Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ProCo Rat replica.


Anbefalte innlegg

Tenkte bare å vise frem en pedal jeg har bygd. Bestilte byggesett av en ProCo Rat replica fra generalguitargadgets.com. Kom i posten etter en ukes tid. Kom komplett med absolutt alt jeg tregnte for å bygge den, utenom loddekunskap og loddebolt selvfølgelig, men ellers alt. Til og med loddetinn. Instruksjonene er veldig gode. Bygde den på en kveld. Og lyden? Knall! Har bare prøvd en Rat-pedal en gang før bare, men syns det var ganske likt. Men egentlig bare fra minimum gain til ca halv gain. Over det syns jeg det blir for grøtete. Den låter også best med single coil eller humbuckere med lav til medium output. Hotte og mørke humbuckere blir fort for grøtete og udefinert.

Designen er skrevet ut på selvklebende transparent på blekkskriver. Lakkert med 4-5 lag med klarlakk til slutt. Meget fornøyd for å være første pedalen.

Legger ved bilder her. Får se om jeg får lagt opp noen lydklipp også.

Gi gjerne tilbakemeldinger:)

post-7246-1254771316,0313_thumb.jpg

post-7246-1254771324,8206_thumb.jpg

post-7246-1254771330,7996_thumb.jpg

post-7246-1254771339,2761_thumb.jpg

post-7246-1254771348,599_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Brukte den som ble levert med byggesettet, OP07. Det er den samme som brukes i RAT fra fabrikken i dag. Den skal vistnok låte ganske likt som den orginale LM308.

I dette klippet

AB-tester de to pedaler med de to opampene. Pedalene som testes er det samme byggesettet som jeg kjøpte.

Jeg klarer ikke høre store forskjellen der i alle fall.

Har lurt på å teste ut forskjellige selv, men har ikke giddet siden den låter så bra med den som er i:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes OP07 låter langt bedre i de fleste pedaler enn det LM307 gjør. Ganske like de to der. Er egentlig ikke så stor forskjell i lyden på de forskjellige op-ampene i en rat.

Pedalen ser veldig, veldig bra ut til å være din første! Gratulere. Ryddig og fin kabling inni også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte LM308N, TL070, RC4559P og en 741 den siste for moroskyld, kommentaren til den siste er; "Sometimes you don't want fidelity"

jeg bestilte 2stk. LM308N så hvis du har lyst til å prøve er det bare å si i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger. Det var ikke så vanskelig å få den til å se bra ut. Det vanskeligste var å få limt på transparenten beint, men gikk greit det også:)

Holder på å bygge en fuzz face og en boost også nå. Kommer bilder av disse her også etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.