Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Funky Fusion Jam! Spill inn din egen solo, og del med forumet!


Yngtchie Blacksteen

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes ikke det var for repetivt - det gjorde heller ting mer gjenkjennelig. Fin avstand på frasene, alltid bra med en gitarist som kan legge inn noen pauser.

Men vibratoen blir for aggressiv. Forsøk å vibrere i forhold til pulsen i sangen. En øvelse jeg fikk en gang for å rydde opp i min vibrato, er å sette metronomen på 100 bpm, og vibrere på en tone i et fast rytmemønster (som ikke blir for raskt) - 8-deler, trioler.

Også blir det litt mye "skli hånda raskt opp gripebrettet etter endt frase"-bruk.

Endret av PerA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det var for repetivt - det gjorde heller ting mer gjenkjennelig. Fin avstand på frasene, alltid bra med en gitarist som kan legge inn noen pauser.

Men vibratoen blir for aggressiv. Forsøk å vibrere i forhold til pulsen i sangen. En øvelse jeg fikk en gang for å rydde opp i min vibrato, er å sette metronomen på 100 bpm, og vibrere på en tone i et fast rytmemønster (som ikke blir for raskt) - 8-deler, trioler.

Også blir det litt mye "skli hånda raskt opp gripebrettet etter endt frase"-bruk.

Takk for fin kritikk :)

Skal begynne å øve på vibrato så det passer tempo og låtene bedre. Kommer vel av at jeg har spilt for mange Judas Priest soloer hehe. De er ganske aggressive på vibrato og vibarm :)

Angående skliinga av hånda opp på gripebrettet så skjer dette helt ubevist. Tenkte ikke over det før du nevnte det hehe.

Jeg gjør det nok fordi hjernen min tenker ut mange forskjellige områder på gitaren jeg kan spille. Ulempen er at man får den sliding effekten på slutten av hver frase.

Skal prøve å kutte ut denne uvanen også. Er bedre å la en note leve litt lenger enn å få den slidingen hver gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt andre forsøk. Prøvde å følge tipsene til PerA og Condemned. Med andre ord; mindre stressende vibrato og litt mer variasjon og jeg kutta ut slidingen. Var også mere planlagt denne gang, enn bare jamming rundt blues scalaer.

Men det var ikke lett å holde igjen vibratoen, følte hånda mi ville gå i overdrive hele tiden så jeg måtte holde tilbake flere ganger :P damn u Judas Priest!

Endret av tomandre81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.