Web Analytics
Jump to content

nybegynner

gitarleik
 Share

Recommended Posts

Hei har spilt litt akutsisk gitar, men nesten ingeting el gitar og plekterspilling. Så lurer på hva dere gjorde/synes er smart å gjøre når du er nybegynner på el gitar øvelser, sanger osv. Kan mange akkorder litt barre grep å fingerspill så tenker på ting som er inn mot el gitar

Takker for alle svar :lol:

Jeg ville vel ha startet med litt teknikk øvelser (bend, pull-off, hammer-on, scales osv) samt å lære meg noen sanger (slik de faktisk spilles på el-gitar)

En gitarlærer er jo aldri dumt, men hvis du forstår engelsk brukbart godt ville jeg tatt en kikk på denne siden : Free guitar lessons - justinguitar.com - Learn how to play Guitar free here!

Jeg ville vel ha startet med litt teknikk øvelser (bend, pull-off, hammer-on, scales osv) samt å lære meg noen sanger (slik de faktisk spilles på el-gitar)

En gitarlærer er jo aldri dumt, men hvis du forstår engelsk brukbart godt ville jeg tatt en kikk på denne siden : Free guitar lessons - justinguitar.com - Learn how to play Guitar free here!

har planer om lærer ja, men sliter veldig med å kommei gang finne greie sanger øvelse å slikt

har planer om lærer ja, men sliter veldig med å kommei gang finne greie sanger øvelse å slikt

Vel, da er den linken jeg ga deg det beste du vil finne uansett om du betaler for tjenesten eller ikke. Spesielt hvis du er nybegynner. Start med starten :) og velg "Beginners Course" til venstre i menyen. Sjekk også ut "songs and Tab" og leksjoner i ulike sjangere (Blues, Rock osv)

Hvis du vil ha noe på norsk kan du jo sjekke ut http://www.onlinegitar.no/ jeg har kikket litt på siden og det virker som et helt ok opplegg. Men det er altså en tjeneste du må betale litt for pr måned.

Vel, da er den linken jeg ga deg det beste du vil finne uansett om du betaler for tjenesten eller ikke. Spesielt hvis du er nybegynner. Start med starten :) og velg "Beginners Course" til venstre i menyen. Sjekk også ut "songs and Tab" og leksjoner i ulike sjangere (Blues, Rock osv)

Hvis du vil ha noe på norsk kan du jo sjekke ut Gitarundervisning på internett | onlinegitar.no jeg har kikket litt på siden og det virker som et helt ok opplegg. Men det er altså en tjeneste du må betale litt for pr måned.

Ja har faktisk vert innom der før men var vist mye nytt så får prøve meg på begynner kurset.

Har et spørsmål kanskje ikkje så lett å svare på varierer jo hvor mye man spiller, men når du kan alle leksjoner i begynnerkurset + sangene og scales, rhytmm rock osv som står der tilsvarer det ca rundt et år med læring hos gitarlærer?

Ja har faktisk vert innom der før men var vist mye nytt så får prøve meg på begynner kurset.

Har et spørsmål kanskje ikkje så lett å svare på varierer jo hvor mye man spiller, men når du kan alle leksjoner i begynnerkurset + sangene og scales, rhytmm rock osv som står der tilsvarer det ca rundt et år med læring hos gitarlærer?

Hvis du går gjennom all teori og alle leksjoner på den site'n tilsvarer det maange år med gitarundervisning. Spørsmålet er vel mer hva du vil lære deg, hvor raskt du lærer og hvor godt et slikt opplegg fungerer for deg.