan det kommer til å utvikle seg, men vi har jo gitarer, pianoer, elektriske trommer, forsterkere, munnharper etc, så det kan da ikke være så vanskelig å få noen til å jamme litt? Som sagt er det beregnet på alle nivåer, men vi kommer til å sette glade amatører, nybegynnere og litt erfarne schreddere i fokus, altså ikke profesjonelle artister. Det kan bli knallbra, (og det kan selvfølgelig bli skikkelig kjipt også, men da får man i det minste prøvd noen instrumenter) alt avhenger av dere og resten av folka. Vi regner med et moderat oppmøte første gangen, også bygger vi det på sikt til en fast lørdagshappening for alle som vil ha et sted å jamme på lørdagskveldene.

Siden vi ikke har sjenkebevilgning (vi er jo en musikkbutikk) og ikke vil ha aldersgrense blir det ikke noe alkohol eller sånt, men vi kan trylle frem noen Tom & Jerry-kjeks. Noen som vil prøve seg på å møte opp? Det er i såfall fint om dere sender meg en PM eller bare skriver rett i tråden her så vi vet sånn ca om det dukker opp 3 eller 300... :)

Hva synes dere? Tips og innspill til hvordan vi skal gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Absolutt. Hadde vært mulig å ta det hos oss i forbindelse med en lørdagsjam (gjerne for oss ihvertfall), ellers kan jo det selvfølgelig arangeres av hvem som helst hvor som helst. For vår del skal først hele opplegget opp og stå, også tar vi det derfra, men regner med at samme typen folk som de her inne er dem som kommer til å møte opp. Kan også bli et opplegg for å få gjort A/B-testinger av gitarer, amper og evt annet utstyr på sikt. Kommer blant annet kjøre en demo på Line 6 Relay G30 på en av lørdagene fremover mot jul, men har ikke bestemt hvilken. Regner som sagt med relativt beskjedent oppmøte frem mot jul, også bygger vi det derfra. I kveld er det Markus (som sansynligvis ingen av dere kjenner) som er barnevakt på opplegget, og avhengig av hvor stort det blir fremover kommer vi til å være flere og flere fra Backstage når flere dukker opp.

Kanskje vi skulle lokket folk med noen tilbud også. Har ikke tenkt helt på det, men dere gitarister spiser jo både plekter og strenger til frokost, samt at jeg har pleid å gi forumrabatt på forsterkere og gitarer fra før... Skal tenke på det som en gulrot. Noe må man jo gjøre for å få folk til å spille musikk i sosiale settinger i dette landet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en vellykka session forrige uke blir det ny jam nå på lørdag. Noen herfra som har tenkt til å møte opp, eller blir det bare de andre som har meldt seg på via butikken. Blir som sagt tidligere veldig lav-terskel og blant de påmeldte er to 11åringer som er elever på musikkskolen vår. For dem som evt er gjerrige kan vi slenge med rabatter på saker og ting for dem som møter opp... Trenger dere å lokkes med enda mer? Kaffe? Boller? Tom & Jerry-kjeks? Lettkledde Backstage-ansatte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en vellykka session forrige uke blir det ny jam nå på lørdag. Noen herfra som har tenkt til å møte opp, eller blir det bare de andre som har meldt seg på via butikken. Blir som sagt tidligere veldig lav-terskel og blant de påmeldte er to 11åringer som er elever på musikkskolen vår. For dem som evt er gjerrige kan vi slenge med rabatter på saker og ting for dem som møter opp... Trenger dere å lokkes med enda mer? Kaffe? Boller? Tom & Jerry-kjeks? Lettkledde Backstage-ansatte?

Er det ikke bare menn som jobber der?

Snakker vi boratstring da eller?

Uansett, såfremt jeg ikke jobber på Lørdag, så hadde det vært kult å møte opp!

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare menn som jobber der?

Snakker vi boratstring da eller?

Uansett, såfremt jeg ikke jobber på Lørdag, så hadde det vært kult å møte opp!

Jepp... Bare menn... Vi får ta en demokratisk avgjørelse på hvor lettkledde vi skal være (kunne kanskje lagd en poll i tråden på det? :P)

Gi beskjed hvis du får muligheten til å stikke innom. Hvis noen fra forumet kommer tar jeg også turen for å møte dere og prate litt. Hvis ikke blir jeg hjemme og spiser nachos med dama. :D

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått haugevis av innspill fra frustrerte mennesker i Sandvika-området som ønsker jam-sessions som ikke bare er for profesjonelle artister. Derfor har vi nå slengt sammen en lørdagsjam som begynner nå på lørdag (10.okt) kl 19.00 og som er for absolutt alle.

Etter at Sandvika Storsenter har stengt er det nemlig fritt frem for å spille så høyt og stygt vi bare ønsker, og det er bare å poppe innom. Vi aner kort fortalt ikke hvordan det kommer til å utvikle seg, men vi har jo gitarer, pianoer, elektriske trommer, forsterkere, munnharper etc, så det kan da ikke være så vanskelig å få noen til å jamme litt? Som sagt er det beregnet på alle nivåer, men vi kommer til å sette glade amatører, nybegynnere og litt erfarne schreddere i fokus, altså ikke profesjonelle artister. Det kan bli knallbra, (og det kan selvfølgelig bli skikkelig kjipt også, men da får man i det minste prøvd noen instrumenter) alt avhenger av dere og resten av folka. Vi regner med et moderat oppmøte første gangen, også bygger vi det på sikt til en fast lørdagshappening for alle som vil ha et sted å jamme på lørdagskveldene.

Siden vi ikke har sjenkebevilgning (vi er jo en musikkbutikk) og ikke vil ha aldersgrense blir det ikke noe alkohol eller sånt, men vi kan trylle frem noen Tom & Jerry-kjeks. Noen som vil prøve seg på å møte opp? Det er i såfall fint om dere sender meg en PM eller bare skriver rett i tråden her så vi vet sånn ca om det dukker opp 3 eller 300... :)

Hva synes dere? Tips og innspill til hvordan vi skal gjøre det?

Det skal jeg JAMmen prøve å få til!"kremt" "tørr humor" Blir det mulighet får å låne gitarer? Med de gitarene dere har så er det jo nesten verdt det bare å spilt litt på de :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kom det forrige gang, og hvordan er alderfordelingen og 'ferdighetsfordelingen'? Lurer på å komme, men hvis det bare er middelaldrende menn eller 12-åringer, vet jeg ikke om jeg gidder å ta turen. Hvem er det som skal styre dette i dag, forresten?

Endret av Mortius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kom det forrige gang, og hvordan er alderfordelingen og 'ferdighetsfordelingen'? Lurer på å komme, men hvis det bare er middelaldrende menn eller 12-åringer, vet jeg ikke om jeg gidder å ta turen. Hvem er det som skal styre dette i dag, forresten?

Forrige gang var det 5 stykker der. Var vel to relativt unge, to 17-åringer og en 25-åring. (i tillegg til oss som jobber der selvfølgelig).

Hvordan det er i dag kommer helt an på hvem som møter opp. :P Vi vet jo ikke det helt sikkert før klokka er 19.00 I dag kommer nok jeg og Markus til å styre det, så får vi bare se hvordan det går...

Det skal jeg JAMmen prøve å få til!"kremt" "tørr humor" Blir det mulighet får å låne gitarer? Med de gitarene dere har så er det jo nesten verdt det bare å spilt litt på de :P

Blir fritt frem for å låne gitarer med unntak av Billy Gibbons 1959 VOS... Så det blir jo noe kult å spille på...

Hvem av dere har tenkt til å komme? Hadde vært kult om det var 2-5stykker herfra...

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen i dag blir visst avlyst.

Markus (som har fått æren av å være jam-ansvarlig) er syk, så da tar vi heller en reall omgang neste helg... :D

Da er både jeg og Markus der, så uansett hvor mange eller få som dukker opp blir vi sittende og spille litt. Forhåpentligvis har vi fått inn noen tøffe nye forsterkere da også... :D

Fritt frem for å dukke opp neste uke. Jeg kommer til å mase igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen i dag blir visst avlyst.

Markus (som har fått æren av å være jam-ansvarlig) er syk, så da tar vi heller en reall omgang neste helg... :D

Da er både jeg og Markus der, så uansett hvor mange eller få som dukker opp blir vi sittende og spille litt. Forhåpentligvis har vi fått inn noen tøffe nye forsterkere da også... :D

Fritt frem for å dukke opp neste uke. Jeg kommer til å mase igjen...

Synd! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.