Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nut på Epiphone


Anbefalte innlegg

Hei.

Har et impulskjøp her som jeg trodde en kahler trem og nut jeg har liggende skulle passe, men nei.

Gitaren skal ha hatt en floyd tremolo og trodde da den skulle ha floyd nut også, men for det første har den et spor som ser ut til at en vanlig nut skulle passe i.

Prøvde en Gibson nut i dette sporet men den ble for liten, og de to hullene som jeg trodde en floyd nut sulle passe i, var for nærme hverandre så den passet heller ikke.

Legger ved noen bilder og håper det er noen som har en slik eller vet noe om den som kan hjelpe meg...

499605.jpeg

499606.jpeg

499607.jpeg

Har funnet ut at modellen heter 635i og kom ut med kahler Spyder tremolo, men self. ikke den typen jeg hadde liggende.

http://www.sevenstring.org/forum/standard-guitars/75093-ngd-coming-soon-pics-epiphone-635i.html

Og den kom også med vanlig nut men en ekstra låsbar nut ovenfor den vanlige. men har ikke klart å finne ut hvilken.

Help...Anyone....?

Endret av hkurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler litt på at du klarer å skaffe en slik nut uten å kjøpe en annen gitar med samme tremolo. Det er jo ikke noe som har blitt produsert på noen år..

Jeg tror du har to valg jeg

-Lage en ordinær nut, hvis sporet ikke passer enten Gibson eller Fender typer. se her for standard mål : http://www.stewmac.com/shop/Nuts,_saddles/String_nuts.html

eller

-Frese/tilpasse sporet til en locking nut type du faktisk får kjøpt.

Hvis du lurer på typen som originalt var montert ville jeg kikket på "contemporary" serien til fender/squier fra 80/90 tallet. Der finner du igjen de fleste Kahler tremoloer. Også typene med en lås montert etter nut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke tak i noe, er det mulig å løse dette ved å bruke locking tuners og en nut i et passende materiale. Vet at flere har brukt elghorn med bra resultat, det å lage en er ikke noen heksekunst, det bare tar en del tid. Det er bare å sage/spikke/file vekk alt som ikke er en nut som passer, og så har du en! Har laget en til Fender her, av bisonhorn, og det var ikke så mye jobb som jeg fryktet

Det å ikke ha locking nut på en gitar med "FR" er kanskje ikke helt det mest vanlige, men det er flere dyktige folk som bruker den løsningen, og som trives med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.