Web Analytics
Jump to content

Og sannelig kom det trillende en til!


Audun
 Share

Recommended Posts

Etter å ha hørt litt mer nøye, er jeg ikke fornøyd med denne, men den får ligge inntil videre da jeg allerede har startet tråden og linket til den. Man blir litt "døv" av å sitte flere timer i strekk....

Link to comment
Share on other sites

Du er nå streng, og da. Stemmen din på denne minner litt om min medkompanjong på mine innspillinger jeg har lagt ut, synes jeg. Du synger fint, reint, og synes du får til et uttrykk. Det er kanskje litt anstrengt, hvis jeg skal være veldig kritisk?

Sangen hadde passet bedre med en kvinnelig vokalist?

Denne sangen har forresten på mitt anlegg litt mye energi i bassen, men det kan som sagt være min generelle bassgladhet og innstilling som booster.

Ellers koser jeg meg med mye fin gitarspilling. Soloen er er det nyydelig gitarlyd på!

Hva er det du ikke liker med denne? Det er jo en skikkelig "trøkkare". Ser for meg at dette er en hit på slutten av det siste settet, da det gjelder å på klemt seg litt innpå den utvalgte for kvelden.. :D

Link to comment
Share on other sites

Du er nå streng, og da. Stemmen din på denne minner litt om min medkompanjong på mine innspillinger jeg har lagt ut, synes jeg. Du synger fint, reint, og synes du får til et uttrykk. Det er kanskje litt anstrengt, hvis jeg skal være veldig kritisk?

Sangen hadde passet bedre med en kvinnelig vokalist?

Denne sangen har forresten på mitt anlegg litt mye energi i bassen, men det kan som sagt være min generelle bassgladhet og innstilling som booster.

Ellers koser jeg meg med mye fin gitarspilling. Soloen er er det nyydelig gitarlyd på!

Hva er det du ikke liker med denne? Det er jo en skikkelig "trøkkare". Ser for meg at dette er en hit på slutten av det siste settet, da det gjelder å på klemt seg litt innpå den utvalgte for kvelden.. :D

Jeg liker låta, men synger ikke bra nok på den synes jeg. Har alltid hatt denne i C-dur før, men da den er på grensa til å være skjærende høy ble den lagt ned til A. Det ble liksom noe midt i mellom. Selv om den var for høy hadde den likevel en annen nerve. Mulig den hadde gjort seg enda bedre i G. Vi får se. Skal i hvert fall legge på ny lead-vokal. Bassen er litt vel boomy på denne også ja. Har litt dårlig lytting i "Studioet" :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal være ærlig og si at jeg hadde mer sans for de to første låtene du la ut (Final Dance og Little Girl), som jeg synes var mer rocka og melodiøse - veldig bra. De nye blir litt for laidback etter min smak, men det finnes sikkert nok av americana/country-tilhengere som mener det motsatte. De første låtene passet din forholdsvis røffe stemme og energirike vokalstil bedre imo. Det kan virke som om du "kjeder" deg litt på de nye låtene, og av og til tar i mer enn nødvendig. Rent lydmessig har du skapt din egen "sound" over disse 4 låtene og jeg ser frem til mer :) Kjør på!

Hadde også vært interessant å høre hva slags planer har du med dette... band/soloprosjekt, utgivelse...?

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal være ærlig og si at jeg hadde mer sans for de to første låtene du la ut (Final Dance og Little Girl), som jeg synes var mer rocka og melodiøse - veldig bra. De nye blir litt for laidback etter min smak, men det finnes sikkert nok av americana/country-tilhengere som mener det motsatte. De første låtene passet din forholdsvis røffe stemme og energirike vokalstil bedre imo. Det kan virke som om du "kjeder" deg litt på de nye låtene, og av og til tar i mer enn nødvendig. Rent lydmessig har du skapt din egen "sound" over disse 4 låtene og jeg ser frem til mer :) Kjør på!

Hadde også vært interessant å høre hva slags planer har du med dette... band/soloprosjekt, utgivelse...?

Takker for tilbakemelding. Mine planer er vel i første rekke å få til så gode demoer som mulig. Tanken på ei evt. framtidig plate ligger nok litt i bakhodet. Hvis det blir aktuellt, skal jeg i hvert fall ha en god produsent med på lasset.

Link to comment
Share on other sites

For å kommentere alle låtene i en tråd - Du er en kickass gitarist ! Det er så stødig og smakfult at jeg blir helt grønn av misunnelse. Men stilmessig er det er jo mer i min gate enn det mange andre på dette forumet driver med også da :)

Link to comment
Share on other sites

For å kommentere alle låtene i en tråd - Du er en kickass gitarist ! Det er så stødig og smakfult at jeg blir helt grønn av misunnelse. Men stilmessig er det er jo mer i min gate enn det mange andre på dette forumet driver med også da :)

Nå rødmer i hvert fall jeg! :blush: Har alltid sett på meg selv som en ordinær og enkel gitarist, men jeg har alltid jobbet med å spille MED låter og ikke på tross av låter, og da har jeg etter ditt utsagn gjort noe rett. Takker for meget pene og oppløftende ord.

At sjangeren er litt utenom det som er gjengs på dette forumet, er det nok ingen tvil om! ;)

Link to comment
Share on other sites

Du vet for en som synes f.eks Frehley, Robert Cray, Lars Håvard Haugen, ymse mer eller mindre anonyme soul gitarister eller Keith for den saks skyld er mesterlige utøvere, gjelder et annet sett med parametre enn for de med platehyllene (eller Ipod'en) fulle av "shredderne." De sier det har noe med alder å gjøre :)

Jeg har forøvrig både "fort-fort", "stapphardt" og alt som hørte 80 tallet til i platehyllene, men det er vel ikke akkurat det jeg hører mest på lenger :)

Link to comment
Share on other sites

Du vet for en som synes f.eks Frehley, Robert Cray, Lars Håvard Haugen, ymse mer eller mindre anonyme soul gitarister eller Keith for den saks skyld er mesterlige utøvere, gjelder et annet sett med parametre enn for de med platehyllene (eller Ipod'en) fulle av "shredderne." De sier det har noe med alder å gjøre :)

Jeg har forøvrig både "fort-fort", "stapphardt" og alt som hørte 80 tallet til i platehyllene, men det er vel ikke akkurat det jeg hører mest på lenger :)

Da er vi to gitt! Selv om det er morsomt å ta fram noen av 80-tallsklassikerne innimellom. Spesielt gamle VHS-bånd med musikkvideoer fra Headbangers Ball o.l! Stilstudie!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

    • Høres helt sykt ut. Men takk for infoen. Ser jeg har litt lesning å gjøre nå.    Ha en fin kveld videre. 😊
    • Det er vel en ting midt imellom;Hva selgeren forventer(kan jo være litt fantasi) og hva en kjøper er villig til å betale.
    • Nesten 13000 dollar for en mint condition Wandre BB. Er dette réelle priser eller fullstendig fantasi tall? 
    • Jøss. Tusen takk for infoen, det settes stor pris på. Neste må da være å få gjort noe med den gyselige lakken, ettersom den ikke er orginal så står jeg da med to muligheter. Prøve å fjerne den for å få frem orginal finishen eller finne ut hvilke farger de kom med da den var ny å re-lakkere den, men det sitter langt inne. Hadde vært best å prøve å få frem orginalen.   Med litt google translate så tror jeg at jeg bommet på årstall. Er nå rimelig sikker på at den er fra Juli 1959.    Ble også medlem av Wandre gruppa på facebook.    Tusen takk for hjelpen din mister. Var hwlt lost på hva dette var for en snodig sak. 
    • Fabrikken kom igang i 1958,så det er nok 58. Har ikke så mye mer,men kan si at det ser ut som disse gitarene er verd endel: https://www.guitar-list.com/compareprices/23856/us/electric%2Bguitars De har også en facebookside: https://www.facebook.com/groups/47506813863/?mibextid=HsNCOg Her er en side med bilder og info: https://www.fetishguitars.com/wandre/ Og en google oversettelse fra fransk wikipedia: "Wandré er en italiensk produsent av gitarer, spesielt elektriske, som var aktiv i årene 1957 til 1969. Markedsposisjonen var på den tiden ganske marginal, men den ekstreme originaliteten til kreasjonene har gjort det siden slutten av det 20. århundre. et ekte kultmerke. Den ekstravagante Antonio Pioli Antonio Vandre Pioli, med kallenavnet "Wandré" (født 6. juni 1926 i Cavriago, død 15. august 2004 i Montecchio Emilia) var sønn av en variert snekker innen lutheri, som etterlot seg en rekke kontrabasser, mandoliner og fioliner av utmerket faktura. . Meget ung, Antonio Pioli utmerker seg ved sin eventyrlyst, går våren 1944 inn i motstandsbevegelsen og tar maquis, knapt 18 år gammel. I etterkrigstiden ble han anleggsformann, jobbet en tid i Calabria, men returnerte til hjemlandet tidlig i 1957 for å ta opp farens spesialitet som luthier. En venn, hvis familie eide en fabrikk, ga ham et verksted for å utvikle denne aktiviteten der Wandré veldig raskt viste en overfylt fantasi i jakten på former og tekniske løsninger. Drevet av den økende suksessen til produksjonene hans, fikk han bygget en fabrikk i Cavriago som aldri hadde blitt sett, på en helt sirkulær plan, bygget på sine egne planer for å optimalisere naturlig belysning og for å forkorte overføringer fra ett verksted til et annet . Fra 1970-tallet mistet Antonio Pioli interessen for musikkinstrumenter og overførte sin sprudlende kreativitet til andre felt som design av skinnklær, tilpasning av motorsykler, maling, scenekunst, etc. Rundfabrikken Cavriago kom i drift i februar 1958. Dette var tiden da rock 'n' roll fortsatt var i sin spede begynnelse i Europa. Wandré-merket er det første i Italia som masseproduserer elektriske gitarer. Mesteparten av denne produksjonen ble først markedsført av det milanesiske firmaet Meazzi, under "Framez"-logoen. Deretter vil Wandré opprettholde et voksende partnerskap med Davoli-selskapet, kjent som en forsterkerprodusent, og som produserer mikrofonene som er montert på Wandré-gitarer. Firmaet var på sitt høydepunkt i årene 1960 til 1962. Wandré-gitarer ble distribuert i utviklede land, inkludert USA (spesielt under private merker som Avalon, Avanti, Noble, Orpheum). Men Cavriago-anlegget er ikke lenger tilstrekkelig til å møte etterspørselen, noe som vil tillate andre europeiske produsenter som har investert i overdreven industrialisering (Eko, Framus, Hagström) å ta markedsandeler. Wandré lot seg gradvis stå bak i løpet av 1960-tallet. Antonio Pioli var mye mer en kunstner enn en markedsføringsmann. Utformingen av instrumentene hans, med en dristighet som noen ganger anses som sjokkerende, avsetter flere potensielle kunder enn den tiltrekker seg. Dens tekniske nyvinninger (som aluminiumshalsen som går fra hodestokken til broen) er så i utakt med resten av markedet at de virker mistenkelige. Det er nettopp disse faktorene som vil føre til revalueringen av Wandré-gitarer fra 1980-tallet og fremover. ivrig ettertraktede og høyt rangerte samleobjekter (selv den enkleste Wandré får høye priser), så mye at det er rapporter om økende utseende av flere eller mindre dårlig imiterte forfalskninger. Foruten gitarer produserte Wandré elektriske basser, kontrabasser (først akustiske, deretter elektriske, uten lydboks) og lap steel-gitarer. Verdsatt for sitt uvanlige utseende, er Wandré-gitarer også verdsatt for sin karakteristiske lyd, litt jazzete med en metallisk undertone. Den amerikanske gitaristen og sangeren Budy Miller bruker veldig ofte en Wandré Soloist type 1964. Andre artister som Joe Perry, Sean Lennon, Eduardo Leal de la Gala, Yarol Pouaud, Matthieu Chedid spiller på Tri-lam 1960 og BB-modeller. Til hyllest til Antonio Pioli, for 10-årsdagen for hans død, ga den tyske produsenten Duesenberg ut i 2014 en ny modell av gitar kalt Wandrella, som ikke er en kopi av noen Wandré, men er inspirert av estetikken til Mark."
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.