Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til nytt underforum


MrWalker

Anbefalte innlegg

Vi har mange gode forum og underforum her på gitarnorge, men bare lurer på... hadde det vært kult om vi hadde hatt et sted å poste erfaringer med nettbutikker, også? Det passer jo ikke helt inn under "Anmeldelser"?

Jeg har akkurat snakket med en kollega på jobb som har ventet 10 dager på tilbakemelding fra Sound1 etter å ha blitt belastet for ordren sin... og etter det har ingenting skjedd. Selv har jeg nå ventet i over to uker på svar på henvendelse til gitarhuset.no. Samtidig som jeg har hatt mye og hyggelig kommunikasjon med bestbassgear.com, og begge deler kan jo være nyttig informasjon for andre som er på jakt etter gitar-, bass-, eller andre musikkrelaterte produkter og som vurderer å handle via internett.

Bare en tanke. :)

EDIT: OK, gav samme kritikk tilbake til gitarhuset.no i går ettermiddag, og fikk svar raskt tilbake. På grunn av informasjon fra leverandør hadde det tatt tid å komme tilbake til meg, og de beklaget at jeg ikke var blitt varslet om dette. Etter det har jeg blitt meget godt behandlet, så jeg trekker tilbake min kritikk. Men det er fortsatt litt dårlig skikk og bruk for nettbutikker og la kunder vente i ukevis uten en tilbakemelding. :)

Endret av MrWalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan virke som en god idé, men jeg er litt skeptisk, da innlegg på et slikt forum fort kan få preg av litt mye hormoner og liten innsikt ut over det man selv mener er "urettferdig" eller dårlig behandling. Vi har hatt tilfeller på forumet her der navngitte ansatte i butikker har blitt hengt ut. Det er ikke noe stas, synes jeg, da slike anliggender gjerne kan ordnes opp på stedet, ev. ved å la være å handle i den butikken. Den som jobber i butikken, kan ikke svare med å henge ut kunden, uavhengig av om det hadde vært et minst like riktig bilde av situasjonen.

Konkrete ting som at man ikke svarer på sprøsmål, har lang leveringstid, tar ågerpriser, ikke er villig til å følge kjøpslovens betingelser og så videre hadde jo passet bra, men jeg ser for meg innlegg av typen "Jeg hadde pyntet meg med det fineste naglebeltet mitt, og så fikk jeg ikke lov til å prøve den LP R9-en av den ekle ekspeditøren.. :D

Men det er mulig det er bare meg som er for glad i å ta sorgene på forskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan virke som en god idé, men jeg er litt skeptisk, da innlegg på et slikt forum fort kan få preg av litt mye hormoner og liten innsikt ut over det man selv mener er "urettferdig" eller dårlig behandling. Vi har hatt tilfeller på forumet her der navngitte ansatte i butikker har blitt hengt ut. Det er ikke noe stas, synes jeg, da slike anliggender gjerne kan ordnes opp på stedet, ev. ved å la være å handle i den butikken. Den som jobber i butikken, kan ikke svare med å henge ut kunden, uavhengig av om det hadde vært et minst like riktig bilde av situasjonen.

Konkrete ting som at man ikke svarer på sprøsmål, har lang leveringstid, tar ågerpriser, ikke er villig til å følge kjøpslovens betingelser og så videre hadde jo passet bra, men jeg ser for meg innlegg av typen "Jeg hadde pyntet meg med det fineste naglebeltet mitt, og så fikk jeg ikke lov til å prøve den LP R9-en av den ekle ekspeditøren.. :D

Men det er mulig det er bare meg som er for glad i å ta sorgene på forskudd.

Klokt talt. Det kan fort ha store konsekvenser for en butikk å bli hengt ut på et nettforum som er såpass høyt oppe på google-rangeringene som dette. Dere andre smartinger får vurdere. Siden jeg først driver butikk bør jeg egentlig ikke blande meg opp i den diskusjonen kom jeg på. :P Personlig hadde jeg ikke hatt noe imot det (ihvertfall frem til jeg får den første personen som er skikkelig misfornøyd - Da hadde jeg foretrukket om de sa ifra til oss så vi kunne rette opp i de evt feilene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg i likhet med Morten driver egen butikk burde jeg kanskje holde meg unna denne diskusjonen, men jeg skal prøve å være objektiv.

Dette er et toegget sverd. Det er klart at det å dele erfaringer og anbefale gode butikker er en positiv ting. Men det som desverre er et faktum er nok at en misfornøyd kunde roper høyere en ti fornøyde kunder. Det kan også ofte være uheldige omstendigheter som gjør at en kunde er misfornøyd, selv om butikken er uforskyldt eller har strekt seg langt for rette opp evt. feil de har gjort. Og dermed kan det være at butikker urettmessig får "ris".

For å ta eksemplene fra innledningsinnlegget, mangel på svar på e-post henvendelser. Dette kan være ett "slemt" spamfilter, en midlertidig lite medgjørlig mailserver eller datakræsj som gjør at butikken ikke får henvendelsen, eller at de svarene butikken har sendt ikke kommer tilbake. Ville vært synd om de butikkene som her nevnes skulle svertes p.g.a. omstendigheter de ikke er klar over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg ser poenget.

Nå skal jeg også være førstemann til å moderere mitt eget innlegg. Etter to henvendelser var jeg litt lei av å vente, og postet her... jeg tok også kontakt med gitarhuset.no og luftet min misnøye, og fikk svar med en gang hvor de beklaget at svar uteble. Jeg mener at en rask tilbakemelding er viktig... og blir man av en eller annen grunn forsinket, bør man varsle om det. Men jeg har nå fått hjelp og er en fornøyd kunde.

Så derfor har jeg også endret innledningsinnlegget mitt. Og hadde det vært snakk om en "review" av en nettbutikk, så hadde jeg også kommet til å gjøre det.

Men det var bare et forslag. Ser det er gode grunner både for og mot, og overlater det til admins å bestemme seg for hva de ønsker å gjøre.

Som et pluss kan jo sies at da får man ihvertfall ETT sted å behandle slike saker, noe som vil gjøre det enklere også for butikkene å komme med tilsvar på evt. kritikk.

Endret av MrWalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg i likhet med Morten driver egen butikk burde jeg kanskje holde meg unna denne diskusjonen, men jeg skal prøve å være objektiv.

Dette er et toegget sverd. Det er klart at det å dele erfaringer og anbefale gode butikker er en positiv ting. Men det som desverre er et faktum er nok at en misfornøyd kunde roper høyere en ti fornøyde kunder. Det kan også ofte være uheldige omstendigheter som gjør at en kunde er misfornøyd, selv om butikken er uforskyldt eller har strekt seg langt for rette opp evt. feil de har gjort. Og dermed kan det være at butikker urettmessig får "ris".

For å ta eksemplene fra innledningsinnlegget, mangel på svar på e-post henvendelser. Dette kan være ett "slemt" spamfilter, en midlertidig lite medgjørlig mailserver eller datakræsj som gjør at butikken ikke får henvendelsen, eller at de svarene butikken har sendt ikke kommer tilbake. Ville vært synd om de butikkene som her nevnes skulle svertes p.g.a. omstendigheter de ikke er klar over.

Jeg ser poengene dine. Kunne kanskje vært lurt om også butikkene ble varslet om et slikt forum, slik at de kunne gi sin tilbakemelding. Men siden dette ikke er et kjøp og salg nettsted som sådan (som eBay, f.eks.), så er det kanskje ikke så relevant.

Jaja, var nå bare et forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.