Web Analytics
Gå til innhold
kristoffereide

Ny pedal til alle med TT

Anbefalte innlegg

Jeg har fått min fantastiske Tiny Terror, og begynte med èn gang å finne ut hvordan gjøre den kontrollerte vrengen som er i den mer skitten.

Jeg vil også ha en 3bånds EQ i den, da det mangler på TT'en... Jeg baserer pedalen på en jeg har laget tidligere som jeg ikke likte, og resultatet foreløbig er forbausende bra. Jeg vil ikke kalle det en nydelig vreng, men den er rå og skikkelig skitten. Rett og slett heslig skitten på de lavere bandene. Skrus gain ned litt på ampen høres den nesten muff-isk ut..

Lydklipp og bilder kommer etterhvert. Denne er ment som bruk til TT, jeg har ikke prøvd den på andre amper. Ikke umulig at den vil funke på andre, men det forutsetter et det er en del gain på ampen. Når TT'en er helt clean virker den som en booster. Hittil har jeg bare brukt den til prøving og ikke med band, så hvordan lyden blir i bandsammenheng er uvisst per i dag.

Skal prøve den på flere amper i løpet av uka/neste uke (har helvettesuke på jobb (56timer)).

Virker kanskje unødvendig å starte en tråd før jeg har noen lydklipp...men men

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det har jeg ikke tenkt på... Det har jeg egentlig ikke lyst til da det vil redusere en evt salgspris, og kunne skape støy som ikke vil kunne fjernes. God idè da! Jeg likte også den überportable ampen du skal lage. Ypperlig å ha på hytta osv. Kanskje jeg skulle prøve meg på noe lignende selv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det har jeg ikke tenkt på... Det har jeg egentlig ikke lyst til da det vil redusere en evt salgspris, og kunne skape støy som ikke vil kunne fjernes. God idè da! Jeg likte også den überportable ampen du skal lage. Ypperlig å ha på hytta osv. Kanskje jeg skulle prøve meg på noe lignende selv?

Du legger jo ikke til støy hvis du modder i følgende rekkerfølge?:

Kabel --> input jack på forsterker --> signalbryter (true bypass topola bryter) --> effektboks --> preamp etc

Hvis du da bruker en topola bryter som kobler hele skiten fullstendig ut vil du vel ikke ha noe problem? Tiny Terror vil jo synke eller stige i verdi avhengig av hvor pent det ser ut, men kan se for meg at det kan bli vakkert. Lyden vil da være helt identisk som før når skiten ikke er koblet inn, eller hur? Mulig jeg må gjøre det selv med en TT bare for å se, men det får bli etter at min komplette trådløse kombo med tuner er ferdig. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En åpen krets inne i TT-huset vil lage støy... Forsterkerhus fungerer som faraday-bur og hindrer støy fra å påvirke kretsen, og skal jeg ha en lukket krets inne i TT'en vil det bli store plassproblemer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo sant. :) Sånt skjer når man på død og liv skal tenke på å putte ting inne steder der de ikke hører hjemme.

Da kan du bare glemme at jeg sa det. :P

Men tøff boks du har lagd deg. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må innrømme at etter jeg fikk min pedal fra Tommy har jeg brukt den stort sett hele tiden... Og slike prosjekt som dette vekker litt interesse, selv om jeg ikke skjønner stort av det som egentlig skjer. Lydklipp er veldig velkomment! :)

Sånt skjer når man på død og liv skal tenke på å putte ting inne steder der de ikke hører hjemme.

Morten da... :rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nokken som kan anbefale et billig loop-pedal byggesett?

(Til å ta ut pedalar som et opp tone fra kjeda)

Er totalt nybegynner med loddbolten.

På førehand takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.