Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

tiny terror


thombek

Anbefalte innlegg

Og trass i hva mange mener er ikke JJ's de beste rørene man får (MIN MENING!)

Det har du säkert rätt i :) , jag har inte ägnat någon tid till att undersöka skillnaden mellan olika rör. Det kanske jag borde ha gjort men i stort sett byter jag bara rör när det är fel på de rörena som sitter i förstärkaren :).

Okej, tillbaka till trådstartaren. Jag testade TT:n i vår förra övningslokal tillsammans med en 4x12:a och det funkade bra volymmässigt. Våran nya övningslokal är större (ca 30 kvm) och det krävs mer volym för att matcha trummorna. Vanligtvis så kör jag med en Engl Screamer i replokalen men igår tog jag med TT:n bara för att testa hur det fungerade (pga den här tråden). Jag körde den tillsammans med en Marshall JVMC212 (med ett Celestion V30 och ett Heritage-element), alltså en 2x12:a. Det fungerade bra. Jag klarade av att överrösta basisten (som i och för sig spelar på en 100 watts Fender Rumble så det var inte så svårt, he, he) och jag klarade av att matcha trummorna helt fint. Det enda var att det blev en del feedback när vi stoppade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en TT combo med vintage 30 element. Dette låter helt grisefett, vanvittig kul lyd!

Og 15w er mer en nokk! Den er meget høyt på halv guffe, og den "knekker" på lavt volum.

Har også prøvd toppen med Marshall 2x12, og da fikk den en mer rundere lyd. Vintage 30 virker skarpere og klarere?

Og vanligvis spiller jeg metal på full kamfer med Vht og 4x12, men TT`n freser godt selv om den har meget lav watt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag dukket rørene opp i postkassen :)

Takk for tipset Kristoffer!

Likte forsterkeren veldig godt fra før, men nå liker jeg den enda bedre. Er ikke noen kjempeforskjell på lavt volum synes jeg, men når jeg skrur opp litt blir det vanskelig å skru ned igjen :lol:

Det låter rett og slett vanvittig bra.

Det eneste som var litt kronglete var at det ene preamprøret var usedvanlig tykt, så jeg måtte skru ut rørbeskyttersaken, utvide den i toppen, stappe inn røret, skru den på igjen, og så klemme metallet på plass rundt røret igjen... men men, såpass må man regne med.

Kan trygt anbefale rørvalget, og demostenes, som jeg har visst om i mange år, men ikke kjøpt noe fra før. Bra service, og hyggelig kar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde i opptakssammenheng å bytte til 12AU7 som jeg hadde liggende. Superclean til 99% av gain, og bare litt dirt på 100%. Fikk også den litt søte tonen 12AU7 gir. Optimalt for de som bruker eksterne distortion e.l og vil ha volumet høyere med clean enn ellers mulig.

Kommer til å bytte tilbake når prosjektet er ferdig, for jeg rett og slett elsker lyden av rør-vrengen på denne ampen

EDIT: Ja du sier forsåvidt noe der (denyeverything), jeg måtte også streve litt for å få 12AX7'ene på plass! Men på plass kom de :D

Endret av kristoffereide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.