Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker?


Slash93

Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser ut som en liten uskyldig drittunge på 10x10 cm. Hvor stor er den? :P

Toppen er medium size, altså litt smalere enn en vanlig Marshall-topp, comboen er vel omtrent som en vanlig 1x12-combo... Målene står oppgitt på nettsiden til Orange ;)

EDIT:

Comboen:

_c290563_image_0.jpg

Toppen oppå et Orange 4x12:

rocker30_small.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydmessig så har vel strengt tatt ikke effekten så mye å si.. Hvor mange her kjører egentlig forsterkern sin på fullt volum? Orange er konge når det gjelder f.eks. Hellacopters og andre "overdrive band".. Skal du ha noe metal lyd så kjøp en mer high gain forsterker som Peavey(5150/6505) eller Marshall DSL(min for eksempel...) Alt kommer jo ann på hvordan lyd du er ute etter, og ikke effekt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd noen Orangeamper selv men har hørt litt på youtube og sånt (:D). Jeg vil ihvertfall påstå at orangevrengen er så inni helsikes saftig og sludgy og stoner at det ikke ligner grisen. God, feit, bola gammal Marshall osv

Type The Sword, Wolfmother+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes spennende ut :P

Kjøpte nettopp Crybaby GCB-95. 1000,- på gitarhuset.no.

Gadd ikke å vente på å finne det rette tilbudet på en halvveis utslitt pedal til en hundrelapp mindre fra en same i Finnmark og leveringstid på tre uker.

Ny pedal på 3-6 dager kan jeg leve med :)

Forresten. Eehh.. Hvis man f.eks kjøper Orange Rocker 30. Følger toppen og comboen sammen eller må det kjøpes hver for seg?

Endret av Slash93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dritfet ut :D

Men kan en så liten sak slå de store til 8000,- lydmessig?

Hvor har du det fra at det er en liten sak? Toppen er jo nesten på størrelse med «vanlige» topper, bare litt smalere. Og comboen er ikke noe mindre enn andre 1x12-comboer...

30 rørwatt spiller fletta av deg, til de grader! På min har jeg volumet på klokka ni (rett til venstre) på bandøvinger, og vi er to gitarister, bassist med femstrengs bass og diger Ampeg-rigg, samt en hardtslående trommis. :)

Forresten. Eehh.. Hvis man f.eks kjøper Orange Rocker 30. Følger toppen og comboen sammen eller må det kjøpes hver for seg?

Du kjøper ikke både topp og combo ;) Combo er kabinett og forsterker i ett. Kjøper du toppen, trenger du et kabinett ved siden av. Dette selges separat, men det kan jo tenkes at den lokale «dealer'n» din kan ordne en god pris dersom du kjøper både topp og kabinett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, om du ska köpa Orange och ha till sovrummet så skulle jag i alla fall checka ut deras Tiny Terror innan jag köpte en Rocker. Jag har inte ägt en Rocker 30 så jag vet inte om det är väldigt stor skillnad i ljudet på de två(det tror jag dock inte, men där kan jag ha fel) men i utgångspunkt så passar ju Tiny Terror bättre i sovrummet pga storlek och watt-tal mm. Tiny Terror håller också i replokal och live om du steppar upp en notch :) . Men som sagt, checka ut Marshall DSL 401 också.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.