Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Takamine EG541SSC


gitarleik

Anbefalte innlegg

Hei.

Takamine EG541SSC koster veiledende 7.195,-

Forøvrig har den NEX-kroppsformen til Takamine, akkurat den modellen du nevner er i Black Gloss med heltre granlokk, laminat av sapele i sarg og heltre sapele i bunn. TK-40preamp med innebygget tuner har den også. Mener å huske at den er produsert i indonesia (lite forbehold om at det kan være et annet asiatisk land som ligner) og Fender Scandinavia (importøren) sitt part nr er 555-0077-627.

Noe mer du lurte på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takamine EG541SSC koster veiledende 7.195,-

Forøvrig har den NEX-kroppsformen til Takamine, akkurat den modellen du nevner er i Black Gloss med heltre granlokk, laminat av sapele i sarg og heltre sapele i bunn. TK-40preamp med innebygget tuner har den også. Mener å huske at den er produsert i indonesia (lite forbehold om at det kan være et annet asiatisk land som ligner) og Fender Scandinavia (importøren) sitt part nr er 555-0077-627.

Noe mer du lurte på? :)

Takk for svar har faktisk et spørsmål til ja. Ser at på gitarhuset koster takamine EG361SC 4295 kr. Hvordan er denne i forholdt til EG541SSC i kvalitet ? Fann en tilfeldig side fra USA der begge disse kostet det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EG361SC koster 5.195,- veiledende og er en god og allsidig gitar. Den har laminat av Rosewood i sarg og bunn, så lydmessig er den litt forskjellig. En sapele med solid back vil låte litt mer crispy (grunnet annet tonetreverk) og samtidig ha litt mer definert bassregister (pga heltre bunn) (litt forenklet forklaring, men du skjønner kanskje poenget?). I tillegg har det litt billigere TP4T-preampsystemet som ikke er helt på nivå med TK40 i mine ører.

Bortsett fra det er tiden som er brukt på håndtverket sansynligvis helt tilsvarende og det er samme heltre granlokket. En ganske annerledes gitar, men spillemessig veldig like. Kommer litt an på hvilken lyd du er ute etter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EG361SC koster 5.195,- veiledende og er en god og allsidig gitar. Den har laminat av Rosewood i sarg og bunn, så lydmessig er den litt forskjellig. En sapele med solid back vil låte litt mer crispy (grunnet annet tonetreverk) og samtidig ha litt mer definert bassregister (pga heltre bunn) (litt forenklet forklaring, men du skjønner kanskje poenget?). I tillegg har det litt billigere TP4T-preampsystemet som ikke er helt på nivå med TK40 i mine ører.

Bortsett fra det er tiden som er brukt på håndtverket sansynligvis helt tilsvarende og det er samme heltre granlokket. En ganske annerledes gitar, men spillemessig veldig like. Kommer litt an på hvilken lyd du er ute etter. :)

Har bare prøvd EG541, men viss det går på smak og behag tar eg nok å prøver EG361 og. Er prisforskjellen på disse gitarene hovudsaklig på grunn av pickup systemet og heltre i bunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare prøvd EG541, men viss det går på smak og behag tar eg nok å prøver EG361 og. Er prisforskjellen på disse gitarene hovudsaklig på grunn av pickup systemet og heltre i bunn?

Ja, prisforskjellen er hovedsaklig pickupsystemet og heltre i bunn. I tillegg er det et annet treverk, men det er ikke noen nevneverdig grunn til prisforskjellen på tross av at jeg personlig synes treverket i EG541 er betydelig bedre (sapele er også brukt i sarg og bunn på det meste av Taylor og Martin, uten at det nødvendigvis er avgjørende).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.