Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 PodStudio UX2


Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har nylig kjøpt meg "Line 6 PodStudio UX2" og har lyst og lage egen musikk med programmet.

Spiller heaby metal, death metal, trash metal, melodical death metal osv..

så trenger en litt grom lyd.

For å få denne lyden, må jeg ha et annet program enn det som følger med?

Vil gjerne recorde en sang med alle mulige lyder:

Trommer, bass, vokal og ikke minst - elgitar.

Har alt som trengs utenom trommer.

Så vist noen kunne hjelpe meg med oppsett, programmer, hvordan gjøre det osv - så ville jeg blitt utrolig glad for deres hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker samme lydkort (Line 6 Toneport UX2), og har kjøpt RiffWorks for å spille inn skisser. Programmet er enkelt å bruke, og jeg synes at resultatet (lydkvaliteten) på innspillingene er ganske bra. RiffWorks kan du kjøpe og laste ned fra line6.com. Det følger med noen trommer, gitar-, bass- og vokalforsterkere i programvaren. I tillegg kan man kjøpe tilleggsapplikasjoner som ekstra trommer, forsterkere og effekter. Alt kan kjøpes og lastes ned via den samme hjemmesiden.

For å komme igang med opplasting og oppsett kan du laste ned line 6 Monkey gratis her:

Line 6 :: Software

Via Monkey får du tilgang til å laste ned øvrig programvare.

Så vidt jeg kan se på line6.com har du allerede tilgang til RiffWorks4 som fulgte med når du kjøpte lydkortet og denne skal trolig være en bra start for innspilling av musikk. Se hva du får til, og prøv evt youtube for å finne ut hvordan du går frem for å spille inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker samme lydkort (Line 6 Toneport UX2), og har kjøpt RiffWorks for å spille inn skisser. Programmet er enkelt å bruke, og jeg synes at resultatet (lydkvaliteten) på innspillingene er ganske bra. RiffWorks kan du kjøpe og laste ned fra line6.com. Det følger med noen trommer, gitar-, bass- og vokalforsterkere i programvaren. I tillegg kan man kjøpe tilleggsapplikasjoner som ekstra trommer, forsterkere og effekter. Alt kan kjøpes og lastes ned via den samme hjemmesiden.

For å komme igang med opplasting og oppsett kan du laste ned line 6 Monkey gratis her:

Line 6 :: Software

Via Monkey får du tilgang til å laste ned øvrig programvare.

Så vidt jeg kan se på line6.com har du allerede tilgang til RiffWorks4 som fulgte med når du kjøpte lydkortet og denne skal trolig være en bra start for innspilling av musikk. Se hva du får til, og prøv evt youtube for å finne ut hvordan du går frem for å spille inn.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.