Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny instrumental fra Bergs Inferno


Shreddhare

Anbefalte innlegg

Den ble ikke så sloooow som vi hadde tenkt..basert på en enkel melodi..også bare ballet det på seg.

Fikk testet verdens dyreste effektboks enkelte steder i låta også..

Strat'en via en Dod250 gjennom Hammond C3 og Leslie ga voldsom lyd i øvingslokalet,kommer nok ikke til sin rett med mp3.

Nesten live innspilt i øvingslokalet ved Varangerfjorden.

Håper noen liker det,da..

Per

Låta heter "Hark! The Voice Of The Arctic Spring"

og du finner den her :

http://www.myspace.com/bergsinferno

(Hark ! betyr visstnok "Hør ! iflg komponist Berg)

Endret av Shreddhare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.Glemte å nevne at vi veldig gjerne vil ha kritikk.Good or bad.

Våre låter er å betrakte som skisser egentlig,de er røft spilt inn i øvingslokalet,og hvis vi skal spille de

inn for å utgi noe blir det nok litt annerledes. Derfor hadde det vært suverent om du tok deg tid til

tilbakemeldinger.

Ha en finfin lørdag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra låt, som jeg jo forventet. Digger lydbildet, skikkelig klassisk prog, nesten litt Camel her og der. Det eneste som skurrer litt i mine ører er gitaren, den blir litt for "moderne" i lyd og stil. Vibratoen er heller ikke helt min greie, men jeg tror det har litt med gitarlyden å gjøre. En mer klassisk sound, noe i retning gammel Malmsteen, det hadde kanskje funket bedre for denne musikken.

Alt i alt, strålende greier. Jeg kjøper platen når den kommer ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk for tilbakemeldinger !

Vedr.vibrato som iflg.Kjutte er litt svak,så prøver jeg så godt jeg kan å la vibratoen bli en viktig del

av mitt musikalske uttrykk og kjennetegn.Siden vi er en instrumental trio,så må man bruke det man kan av måter å bringe melodi frem på.Har fått svært gode kommentarer på akkurat det fra ett utall lyttere.Nå vet ikke jeg hvor mye sistnevnte kommentator har hørt av gitarspillet.Første minuttet av vår nye låt er helt bevisst litt lengre toner uten vibrato,da komponisten ønsket det.

Hadde vært bra om flere kommenterte min vibrato,den kan være ekstrem til tider..kfr 01.19 på One day..part 1.

Håper på flere kommentarer,ris &ros, hvordan skal man ellers utvikle seg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra låt og überfet hammond-lyd. Er enig med Yngtchie at gitarlyden blir litt for moderne og har for mye gain ifht. sjangeren. Syntes det stod på myspace-sida deres at du spiller på en Marshall Super PA. Bruk den med minst mulig effekter, så har du en mye bedre og mer tidsriktig gitar-lyd.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.