Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

World Painted Blood


Sortulv

Anbefalte innlegg

Gitarlyden på Reign in Blood syns jeg er jævla barsk. Og faktisk på Undisputed Attitude! På nyskiva høres det ut som om de har lånt ampene til AC/DC. :P

Hmmmmmmm, pussig observasjon for Back in Black er jo spilt inn med akkurat samme Marshall ampen som Kerry King bruker. Litt synd at ikke flere poster noe YT klips jeg er reelt nyskjerrig på hva dere mener er god gitarlyd til sånn musikk. Roar - jeg skjønner ikke dittohead klippet helt for det er akkurat samme gitarlyden?

Såvidt meg bekjent har ikke gutta i Slayer skiftet noe særlig på gitarutstyret siden Reign in Blood heller. Jeg mistenker at stort sett eneste forskjellen på RIB og WPB er dagens studio og opptaksutstyr og ikke gitarlyden til Slayer gutta. Hvis du steller deg foran ampen til Kerry King tror jeg det låter nokså likt. Så kan du sikkert si at hvorfor skrur de ikke bare samme studiolyd som i 1986? Well, tror du skal slite med å finne noe studio som har samme rig som i 1986. Alt opptaksutstyret har blitt jævlig mye "bedre" på noenogtjue år alle studio i dag er digitale.

Hovedgreia til Rick Rubin er at bandet skal låte som seg selv. Han er såvidt jeg har forstått det ikke spesielt opptatt av det produksjonstekniske, men mer at låtene representerer det han mener er essensen i bandet. Lydbildet på stort sett alt han produserer er dønn ærlig. Sånn her høres Slayer ut hvis du står i rommet å hører på, er hans greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmmmmmmm, pussig observasjon for Back in Black er jo spilt inn med akkurat samme Marshall ampen som Kerry King bruker.

Tja, forskjell på Super Bass fra 60-tallet og JCM800 vel? Sist jeg sjekka var det det... :)

Uansett hva de bruker, den lowgain-crunchen de har på siste skiva syns jeg funker særdeles kjipt til den type metall.

Forøvrig - om Rick Rubin har «produsert» skiva i like stor grad som den forrige skiva deres, så har han vel knapt stukket nesa innom studioet i det hele tatt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, forskjell på Super Bass fra 60-tallet og JCM800 vel? Sist jeg sjekka var det det... :)

Uansett hva de bruker, den lowgain-crunchen de har på siste skiva syns jeg funker særdeles kjipt til den type metall.

Forøvrig - om Rick Rubin har «produsert» skiva i like stor grad som den forrige skiva deres, så har han vel knapt stukket nesa innom studioet i det hele tatt. :P

Siste jeg leste hadde Mutt Lange akkurat fått tak i noen kliss nye 2203 topper som ble brukt masse på den skiva.

Igjen det er mange i denne tråden som syntes lyden er kiip, men kom gjerne med noen eksempler på hva slags lyd du/dere foretrekker? Jeg er genuint intressert i å få vite hva slags gitarlyd dere bruker som referanse.

Arbeidsmetodene til Rick Rubin er vel en disuksjon for seg. Jeg vil tørre påstå at han har en trackrecord som taler for seg selv, men for all del du så hvordan det gikk med Velvet Revolver og U2. De trengte en støttekontakt, det er noe annet. De fleste har vel sett/hørt hvordan Bob Rock jobbet med Metallica.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedgreia til Rick Rubin er at bandet skal låte som seg selv. Han er såvidt jeg har forstått det ikke spesielt opptatt av det produksjonstekniske, men mer at låtene representerer det han mener er essensen i bandet. Lydbildet på stort sett alt han produserer er dønn ærlig. Sånn her høres Slayer ut hvis du står i rommet å hører på, er hans greie.

Kan jammen ikkje hugsa at dei to gongene eg har sett dei live har dei høyrtes ut som WPB... :unsure:

Endret av ToreFagerheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jammen ikkje huska at dei to gongene eg har sett dei live har dei høyrtes ut som WPB... :unsure:

Jeg har ikke stått i øvingsrommet å hørt på Slayer så det kan jeg ikke så mye om. Å dømme noe som helst utifra lydbilde i Spectrum sist syntes jeg blir litt vanskelig...

Jeg sitter å hører på mellomspillet på 1:40 Angel of Death og 2:20 uti WPB nå og for meg hørest det ut som to forskjellige opptak med 23 år i mellom av akkurat samme gitarlyden. Det ene er et gammalt analogt opptak med sikkert vreng og komprimering fra et gammalt mixebord og det andre er et kliss nytt digitalt opptak. Kanskje skifta Pickups i gitaren. Greit at noen fortrekker EQ'en på Reign men dere er mer konservative enn Maggy Tatcher.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg litt over at Kerry King får så mye oppmerksomhet hver gang det er snakk om Slayer. Fyren fortjener det ærlig talt ikke. Han har jo bare blitt en poster-boy! Angel of Death, Postmortem, Raining Blood, South of Heaven, Seasons in the Abyss, War Ensemble og de andre store klassikerne har blitt skrevet av Jeff Hanneman. Hanneman står vel for nærmest all musikken på Reign in Blood. Kerry King har stort sett laget album fillers, og har aldri greid å skrive noe skikkelig fett på egen hånd. Ók, "Piece By Piece" er jo mongofet, men det er kanskje den eneste jeg kommmer på i farta. Det er Hanneman som har skrevet de feteste låtene på World Painted Blood as well. Låtene til Kerry King er alltid så jævla rett frem, og presenterer sjelden noe nytt med Slayer. Hanneman tør i hvert fall å pushe grenser.

Jeg liker for øvrig den punka gitarlyden på "World Painted Blood". Passer Slayer utmerket, spør du meg. Setter heller på Suffocations "Effigy of the Forgotten" eller Obituarys "Slowly We Rot" hvis jeg vil ha den gitarlyden dere snakker om.

Endret av master_k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå ble jeg nesten flau over å ha være Slayer fan. Jeg har hatt platen liggende en stund uten å høre på den. Satt den på i dag, men fy faen, jeg skulle latt den ligge.

ELENDIG produksjon, gitarene er jo nesten ikke hørbare i visse situasjoner, men soloene er jo drithøye. Nei huff, dette var elendig.

Ikke er låtskrivingen helt tipp topp heller.

De kan heller bare turnere å drite i å gi ut mer album, hvis det er mer av dette de har tenkt å gi ut.

har Rick Rubin produsert den? isåfall er det 2 metalplate på kort tid han tar i, og som får drittlyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.