Web Analytics
Gå til innhold
Stormshadow2k

Ryker strenger hele tiden!

Anbefalte innlegg

Har et problem!

Gitaren min spiser strenger til frokost, og de ryker på samme sted hver eneste gang. Jeg kan spille rolig, eller hardt, det spiller ikke så veldig stor rolle.

De ryker akkurat der de hviler på bridge'n. Finnes det noen mulighet for å kjøpe noe slags padding, slik at strengene ikke hviler på kanten av bridge'n, men noe litt mykere? Eller krever dette en ny bridge som kommer med slik som standard?

(se vedlagt bilde)

post-4801-1254480310,3004_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette tyder på at kanten er i overkant (sic!) skarp. Slikt går som regel an å fikse med et par drag med en diamantfil. Tror jeg hadde prøvd det. Kjøp deg et lite sett med diamantnålefiler på Clas eller Biltema, og ta et par drag samme vei med en passende fil. Sjekk med neglen før og etter. Det er ikke mye det skal være nødvendig å file.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest KAARVAAG

Sandpapir gjør også susen.

er ikke litt vanskelig å komme til med sandpapir da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest KAARVAAG

ah

typisk meg å ikke tenke slikt :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sandpapir er skikkelig "nødsfallmetode", i hvert fall sandpapir, altså slipepapir for treverk. Det er vanskelig å få pusset kun det området man vil pusse, og det man har liggende, har ofte relativt grov korning. Våtslipepapir er litt bedre, men jeg vil anbefake en diamantfil. Det er et ekstra poeng på akkurat denne gitaren, som har gullfarget mekanikk. Det er fort gjort å ripe opp med sandpapiret ved siden av der strengene ligger, og den type "relicing" er da noe man som regel ikke ønsker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.