Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Og sannelig kom det trillende en til!


Audun

Anbefalte innlegg

Etter å ha hørt litt mer nøye, er jeg ikke fornøyd med denne, men den får ligge inntil videre da jeg allerede har startet tråden og linket til den. Man blir litt "døv" av å sitte flere timer i strekk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nå streng, og da. Stemmen din på denne minner litt om min medkompanjong på mine innspillinger jeg har lagt ut, synes jeg. Du synger fint, reint, og synes du får til et uttrykk. Det er kanskje litt anstrengt, hvis jeg skal være veldig kritisk?

Sangen hadde passet bedre med en kvinnelig vokalist?

Denne sangen har forresten på mitt anlegg litt mye energi i bassen, men det kan som sagt være min generelle bassgladhet og innstilling som booster.

Ellers koser jeg meg med mye fin gitarspilling. Soloen er er det nyydelig gitarlyd på!

Hva er det du ikke liker med denne? Det er jo en skikkelig "trøkkare". Ser for meg at dette er en hit på slutten av det siste settet, da det gjelder å på klemt seg litt innpå den utvalgte for kvelden.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nå streng, og da. Stemmen din på denne minner litt om min medkompanjong på mine innspillinger jeg har lagt ut, synes jeg. Du synger fint, reint, og synes du får til et uttrykk. Det er kanskje litt anstrengt, hvis jeg skal være veldig kritisk?

Sangen hadde passet bedre med en kvinnelig vokalist?

Denne sangen har forresten på mitt anlegg litt mye energi i bassen, men det kan som sagt være min generelle bassgladhet og innstilling som booster.

Ellers koser jeg meg med mye fin gitarspilling. Soloen er er det nyydelig gitarlyd på!

Hva er det du ikke liker med denne? Det er jo en skikkelig "trøkkare". Ser for meg at dette er en hit på slutten av det siste settet, da det gjelder å på klemt seg litt innpå den utvalgte for kvelden.. :D

Jeg liker låta, men synger ikke bra nok på den synes jeg. Har alltid hatt denne i C-dur før, men da den er på grensa til å være skjærende høy ble den lagt ned til A. Det ble liksom noe midt i mellom. Selv om den var for høy hadde den likevel en annen nerve. Mulig den hadde gjort seg enda bedre i G. Vi får se. Skal i hvert fall legge på ny lead-vokal. Bassen er litt vel boomy på denne også ja. Har litt dårlig lytting i "Studioet" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være ærlig og si at jeg hadde mer sans for de to første låtene du la ut (Final Dance og Little Girl), som jeg synes var mer rocka og melodiøse - veldig bra. De nye blir litt for laidback etter min smak, men det finnes sikkert nok av americana/country-tilhengere som mener det motsatte. De første låtene passet din forholdsvis røffe stemme og energirike vokalstil bedre imo. Det kan virke som om du "kjeder" deg litt på de nye låtene, og av og til tar i mer enn nødvendig. Rent lydmessig har du skapt din egen "sound" over disse 4 låtene og jeg ser frem til mer :) Kjør på!

Hadde også vært interessant å høre hva slags planer har du med dette... band/soloprosjekt, utgivelse...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være ærlig og si at jeg hadde mer sans for de to første låtene du la ut (Final Dance og Little Girl), som jeg synes var mer rocka og melodiøse - veldig bra. De nye blir litt for laidback etter min smak, men det finnes sikkert nok av americana/country-tilhengere som mener det motsatte. De første låtene passet din forholdsvis røffe stemme og energirike vokalstil bedre imo. Det kan virke som om du "kjeder" deg litt på de nye låtene, og av og til tar i mer enn nødvendig. Rent lydmessig har du skapt din egen "sound" over disse 4 låtene og jeg ser frem til mer :) Kjør på!

Hadde også vært interessant å høre hva slags planer har du med dette... band/soloprosjekt, utgivelse...?

Takker for tilbakemelding. Mine planer er vel i første rekke å få til så gode demoer som mulig. Tanken på ei evt. framtidig plate ligger nok litt i bakhodet. Hvis det blir aktuellt, skal jeg i hvert fall ha en god produsent med på lasset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kommentere alle låtene i en tråd - Du er en kickass gitarist ! Det er så stødig og smakfult at jeg blir helt grønn av misunnelse. Men stilmessig er det er jo mer i min gate enn det mange andre på dette forumet driver med også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kommentere alle låtene i en tråd - Du er en kickass gitarist ! Det er så stødig og smakfult at jeg blir helt grønn av misunnelse. Men stilmessig er det er jo mer i min gate enn det mange andre på dette forumet driver med også da :)

Nå rødmer i hvert fall jeg! :blush: Har alltid sett på meg selv som en ordinær og enkel gitarist, men jeg har alltid jobbet med å spille MED låter og ikke på tross av låter, og da har jeg etter ditt utsagn gjort noe rett. Takker for meget pene og oppløftende ord.

At sjangeren er litt utenom det som er gjengs på dette forumet, er det nok ingen tvil om! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet for en som synes f.eks Frehley, Robert Cray, Lars Håvard Haugen, ymse mer eller mindre anonyme soul gitarister eller Keith for den saks skyld er mesterlige utøvere, gjelder et annet sett med parametre enn for de med platehyllene (eller Ipod'en) fulle av "shredderne." De sier det har noe med alder å gjøre :)

Jeg har forøvrig både "fort-fort", "stapphardt" og alt som hørte 80 tallet til i platehyllene, men det er vel ikke akkurat det jeg hører mest på lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet for en som synes f.eks Frehley, Robert Cray, Lars Håvard Haugen, ymse mer eller mindre anonyme soul gitarister eller Keith for den saks skyld er mesterlige utøvere, gjelder et annet sett med parametre enn for de med platehyllene (eller Ipod'en) fulle av "shredderne." De sier det har noe med alder å gjøre :)

Jeg har forøvrig både "fort-fort", "stapphardt" og alt som hørte 80 tallet til i platehyllene, men det er vel ikke akkurat det jeg hører mest på lenger :)

Da er vi to gitt! Selv om det er morsomt å ta fram noen av 80-tallsklassikerne innimellom. Spesielt gamle VHS-bånd med musikkvideoer fra Headbangers Ball o.l! Stilstudie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.