Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny inspilling igjen.


Audun

Anbefalte innlegg

Her kommer en ny låt jeg har kalt Standing Next To Me.

Innspilt på PC med Nuendo3 Software og E-MU 1820 lydkort. Trommer: Addictive Drums plug in, Gitarer: Gibson Les Paul, Edwards LP, Fender Tele med GR3 Plug in, Bass: OLP med Ampeg plug in. Keyboard: B4 plug in, vokal/kor tatt opp med en Sennheiser stormembran.

Audun Eggen - ReverbNation

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig! Du veit tydeleg vis kva du styrar med! :D Den der "nedgangen" på åpningsriffet var veldig Zeppelin, drit-tøft!

Takker for det. Skal gjøre lead-vokalen på versene på nytt når jeg får tid. (og blitt kvitt den hersens forkjølelsen...) Hører litt på miksen, for å prøve å forbedre den litt, så råd ifht. det mottas! Rådene blir ikke nødvendigvis fulgt, men.... ;)

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! :D Bra spilt, og vokalen er jeg på grensa til å like veldig godt. Ikke mye å tilføye bortsett fra at noen cymbaler var veldig høye på mine høyttalere - høy av typen "OJ!". :D Veldig bra! Glir glatt in på Svisj med denne. :)

Hadde ikke lagt merke til det, men hører nå at jeg kan legge av litt kraft på noen av China-crash-slagene ja. Takk for tipset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra americana, dette! Minner meg om litt av hvert. Fine og litt uvanlige akkordrekker, og misunnelsesverdig gitarspilling. Synes vokalen er bra, jeg da. Sitter på jobb med "Hara kiri GT" headset, så skal ikke uttale meg om lyden.

Bare lurer- den trommepluginen, hvordan funker den i forhold til EZ-drummer? Brukervennlig, eller er det masse programering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra americana, dette! Minner meg om litt av hvert. Fine og litt uvanlige akkordrekker, og misunnelsesverdig gitarspilling. Synes vokalen er bra, jeg da. Sitter på jobb med "Hara kiri GT" headset, så skal ikke uttale meg om lyden.

Bare lurer- den trommepluginen, hvordan funker den i forhold til EZ-drummer? Brukervennlig, eller er det masse programering?

Takk for tilbakemld. Addictive Drums er i grunnen ganske lik EZ-drummer i oppbyggingen med et rikt utvalg av ferdige grooves og fills som man bare kan "drag and drop". (Muligens litt enklere og mer oversiktlig i EZ) (Jeg pleier å ta utgangspunkt i de ferdige groovene og redigerer i drum-mapen etter behov. Samme gjelder fills. Noen er ferdig, andre er programmert fra bunnen, og noen en mellomting.)

Forskjellen ligger i de innspilte lydene som jeg synes er bedre i AD.(I stor grad smak og behag, vil jeg tro) AD er også noe bedre ifht miksing. og effekter i selve plug in. I tillegg ser jeg stor fordel i at man kan bytte ut enkelt-trommer og cymbaler etter behag.

Hvis jeg måtte valgt en av de, hadde jeg nok gått for AD, selv om EZ også har sine fortrinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla. Har du programmert trommene? Isåfall veldig bra, og ikke minst, realistisk. Hvordan funker det, hva gjør du? Trenger liknende selv.

EDIT: La ikke merke til posten din over. Men føl deg fri til å utdype enda mer :)

Endret av ChrSB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla. Har du programmert trommene? Isåfall veldig bra, og ikke minst, realistisk. Hvordan funker det, hva gjør du? Trenger liknende selv.

EDIT: La ikke merke til posten din over. Men føl deg fri til å utdype enda mer :)

Tja, vet ikke helt hvordan jeg skal utdype, men trommene er programmert/pre-programmert ja. Måten jeg gjør det på er rett og slett at jeg bestemmer tempoet i et tempo-track, og spiller inn en følgegitar først. Legger til en midi-fil, og da er det å dra - slipp ferdige beats og fills fra enten Toontracks EZ-Drummer plug in, eller Addivtive Drums plug in. Etterpå går jeg inn i trommeeditoren (i studio-software) og legger til/fjerner/endrer slag ifht. styrke osv. Enkelte av fillsa blir laget helt fra scratch.

Det tar tid, men er verdt det synes jeg.

Her ser du midisporet øverst:

Spor.jpg

Og her er trommeeditoren:

trommeeditor.jpg

Her ser du firkantene som viser hvert enkelt slag på hver enkelt tromme. Hvilken tromme ser du til venstre i kartet, og fargen på firkanten indikerer styrke i slaget. Jo lysere rød, jo hardere slag.

Her ser du hvordan trommesettet ser ut når du åpner det.

drumkitinterface.jpg

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohoi! Hører på hjemme. Er du klar over hvor mye energi det er i bassen? Wow! Det er er litt uklart på skjermen her, det rister og buldrer relativt ukontrollert! Det er mulig jeg har litt mye skrudd på på suben her, siden jeg er bassist, men hvis du ønsker det, bør du stramme inn litt. Dette slarker og brummer litt masse, altså.. Kjører helt flatt på EQ på en relativt kurant forsterker. Erfaringsmessig sett er dette i "meste laget"..

Jeg har en sub som vel ruller av på rundt 20 Hz, og den jobber for harde livet. Resten låter like flott som før, synes ikke cymballene her høye. Men så hører jeg ikke mye diskant lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohoi! Hører på hjemme. Er du klar over hvor mye energi det er i bassen? Wow! Det er er litt uklart på skjermen her, det rister og buldrer relativt ukontrollert! Det er mulig jeg har litt mye skrudd på på suben her, siden jeg er bassist, men hvis du ønsker det, bør du stramme inn litt. Dette slarker og brummer litt masse, altså.. Kjører helt flatt på EQ på en relativt kurant forsterker. Erfaringsmessig sett er dette i "meste laget"..

Jeg har en sub som vel ruller av på rundt 20 Hz, og den jobber for harde livet. Resten låter like flott som før, synes ikke cymballene her høye. Men så hører jeg ikke mye diskant lenger.

Er det bassen eller basstromma? Hadde en mistanke om det da jeg hørte på den i bilen. Den er også litt i drøyeste laget i stua mi også, men jeg har bare en CC-sub.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler. Det er typisk "rumlebass", og jeg tror elbassen er verst. Litt vanskelig å avgjøre før man fjerner slarken i elbassen før man kan høre om man trenger strammere basstromme, også.

Når det er sagt- liker sangen bedre og bedre for hver gang jeg hører den!

Skal ta en runde på den når jeg kommer hjem i dag. Hyggelig at du liker låta, og ikke minst veldig bra at du kommer med tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du rett i. Her hos meg er bassgitaren fortsatt litt lite definert, men du og du for en sang. Denne liker jeg! Nå funker det. Artige akkordrekker, catchy refreng, fin gitarlyd, i det hele tatt- veldig bra!

Har hørt på den uten sub, og bassen er fortsatt litt "lite på plass" Jeg hører ikke basslinjene skikkelig, den "er bare der". Men nå er jeg ekstremt pirkete. :) Det kan jo også være mitt lyttemiljø det er noe feil med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.