Web Analytics
Gå til innhold
Yngtchie Blacksteen

Funky Fusion Jam! Spill inn din egen solo, og del med forumet!

Anbefalte innlegg

Last ned denne

Dette er et såkalt backing-track som har vært brukt av mange gitarister rundt omkring på nettet de siste årene, og nå er vel tiden inne for at vi på GitarNorge gjør et forsøk på å spille inn noen soloer. Jeg ser for meg at gitaristene her på forumet har veldig forskjellige spillestiler, så det blir morsomt å høre hvordan folk velger å spille over dette. Det er ikke framtredende melodisk, så det krever en del av gitaristen, men så får man jo også veldig frie tøyler til å spille slik man selv ønsker.

Jeg kommer til å legge ut lenke her i første innlegg til de forskjellige bidragene etter hvert som de blir lagt ut, og gleder meg til å høre resultatene.

Lykke til! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor sendes innspillingene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tenkt å prøve meg, men får ikke mulighet før midten av neste uke. Blir spanandes... :)

Jeg lager vel bare en youtube video sak...

Endret av shv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor sendes innspillingene?

Last opp til f.eks. YouTube, eller til en side som streamer musikk. Jeg bruker Ultimate-Guitar:

Yngtchie | Ultimate-Guitar.Com

Jeg kopierer så lenken og legger den i første innlegg, slik at det blir lettere for andre å lytte eller laste ned.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært morsomt, men altså- nesten seks minutter med gitarsolo som andre synes det er ok å høre på? Det er "litt" mer enn det jeg klarer å prestere, dessverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo bare å gi seg når man vil vel. Jeg tror jeg spiller så lenge jeg gidder / har fantasi, for så enkelt og greit trykke på stopp-knappen! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært morsomt, men altså- nesten seks minutter med gitarsolo som andre synes det er ok å høre på? Det er "litt" mer enn det jeg klarer å prestere, dessverre.

Du jo ikke spille i seks minutter.

Jeg kommer mest sannsynlig til å spille i et visst antall minutter, og så stoppe når jeg går tom for gode idéer. Selv de proffeste av oss ville nok hatt problemer med å finne på spennende ting å spille i mer enn tre-fire minutter, så det greieste for både gitarist og lytter vil nok være å korte ned innspillingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Her er mine 2 versjoner av "antimatter". De er begge tatt opp etter hverandre og er ganske like egentlig men jeg linker til begge jeg. Jeg ser at jeg har en liten fordel i og med at dette er tatt opp uten forvetningspress fra forumet. Det er litt i overkant mye tapping men det er noe jeg øver på så derfor ble det slik.

Flott og morsomt at dette ble noe av. Gleder meg til å se dere andre.

og nr 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde meg litt, men dette er en sjanger jeg ikke behersker særlig godt, slik at jeg greier ikke å få til noe jeg kan stå inne for. Følte også at hvis jeg først skulle gjøre det, måtte det bli hele låta, da det ble unaturlig å kutte pga. oppbyggingen i kompet. Så da får de som kan dette kjøre på! :)

Endret av Audun

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra spilt, Einar! Jeg regnet med å se en video av deg i denne tråden, og jeg ble ikke skuffet. Du har en spillestil som minner om mange av de dyktige rock/fusion-gitaristene man ser på YouTube.

Prøvde meg litt, men dette er en sjanger jeg ikke behersker særlig godt, slik at jeg greier ikke å få til noe jeg kan stå inne for. Følte også at hvis jeg først skulle gjøre det, måtte det bli hele låta, da det ble unaturlig å kutte pga. oppbyggingen i kompet. Så da får de som kan dette kjøre på! :)

Tullball, alle andre som har laget sin versjon har jo kuttet den opp. Jeg tror ikke noen blir å fnyse over noe slikt hvis du velger å prøve deg med en innspilling. Det er uansett kun snakk om å dele og vise fram sin spillestil, ingen konkurranse. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra spilt, Einar! Jeg regnet med å se en video av deg i denne tråden, og jeg ble ikke skuffet. Du har en spillestil som minner om mange av de dyktige rock/fusion-gitaristene man ser på YouTube.

Tusen takk, veldig hyggelig å høre!

Videoen ble tatt opp i en fei, og jeg skulle helst kuttet den når den går til A-delen igjen, da jeg mistet fokus derfra og ut. Jeg skal ta opp en bedre en når jeg får muligheten. Veldig morsomt å jobbe med låter som det, låter som gir veldig lite harmonisk sett :)

Gleder meg til å se andres versjoner, inkludert din Yngtchie! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

earfalas: du har en veldig kul stil! digger å se og høre deg spille. hvem har du som din tyngste inspirasjonskilder?

Alijens: tøft spilt! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.