Web Analytics
Gå til innhold
syndromet

En test av ny Fuzz-pedal.

Anbefalte innlegg

Holder på å designe en ny germanium-fuzz, og tenkte jeg skulle spille inn et klipp med hvordan den låter nu. Sjanger på klippet kan vel kalles dårlig doom-metal.

All støy og fuzz kommer fra pedalen, rett i bordet uten noen kabinettsimulering.

Test av Hippie Sounds fuzz

Endret av syndromet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan jeg benytte anledningen til å skrive litt mer. Ett ord var kanskje litt lite...

Synes det låter veldig kult. Liker best introen, veldig pen lyd egentlig. Ellers virker det som en anvendelig pedal (til germaniumfuzz å være i hvert fall). Liker også godt den "skrapende" fuzzen senere i klippet der du tydeligvis skrur opp gain litt.

Kunne godt tenkt meg å kikke litt inni denne pedalen ;)

Edit: Mye stilig støy også. (og fint spilt)

Endret av denyeverything

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan jeg benytte anledningen til å skrive litt mer. Ett ord var kanskje litt lite...

Synes det låter veldig kult. Liker best introen, veldig pen lyd egentlig. Ellers virker det som en anvendelig pedal (til germaniumfuzz å være i hvert fall). Liker også godt den "skrapende" fuzzen senere i klippet der du tydeligvis skrur opp gain litt.

Kunne godt tenkt meg å kikke litt inni denne pedalen ;)

Edit: Mye stilig støy også. (og fint spilt)

Takker for mere god respons! har nok ikke noen bilder som viser innsiden nå, men den er stort sett basert på en Fuzz Face. Den benytter Gamle russiske GT308 transistorer, nesten helt uten lekasje og med perfekt gain. I tillegg har den litt flere variabler enn orginalen, og mulighet for å oscillere.

Hører gjerne hva flere her inne mener.

hippie.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg likte det! Kunne godt tenkt meg å prøvd en selv.

Skittent og deilig. :)

Hadde det ikke vært for at jeg har 3 fuzzer på brettet mitt fra før(en av de med oscillering) så hadde jeg nok vært veldig interissert i denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der lød veldig bra! Er det den du har postet bilde av lengre opp i tråden?

Hvorfor heter den Hippie Sounds? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres dritfet ut! Høres ut som du har en høy-hFe forran en lav-hFe transistor. Stemmer dette? Orginalt er det hvertfall :D

Har Hfe på mellom 110 og 120 på begge transistorene. Fant ut det gav det største spennet.

Pedalen heter Hippie Sounds fordi det den egentlig er best på er sen 60-talls hippiefuzz. Klippet er spilt inn med ekstreme settinger, men den låter vel så bra når den er spilt inn litt mer nyansert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.