Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til knøttliten forsterker (uten høytalerelement)


Anbefalte innlegg

Siden dere er så flinke til å lete frem sære ting trenger jeg litt hjelp til å finne en matchbox-størrelse amp som kan drive et 1x12, 2x12 eller 4x12.

Det er til DIY-prosjektet jeg skal gjøre med Melody maker der jeg skal bygge inn en trådløs sender. I den trådløse mottakeren skal jeg bygge inn en knøttliten gitarforsterker og igjen bygge denne inn i et kabinett. Mottakeren går på 9v, så det er en fordel om forsterkeren også gjør det, men selvfølgelig ikke et must. Dvs trådløst fra gitar og rett i kabinett. Begge deler (både gitar og kabinett/forsterker) skal moddes til å være oppladbare med standard eurokabel eller boss 9v-adapter (avhengig av hvordan jeg må løse det med strøm).

Har prøvd å bestille fra Smokey Amps (http://www.smokeyamps.com/Smokey_Pages/smokey.html) men jeg får ikke gjennom kredittkortet mitt (eller dama sitt) på betalingen, så jeg lurer på om de har lagt ned?

Pris er egentlig ikke noe issue, men lavt er jo alltid å foretrekke. Tips?

Edit: Det MÅ låte bra. Ikke vits å modde en MS2 f.eks... :P Typisk rørvreng er fint. Allsidighet er selvfølgelig ikke et krav på en så liten og sær sak...

Takker på forhånd.

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med kristoffereide. Han solgte noen kit her, jeg kjøpte to, men har ikke hatt tid til å sette de sammen. Link:

http://forum.gitarno...ker-t21807.html

Han selger sikkert ett til, uten kabinett, hvis du ønsker. Det er jo bare å spørre.Selve kretskortet får trolig plass i en fyrstikkeske.

Takker. Har sendt ham PM nå. Er det noen flere ferdig-løsninger som noen vet om? Å bare kjøpe noe ræl fra en nettsjappe er sansynligvis det enkleste for meg fordi jeg kan gjøre modifikasjoner ut fra et allerede bra utgangspunkt. Blir glad for alle tips... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, många intressanta ideer du har, kul läsning :) . Men bara en fråga, är det så lurt att bygga in det trådlösa och förstärkaren i kabinettet? Jag vet såklart inte vilka behov du har men när vi spelar live så är det ofta vi bara tar med topp, inte kabinett, men om man bygger in förstärkaren och det trådlösa i kabinettet så har man liksom inget val, då må man ta med full pakke. Vore det inte hellre en poäng att bygga in det trådlösa systemet in i en förstärkare och då ha gitarr(med dina moddar) och en liten topp med inbyggd trådlös mottagare och sen ett kabinett i tillägg till det? Alltså jag bara tänker litt högt :) .Hmm, kanske jag (med alla mina tummar boendes mitt i handen) skulle kunna klara av att bygga in mottagren till mitt trådlösa systemet i min Tiny Terror? Nu börjar vi snacka portabelt :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, många intressanta ideer du har, kul läsning :) . Men bara en fråga, är det så lurt att bygga in det trådlösa och förstärkaren i kabinettet? Jag vet såklart inte vilka behov du har men när vi spelar live så är det ofta vi bara tar med topp, inte kabinett, men om man bygger in förstärkaren och det trådlösa i kabinettet så har man liksom inget val, då må man ta med full pakke. Vore det inte hellre en poäng att bygga in det trådlösa systemet in i en förstärkare och då ha gitarr(med dina moddar) och en liten topp med inbyggd trådlös mottagare och sen ett kabinett i tillägg till det? Alltså jag bara tänker litt högt :) .Hmm, kanske jag (med alla mina tummar boendes mitt i handen) skulle kunna klara av att bygga in mottagren till mitt trådlösa systemet i min Tiny Terror? Nu börjar vi snacka portabelt :) .

Helt enig at hvis man skal modde en forsterker med et trådløst system til noen tusenlapper vil det i utgangspunktet være bedre å ta en skikkelig tøff forsterker og gjøre det med den (og det ville vært en veldig lett mod med TT, mulig jeg skal gjøre det selv senere, men har tenkt litt på det, og jeg vil ha absolutt alt trådløst. Nå får jeg et 1x12-kabinett som spiller helt uten å være koblet til noe som helst og en gitar i samme stilen. Det får du ikke gjort med TT fordi den trenger 230V og jeg orker ikke å dra med agregatet mitt. Skal først gjøre såkalt "proof of consept" (selv om det er et kjent konsept, så ikke så mye å skryte av) med litt gaffa og kreativitet før jeg river ting i filler og bygger det pent, så mulig jeg bygger det inn i en annen og mer fornuftig løsning på sikt. Denne her er til hjemmebruk (og hytta, parken eller stranda), nemlig.

Jeg garanterer ikke for lyden akkurat, men en mindre amp og et bedre utgangspunkt finner du vel knapt : EHX.com | 22 Caliber - Power Amp | Electro-Harmonix

Har vært borte i den før. Virker fin, men tror ikke jeg går for den i denne omgangen (selv om det var et bra forslag)

Den er veldig tøff, og har vurdert å kjøpe meg den før, men jeg tror faktisk den blir litt stor for dette prosjektet.

Kjøpte meg en liten amp på 1w fra Kristoffereide nå og ser hva for noe gøy jeg kan få ut av den.

Nærmere jul lurer på jeg på å modde ministacket til blackstar (HT5S) så det kjører på 12V (tror det vil la seg gjøre, jeg må demontere den før jeg vet nøyaktig) og da har jeg ihvertfall en løsning jeg kan være fornøyd med på sikt også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en Vox Jamplug(classic, hardrock, etc) som du kobbler inn i en hodetelefonforsterker, Ipod docking eller et par billige reisehøytalere til PC(sånn som har innebygd amp). Du får sjekke selv hva som finnes av batteridrevet utstyr, men tror sjansen skal være stor for at du finner noe.

Så er det bare å demontere og montere alt inn i et gitarforsterkerlignende kabinett.

Vox sine Jamplugger låter helt greit (har en sånn classic rock selv), eneste er at jeg synes de har litt for mye bass uten mulighet til å justere denne ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en Vox Jamplug(classic, hardrock, etc) som du kobbler inn i en hodetelefonforsterker, Ipod docking eller et par billige reisehøytalere til PC(sånn som har innebygd amp). Du får sjekke selv hva som finnes av batteridrevet utstyr, men tror sjansen skal være stor for at du finner noe.

Så er det bare å demontere og montere alt inn i et gitarforsterkerlignende kabinett.

Vox sine Jamplugger låter helt greit (har en sånn classic rock selv), eneste er at jeg synes de har litt for mye bass uten mulighet til å justere denne ned.

Jamplug er laget for å låte ok på hodetelefoner, ikke på forsterker. Og PC-høytalere er ikke dimensjonert for å drive gitarkabinett på en god måte. Jeg vil jo få lyd, men den vil sansynligvis være skikkelig kjip. ;)

Så langt har jeg skaffet alt jeg trenger og begynner å modde i dag.

Bruker

Line 6 Relay G 30

Boss TU-2

Boss BCB-60 (bare fordi jeg er lat og ikke orker å lodde så mye)

Orange PPC112

1W forsterker fra Kristoffereide

Gibson SG

Avhengig av hvordan forsterkeren låter kommer jeg kanskje til å legge inn noen effekter etc også, men første pri er å få alt sammen opp og gå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo se om du får tak i en sånn røykpakke-amp? Husker Gjøvik Musikk solgte slike for noen år siden. Drev et 412-kabinett uten problemer :D

Du tenker på den ampen som er nevnt to ganger, først i min første post der jeg sier at smokey ikke tar imot bestillinger for tida, og av The Euphor etterpå...? :P

Joda, har som det står der vurdert det, men leser du tråden ser du at den ikke er å få tak i... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.