Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefal meg noen nye metalband


metalpete

Anbefalte innlegg

Er det bare meg eller er 99% av de nye banda nå dritt. Synes stort sett jeg bare hører på de "gamle" banda som Megadeth, Slayer, DT, Machine head, Testament osv osv. Siste nye bandet jeg ikke går lei av jeg fant er vel Into Eternity. Noen som har lyst til å anbefale meg noe fra undergrunnen som er bra. Ikke kom med dårlige band som Lamb of god, Trivium, KSE osv. Jeg er ikke helt utafor, jeg bare synes disse bandene er gørrkjedelige etter å ha hørt på de i 5 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er enig med deg. Det er ikke mye TRUE metall å få tak i nå om dagen :P

Veldig vanskelig å finne nye band (fra 2000tallet) som er verdt å høre på i det hele tatt. Spesielt usa produserer mye d**tt, med alle disse metalcore banda og nye band som (løgnaktig) påstår de spiller thrash. Triv - jeg sier ikke mer.

Denne tråden her kan nok bli en interessant diskusjon! :)

EDIT: slenger meg på ønsket om anbefalinger av kvalitets undergrundsmetall

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg eller er 99% av de nye banda nå dritt. Synes stort sett jeg bare hører på de "gamle" banda som Megadeth, Slayer, DT, Machine head, Testament osv osv. Siste nye bandet jeg ikke går lei av jeg fant er vel Into Eternity. Noen som har lyst til å anbefale meg noe fra undergrunnen som er bra. Ikke kom med dårlige band som Lamb of god, Trivium, KSE osv. Jeg er ikke helt utafor, jeg bare synes disse bandene er gørrkjedelige etter å ha hørt på de i 5 minutter.

Evile! Sjukt rå thrash. Kan minne litt om Slayer, bare med mye fetere gitarlyd og enda råere vokal. Sjekk ut Enter The Grave plata. Hvis du bare skal høre en låt anbefaler jeg tittelsporet. Hører selv på Megadeth, Slayer og Machine Head, så mulig vi har noen lunde lik smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du ikke falt for Gojira. Knallband!

Mine forslag:

Insomnium. Fantastisk melodisk dødsmetall fra de finske skoger. De synger på engelsk og har virkelig en sound jeg interesserer meg for selv. Det er ikke thrash, men kanskje noe du ikke har hørt før.

Disarmonia Mundi. Nok en gang melodisk dødsmetall. Denne gang fra Italia, men med god hjelp av Soilworks Bjørn Strid. Raskere enn Insomnium og kanskje derfor noe du lettere faller for?

Hypocrisy. Regner nesten med at du har vært innom ettersom du hører på thrash. Et av de få jeg hører på en sjelden gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Biomechanical er knall, har faktisk hørt på de siden 2004 eller noe, men går fort lei. Har seff hør på devin townsend, gojira, mastodon og de andre dere nevner, men det gjør ingenting for meg. Evile og de "nye" thrash banda synes jeg personlig bare er resirkulert dårlig thrash fra 80 tallet. Poenget mitt er at det er jævlig tynt i rekkene bak de gamle gode traverne. Hvem skal ta over etter Megadeth, Slayer , machine head osv. når de gir seg?

Obscura var knall, minner meg om death.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.