Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefal meg noen nye metalband


metalpete

Anbefalte innlegg

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for tips. Biomechanical er knall, har faktisk hørt på de siden 2004 eller noe, men går fort lei. Har seff hør på devin townsend, gojira, mastodon og de andre dere nevner, men det gjør ingenting for meg. Evile og de "nye" thrash banda synes jeg personlig bare er resirkulert dårlig thrash fra 80 tallet. Poenget mitt er at det er jævlig tynt i rekkene bak de gamle gode traverne. Hvem skal ta over etter Megadeth, Slayer , machine head osv. når de gir seg?

Obscura var knall, minner meg om death.

Da må nesten jeg spøre hva som må til for at du skal like det ? :P

Jeg prøver en gang til med norske Hellish Outcast:

http://www.myspace.com/hellishoutcast

Ellers så kan jeg prøve noe som kanskje ikke ble dannet på 2000-tallet men fremdeles bra.

Danske Illdisposed ?

Eller så har vi britiske Malefice ?

Noe som faller i smak ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ratm eller the sword er ikke akkurat ungergrunn, men er ikke noe for meg.

Jeg kan jo anbefale et par band jeg mener har potensial:

Revocation:

YouTube - Revocation - Exhumed Identity

Negligence:

Shadows fall er jo ikke akkurat nytt, men siste skiva deres syntes jeg var ganske rå.

Malefice var sinnsykt rått, men redd jeg går fort lei vokalen.

Endret av metalpete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som hører på finske Ajattara? Det er ikke rein svartmetall, men har en god del av det i seg. Poster ingen Youtube-klipp, da jeg syns man bør høre et helt album for å få det helt inn...

Jeg tenker jeg kommenterer noen av de forrige bandene som er presentert her:

Evile er helt greit og nøytralt, men jeg velger heller å høre på Slayer enn noen som gjør et tappert(?) forsøk på å plagiere dem :)

Noe av det samme med Warbringer (som jeg også har fått hørt en del av), de lager ok, ganske tøff thrash, men jeg ser ingen grunn til å høre noe særlig på det når det i sine beste stunder lyder som en (blek?) kopi av bra album som allerede har vært gitt ut på 80-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malefice var sinnsykt rått, men redd jeg går fort lei vokalen.

Syns vokalen er dritbra jeg da. Sjekket du ut de andre jeg linket til også ?

Noen her som hører på finske Ajattara? Det er ikke rein svartmetall, men har en god del av det i seg. Poster ingen Youtube-klipp, da jeg syns man bør høre et helt album for å få det helt inn...

Jeg tenker jeg kommenterer noen av de forrige bandene som er presentert her:

Evile er helt greit og nøytralt, men jeg velger heller å høre på Slayer enn noen som gjør et tappert(?) forsøk på å plagiere dem :)

Noe av det samme med Warbringer (som jeg også har fått hørt en del av), de lager ok, ganske tøff thrash, men jeg ser ingen grunn til å høre noe særlig på det når det i sine beste stunder lyder som en (blek?) kopi av bra album som allerede har vært gitt ut på 80-tallet.

Da har vi litt forskjellige meninger virker det som. Syns Slayer er dritkjedelig i forhold til Warbringer, Evile, Gamma Bomb etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi litt forskjellige meninger virker det som. Syns Slayer er dritkjedelig i forhold til Warbringer, Evile, Gamma Bomb etc.

Om du tenker på hva Slayer har prestert de seineste åra, er jeg ganske enig med deg.

Men du kan umulig mene at det går an å sammenligne de banda der med "Hell awaits", "Reign in blood", eller "South of heaven".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Municipal Waste, Municipal Waste, Evile og Toxic Holocaust er alle fete nye thrash-band. Favoritten er likevel Warbringer for min del. Dritfett band.

Kan jo også sjekke ut tysker-gutta hvis du ikke har gjort det. Sodom og destruction er jævli fett, og den nye plata til Kreator er noe av det bedre di har gjort.

Av norske band er Infernö, Nocturnal Breed og Aura Noir verd å sjekke ut.

EDIT: Glemte Warpath.... Dritfett!

Endret av syndromet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tenker på hva Slayer har prestert de seineste åra, er jeg ganske enig med deg.

Men du kan umulig mene at det går an å sammenligne de banda der med "Hell awaits", "Reign in blood", eller "South of heaven".

Jeg tenker på Slayer generelt. Jeg har hørt på Slayer siden jeg begynte å høre på metal i 13-14 års alderen (tror det var rundt der) så vet ikke om det er bare at jeg har hørt det så mye men Slayer er ikke noe jeg setter på den dag i dag(virker kanskje gammel nå men jeg er ikke det, hehe).

Så jo jeg jeg kan veldig godt sammenligne album som "Evile - Enter The Grace" og "Slayer - Hell Awaits". Sitter ikke her å sier at Slayer er dårlig, langt ifra. Men den dag i dag så liker jeg mye bedre den nye skare med thrash.

Municipal Waste, Municipal Waste, Evile og Toxic Holocaust er alle fete nye thrash-band. Favoritten er likevel Warbringer for min del. Dritfett band.

Kan jo også sjekke ut tysker-gutta hvis du ikke har gjort det. Sodom og destruction er jævli fett, og den nye plata til Kreator er noe av det bedre di har gjort.

Av norske band er Infernö, Nocturnal Breed og Aura Noir verd å sjekke ut.

EDIT: Glemte Warpath.... Dritfett!

Warpath var dritfett, har du flere og anbefale ?

Endret av Tyrant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.