Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Humbuckers


Gjest Oscar

Anbefalte innlegg

Hey

Jeg skal kjøpe meg nye humbuckere til min Epiphone Les Paul Standard, en venn av meg har anbefalt EMG, men jeg vil gjerne ha noen forslag til andre humbuckere eller en spesiell humbucker i EMG serien.

Lit info om hvilken musikksjanger jeg spiller: Jeg spiller som regel punk og rock av og til blir det litt metal, men holder meg som regel til punk.For å hjelpe dere litt med å gi meg noen gode tips så spiller jeg som regel soloer også bare sånn at dere kan gi meg tips om de rette humbuckerene.

Takk på forhånd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryktet sier at Bill Lawrence 500XL skal være veldig bra.

Skal visst passe bra til det aller meste av røffere musikkstiler fra rock til metal. De må bestilles fra statene, hvor Lawrence familien selv lager de for hånd, men de er ikke særlig dyre.

(50 dollar ca for en humbucker)

sjekk det ut på www.billlawrence.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Epiphone LP med gibson 500T kjeramisk 'bøkker i som låter testikkel, testosteron og øl. Kan være bra, kan være dårlig. Kommer an på.

EMGs er helt greie til alt mulig rart faktisk! Men ellers burde du styre unna highgain-pikkøpps med mindre du vet det er det du vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EMGene kan fort bli litt for harde og mørke på en gibson LP(el lignende).. men er du ute etter Zakk lyd.. så funker de jo fett... er mer fan av passive pickuper selv..

derfor; DiMarzio eller Seymour Duncan...

vil ikke anbefale modeller før jeg vet hvilken lyd du er etter.. er også litt usikker på hvordan de vil lyde på en "tung" gitar ala LP...

annenting.. ville hatt en 5 veis bryter... men... når du har en LP så vil det kanskje ikke passe med singel coil lyd... men kunne vært interessant å prøvd... hmm.. må nesten skaffe meg en billig LP-kopi for å prøve.. :)

menmen... ville ikke trodd du trengte å skifte pickuper når du spiller punk.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som anbefaler dyre aktive pickuper, 5-veisbrytere og annet moro: Husk at det er en Epi Les Paul til kanskje 4-5000 som skal modifiseres... hvis man skal sette EMG-pickuper i den vil det fort koste like mye som selve gitaren, særlig hvis man skal ha noen til å motere dem, og grave hull til batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.