Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Og begynne å spille trommer...


master_k

Anbefalte innlegg

Jah. Ikke kjøp det billigste settet du finner. Kjøp et greit et (hvis du virkelig har planer om å begynne å spille trommer) som du kan utvide etterhvert som du utvikler deg. Tama Swingstar og Pearl Forum eller Export er hete kandidater. Har personlig meget god erfaring med Tama-settet. Utrolig mye for pengene, selv om det er litt mye plastikk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe! I enkelte sammenhenger angrer jeg noe for jævlig på at jeg ikke begynte å spille pikolofløyte! hehe! Både plassmessig og vektmessig!

16 år og begynner å få vond i ryggen!? Ikke helt bra det duh! hehe..

Men musikalsk sett har jeg ingen ting å angere på! Det er dritmorsomt å spille trommer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..

Hadde en spilt pikkolo, måtte en sikkert hatt en PA da å.. :wink:

Å etter 10 år aktivt på "veien" er det nok ikke trommene som er det verste.

Men syntes å det var et slit å bære settet når jeg var på din alder.

Spiller nå hovedsakelig bass, å synes det er tungt nok.. :P

men trommer er fortsatt morro ja.

Lykke til med ryggen...

Kiropraktor er tingen.. ..for meg ihvertfall. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tama er konge!!!!!!!!!

neeeh' date=' jeg er hvertfall lite fan av tama, god kvalitet, men start med et billig pearl sett, og kjøp deg et sett med noter eller Dave Weckl Basic Steps(Vhs/Dvd) og par stikker, prøv litt selv først også se på videoen, ta en monkey see monkey do se litt på notene, de skulle være vanskelig når du kan piano. Hvis ikke noe av dette hjelper hvor bor du, så kan jeg lære deg ;)

Det er ikke umulig, jeg tar elever :P

Det med ryggen du foressten er du ikke alene om bare tenk på å spille med rett rygg :) men tenk heller på hørselen din, den er viktigere, jeg har konstant øresus, og den har vokst brennkvikt i det siste. Det er fryktelig irriterende når man skal sove, og feks hvis du er i en sal hvor alle er stille og en prater, da får jeg bare lyst til å rope: "FAEN i HÆLVETTES PIPE FAEN...." Passer lite dårlig i kirka under tensing eller noe sånt :P

Akkurat nå har jeg bestillt disse:

[img']http://www.vicfirth.com/products/images/SIH1.jpg

De bør faen meg funke..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få noen til å vise deg de basic tingene. Sparer veldig mye tid og energi og slipper å lære inn ting galt.

Har ikke peiling på trommer, men det gjelder vel det meste uansett.

Hvem trenger dobbeltpedal? Vet om en fyr i statene som spilte i kirken

som rullet noe sykt med en enkel. :shock:

Jeg brukte dritlang tid på å lære meg en groove. Satt for meg selv i bandrommet i pauser bare for moro og dasket.

Kunne ikke spille noe - så kom en til meg og sa.. basstromme her og skarp her :oops: :mrgreen: Nå kan jeg spille 4 grooves! hehe

Hvorfor satt ikke mamma og pappa meg foran et trommesett, et piano eller en gitar da jeg var liten :evil: :mrgreen:

Sjekk ut trommesoloen til Virgil Donati på Steve Vai astoria dvden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Regel 1: Det er aldri for sent. La oss si du begynner når du er 30, og talentet ditt har vært der ubrukt hele tiden, da er du en rimelig dyktig trommis til du er 35.

Regel 2: drit i hva andre sier. Om du hører noen sier "kjøp digitale trommer, det kicker ass!" og du gjør det, så får du heller ikke følelsen av at det du driver med er noe spesielt. Det er viktig at DU SELV tar avgjørelsene, innkjøpene og reparasjonene slik at du får litt stolthet og etter hvert litt unikhet over det du gjør.

Regel 3: IKKE ta livet av tromminga ved å trene teknikk når det er det siste du har lyst til. Har du et trommesett i huset så vil du få øvd såpass mye at stødighet og sånne ting vil komme av seg selv. Trommer skal være gøy!!! Jeg selv trodde rett og slett at jeg var en elendig trommis fordi alle fortalte meg at jeg MÅTTE telle inni meg hele tida.... Utrolig hvor feil det faktisk går an å ta!

Du får ha lykke til!!! Kick ass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe! I enkelte sammenhenger angrer jeg noe for jævlig på at jeg ikke begynte å spille pikolofløyte! hehe! Både plassmessig og vektmessig!  

16 år og begynner å få vond i ryggen!? Ikke helt bra det duh! hehe..

Men musikalsk sett har jeg ingen ting å angere på! Det er dritmorsomt å spille trommer! :D

Hehe.... jeg spilte i korps, tverrfløyte, og så på at alle andre fikk større og større instrumenter etterhvert som de ble flinkere. Jada så var det min tur... fikk en pikkolofløyte... dette gikk jo feil vei sa jeg og slutta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regel 1: Det er aldri for sent. La oss si du begynner når du er 30, og talentet ditt har vært der ubrukt hele tiden, da er du en rimelig dyktig trommis til du er 35.

Takk for den :D

Er 32 selv og har så sinnsykt lyst å begynne og spille trommer igjen. Spilte litt på 80 tallet, men har nesten ikke tatt i ett slagverk siden da.

Føler liksom att slagverk er min greie, men har ingen plass å ha det visst man går til innkjøp.

Eltrommer frister ikke, liker å se cymbalene bevege :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regel 1: Det er aldri for sent. La oss si du begynner når du er 30' date=' og talentet ditt har vært der ubrukt hele tiden, da er du en rimelig dyktig trommis til du er 35.quote']

Er mulig jeg tar feil, men har hørt at man har et gen som fungerer som et "øvingsgen" som sakte men sikkert svinner fra 24-25 årsalderen. Derfor må en 30-åring øve dobbelt så mye som en 15 åring for å lære de samme tingene.

Men kanskje jeg tar veldig feil. Jeg har nemlig for vane å ta veldig feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.