Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

brukt Takamine


hoddevik

Anbefalte innlegg

Hei

Har lenge tenkt på å kjøpe meg gitar og har hørt at takamine skal være et bra merke, tenkte å kjøpe brukt siden jeg da kan få mer for pengene, men har et problem: jeg søker på takamine på finn.no og får opp ca.30 stk. men alle har forskjellige nummer bak, er det kvalitet etter pris? hva betyr disse tallene:eg-321c, eg-522c.. det er jo selfølgelig kvaliteten på gitaren men er det noen spesielle jeg bør se etter?

Hva er bra å hva er ikke bra, hvis jeg kan si det....

budsjett: 1500-3-4000,-

takk for alt hjelp! :rolleyes:

mvh

Leif Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner du en Takamine innenfor det prissjiktet så tror jeg du vil få en knallgod gitar uansett hvilken modell du velger, mtp at de vel fort begynner på rundt 6000 nypris for de billigste modellene.

Ellers er det også mye bra å få brukt fra andre merker i den prisklassen, f.eks Yamaha, Ibanez og Cort :)

For 4k så kan det vel også tenkes at du kan klare å finne de billigste Taylor og Martin-modellene, noe som også går for å være meget gode gitarer. Fürch får vel også en del skryt sammen med Walden.

Alle disse gitarene er jo forskjellige i både lyd og spillbarhet, så om du ikke har prøvd Takamine men bare hørt at de er bra så vil jeg anbefale deg å ta deg en tur til en gitarsjappe og prøve litt forskjellige merker og se hva du foretrekker :) For all del, Takamine er knallbra. Jeg har en selv (riktignok litt over din prisklasse) som jeg er strålende fornøyd med, men det er mange som foretrekker andre merker.

Så, selv om dette ikke var noe direkte svar på ditt spørsmål så håper jeg det hjalp mer enn det forvirret :)

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen gode svar på spørsmålet ditt, men jeg har en Takamine selv. Det er en EG530C, som kostet litt over 5000 ny. Denne låter ganske så bra akustisk, og plugget inn låter den knallfint! :) Så noe i den klassen blir nok ikke helt feil ihvertfall. Er veldig fornøyd med min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.