Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

tiny terror


thombek

Anbefalte innlegg

15 rørwatt er vanligvis nok, kanskje med et unntak; superclean på konsertnivå der du har en trommis som er blant de aller mest hardtslående og bråkete. Regner vel med at det uansett blir oppmikking og ekstra monitorer, så da er man jo langt innenfor nivåene man vanligvis trenger. Kommer an på spillestilen din om du trenger en forsterker med flere kanaler, eller om det holder med én kanal som er knallbra. Jeg bruker alltid to forsterkere med en A/B-switch når jeg skal spille. Bruker gjerne to identiske forsterkere med forskjellige innstillinger (eller to forskjellige amper), men holder meg stort sett alltid til 15w. Bruker 2x Fender Blues Jr mestparten av tiden. :)

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde en Tiny Terror på et Marshall 4x12, og jeg ble ikke akkurat «blown away» da jeg skrudde den på fullt i 15W-modus. Tror den lett kunne fått problemer med å holde følge med de trommisene jeg spiller med.

Da lurer jeg på hva slags trommiser du spiller med! Prøvde den med HH 412'et mitt på øving og det overdøvde trommisen fullstendig om jeg guffet den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på hva slags trommiser du spiller med! Prøvde den med HH 412'et mitt på øving og det overdøvde trommisen fullstendig om jeg guffet den opp.

Tja :P Kan være noe med øvingslokalet vår, det er ganske så «boomy» lyd der. Testa den på Gjøvik Musikk, syns ikke det var noe særlig høyt. Rocker 30'n min spiller UHORVELIG mye høyere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Orange TT med et Marshall 1936 kabinett (2x12). Synes dette fungerer bra. I allefall høyt nok. Faktisk vært inne på tanken til å bytte ut dette kabinettet med en 1x12....Ikke no problem å få varig tinitus hvis man ønsker det med denne kombinasjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mottok min Tiny Terror i går og må si jeg er svært imponert. Gain funker som en volum, og Volume funker som master volume (bare så det er sagt). Låter grisefett, men rørene som medfølger gjør ikke ampen godt. Bytta de ut med rør av ypperste klasse, og DA ble det liv i saken. Ble sittende i flere timer å bare klimpre og nyte gitarlyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fått meg en Tiny Terror selv. Hvilke rør har du satt inn?

Russiske Electro Harmonix 12AX7, og Hall electrics EL84.

Alle 4 kjøpt på demostenes. Send ham en mail og si at du skal ha det beste av det beste så kommer det en pakke i postkassa etter et par dager. Han er derimot ikke flink til å svare på mail, så man er aldri sikker på at han faktisk har mottatt bestillingen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mottok min Tiny Terror i går og må si jeg er svært imponert. Gain funker som en volum, og Volume funker som master volume (bare så det er sagt). Låter grisefett, men rørene som medfølger gjør ikke ampen godt. Bytta de ut med rør av ypperste klasse, og DA ble det liv i saken. Ble sittende i flere timer å bare klimpre og nyte gitarlyden.

Glad att du är nöjd :) . Jag är precis som Acer också väldigt nyfiken på skillnaden (ljudklipp, tack :) ), jag tror nog att jag har ett gäng JJ:s liggandes, kanske man skulle testa att poppa in de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, lydklipp kommer jeg ikke til å produsere da det 1)tar lang tid å skru av/på skruene på Tiny Terror, 2)påfører mer unødvendig slitasje på rør å bli satt inn og tatt ut og 3) jeg har før øyeblikket ikke lydkort...

Lyden ble mer boutique om jeg kan si det slik. Ampen høres ut som den koster 15000 og ikke 5000, det fikk ett litt hissigere bitt med høy gain og vidunderlige overtoner i feedback. Den fikk også mer bunn, mer definert mellomtone og en litt vassere topp. De rørene som stod i var ikke merket så jeg kan bare tippe det er billige kina-rør.

Jeg har byttet rør på flere amper gjennom tiden :M/B mk IV, en drøss fendere og en marshall og aldri har jeg opplevd større forskjell i lyd med nye rør! (PS: en grunn kan være at det stod gode rør i de ampene da de hadde vært byttet noen ganger) Bias er heller ikke noe å bekymre seg over, da TT er "self-biasing". Alt du behøver er matchede rør, og det fikser de aller fleste forhandlere automatisk når du ber om rør... Demostenes gjør det hvertfall..

Alt i alt kom det på 538kr og det er de beste 538 kronene jeg har brukt. Mer lyd enn man betaler for, og det viser bare at kretsen i TT er genial!

EDIT: Masse skrivefeil...

Endret av kristoffereide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad att du är nöjd :) . Jag är precis som Acer också väldigt nyfiken på skillnaden (ljudklipp, tack :) ), jag tror nog att jag har ett gäng JJ:s liggandes, kanske man skulle testa att poppa in de.

Husk at de må være matchet! Og trass i hva mange mener er ikke JJ's de beste rørene man får (MIN MENING!). Synes phillips f.eks går dem en høy klasse forbi, TAD har jeg også bare gode erfaringer med og Hall er det beste jeg har hørt. Men det er vel smak og behag det da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.