Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny elektronikk til gitarprosjekt


JohnnyRubber

Anbefalte innlegg

Hei! Har et lite gitarprosjekt gående der jeg herjer litt med en morgan strat-kopi. Dette var egnetlig ment som bare gøy, der jeg skulle lakke den og litt sånn. Siden jeg likte utfallet, fikk jeg lagt sort folie på plekterplaten med sølvfolie i ornament mønster og lignende. Min mening nå er at den er litt for fin til å ha Morgan elektronikk, så da tenker jeg å oppgradere alt det elektroniske.

Har sett meg ut GFS Lil Killer 10K singlecoil i mid- og 15K i neckposition. Jeg lurer derfor på hvilken humbucker som passer til desse. Jeg liker høy output og mye gain :D

Jeg kommer også til å kjøpe komplett sett med potmeter, switch og det som trengs.

Er det forresten noen som har erfaringer med www.guitarfetish.com og om det er mye i frakt?

Endret av McLovin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GFS kan du trygt handle hos. Pakkene pleier å gå glatt gjennom tollen også, takket være verdien de skriver på, uoppfordret.. Varene har generelt sett hatt høy kvalitet, selv om alt ikke har falt i smak hos alle kjøpere, men sånn er det nå. Jeg har god erfaring med bladepickuper i singlecoilfasong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg betale noen avgifter, eller betaler jeg kun prisen som er oppsatt etter jeg har valgt fraktmetode?

Ser det ellers greit ut? Hvor bra er rail-pickupene? Vis vi tenker sammenlignet med EMG sin S-serie

EDIT: Når du sier det ikke har falt i smak med alle kjøpere, er vel det helst folk med tiårs erfaring bak seg og dyre strater. Jeg har spilt gitar i 3 år, har en Epiphone med aktive EMGs, og GFSene skal inn i en morgan. Tror ikke jeg vil bli skuffet :P

Endret av McLovin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du må betale norsk MVA og gebyr avhenger av om pickupene blir fortollet eller ikke. Noen sammenligning mellom S-EMG har jeg ikke prøvd, har heller aldri testet den fullsize blacebuckeren du har linket til. Har bare prøvd de singlecoilbladsene. De er veldig mye pickup for pengene.

Nå koster de jo ikke stort, så da er da ikke mange kronene å tape? Har siklet på den dobbelbladen selv, så hvis du ikke liker den, så kan du jo legge den ut for salg her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, om de sender den som "gave" eller med mindre oppgitt verdi en hva det egentlig er, blir den fortollet da? Har regnet på det, og det blir i totalt 592,- OM den blir fortollet, er det mye toll å betale da? Er det 25% MVA?

Og jeg er sikker på at dobbelbladen blir mitt hjerte kjær. Men om den ikke skulle falle i smak, skal du selfølgelig få kjøpe den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker deg om, så kan ingen på forumet svare på det. Vi kan ikke love deg at pakken ikke blir fortollet. Det eneste vi kan svare på, er som jeg har gjort allerede, at GFS pleier å skrive lav verdi på pakken, og flere på forumet har fått pakker igjennom tollen uten å måtte betale 25% MVA.

Som et eksempel- se denne tråden, som man tydeligvis kan lure på om er alvorlig ment eller ikke. Uansett, fakta i den tråden stemmer, tallene i første post. Den ble ikke fortollet.

Fått pakke fra Guitarfetish - Gitarnorge - Norges største gitarforum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er det feil å snakke om toll, fordi det ikke er toll på gitarutstyr. Det det er snakk om er å betale MVA, men det er jo penger det også. Grensen er på kun 200 kroner, det har den vært i veldig mange år.

Husker jeg rett, er grensen på 6000 kroner hvis du reiser ut av Norge i mer enn 24 timer, men det blir jo noe helt annet.

GFS sender ikke som gave, hvis du leste postene i linken i forrige innlegg, hadde du fått med deg at de skriver lavere verdi på pakken enn den reelle. Blir pakken åpnet, blir det avslørt, da det ligger en korrekt faktura inne i pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ni dollar er godt under grensen, så da betaler man ingenting. Koster det tilsynelatende under tilsvarende 200 kroner, så er det under fritaksgrensen, og man slipper å betale MVA pluss forenklet behandlingsgebyr. Erfaringsmessig sjekker de ikke alle pakker like nøye. Man kan jo ikke vite hvor nøye de sjekker akkurat din pakke, men siden GFS skriver lav verdi, er sjansen for at du slipper å betale MVA tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.