Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker?


Slash93

Anbefalte innlegg

Slash's utgangspunkt var en '59 Les Paul og Marshall rør-amp. Dvs. store deler av Apetite er spilt inn med en replica '59 Les Paul som ikke er laget av Gibson en gang....

En Les Paul std. og en bra Marshall rør-amp er det som skal til for å få en Slas-ish sound. I tillegg til å kunne spille, selvfølgelig. Altså bortkastet å bruke 20000+ på en gitar. Spesielt hvis man er i startfasen. Bruk heller tid og energi på å finne en gitar man liker til en ok sum for så å mestre instrumentet først og fremst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker masse for alle svar :)

Wah-pedal anbefales?

Søk på youtube for å finne ut hva som passer deg. Ligger masse klipp(med veldig varierende kvalitet spillemessig og lydmessig) der som kan gi deg noen hint om hva du vil ha. Finner du ikke noen forskjell på de så kjøp en brukt og billig standard utgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Først av alt. Å kjøpe gitar er dødsgøy! Men det er mange ting man kan se på og det er ingen fasit. Før du låser deg inn på tanken om Les Paul, prøv også andre gitarer. Selv om Slash spiller mest på Les Paul'er, er det ikke sikkert at du gjør det samme. Gå i din lokale musikksjappe og test Stratocastere, Telecastere og de modellene som ligger i ditt prisleie.

Forsterker er også viktig. Men jeg tror (selv om det kanskje ikke er rett) at det er lurere å kjøpe seg en GOD gitar i første omgang hvis det er noe du er interessert i å holde på med. Forsterkere er jo noe det står i øvingslokaler ol (som oftest) uansett. Hvis du også venter litt med å kjøpe en dyr forsterker, vil du kanskje også slippe å gå på den smellen at du kjøpte helt feil. Hvordan man oppfatter god lyd (etter min erfaring) forandrer seg voldsomt de første månedene man spiller gitar.

Det var bare mine tanker, lykke til! Det er artig å kjøpe utstyr!

Mvh JE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Andre forslag?

Forresten.. DAMN! :D

Fant annonse på Finn.no om en Gibson Les paul Slash signatur. Selgeren er fra Ås han også. Prisen var 23.000, men er 15 år, så er usikker på prioritering av penger. Hadde vært en drøm!

Bra du ikke slo til på denne da. Koster 22900,- ny på sound1.no

Har du fått testa noe i butikk enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men litt tilbake til forsterker. Hva anbefales?

-Ikke billigdrit og ikke alltfor dyrt.

-Gjerne noe som funker på soloer.

-Noe som evt passer til Les Paul Std.

-Tviler på at jeg trenger hundre watt.

Hva kan dere anbefale? :)

Endret av Slash93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ingen DSL401 på finn.no.

Har ikke dårlig tolmodighet, men er det noe annet som anbefales? :)

Kan selvfølgelig kjøpe nytt også.

Hvis jeg var deg, ville jeg kjøpt brukt.

Hvis du ikke er helt fornøyd, kan du selge den til samme pris du kjøpteden for.(Kanskje du kan selge den for mer enn du kjøpte den for, hvis du er heldig.) Så taper du ikke så mye.

Forresten, hvor mye penger har du tenkt og bruke?

Jeg tror nok du får et bra brukt Marshall JCM stack for 8k.

Se hva jeg fant!:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19392006 - 8k

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19383244 - 6k

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19292949 - 5,5 k

Ville sjekket ut alle tre hvis jeg var deg.

Endret av Guns N' Roses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.