Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Teiteste skaden du har på gitaren?


Noerart

Anbefalte innlegg

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

La Kelly`en på senga en gang, satte meg med PC`en og kasta fra meg en fjernkontroll av noe slag bort i senga. Akkurat når kontrollen forsvant ut av hånden min, så kom jeg på hva som lå i senga :lol:

Uffuff, også med en Kelly da! Kellyer er fine :lol:

Har gjort det samme selv, men som om en øvre makt grep inn i siste øyeblikk bommet jeg! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat kjøpt meg ny gitar. Etter 30 min med spilling la jeg gitaren i senga, røyste meg og snublet i ledninga. Gitaren falt rett på messing-sliden min som lå på gulvet, og fikk et _STYGT_ hakk på kanten. Utrolig kjedelig skade.

Har også en kompis som hadde en gitarkasse av typen "hard-soft" eller noe sånt. Etter en bandøving la han gitaren i esken, zippa igjen glidelåsen og heiv den på ryggen. Han hadde selvfølgelig glemt en glidelås, og gitaren fløy vegg i mellom, traff en forsterker og brakk halsen rett av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at Tor Endresen lagde gitarer?

klassiker! måtte humre litt for meg selv når jeg så for meg Tor Endresen som gitarmaker. :lol:

Har noen hakk og manglende lakk rundt kanten av kroppen på min stratt som jeg fikk til konfirmasjonen i 94, vet ikke helt hvordan de har kommet. noen små hakk i hodet etter cymbaler også.

Den ble flittig brukt når jeg spilte i band i ungdomstiden.

Nå er det litt roligere :) ikke så mye "dive-inn-i-trommesettet-nirvanastyle" nå for tiden.

Det gir jo gitaren litt særpreg, ekte relic hehe.

Har også noen andre historier;

lagde meg frettless 12strenger ved å fjerne bånda, virka ikke veldig bra for å si det sånn.

Vi skulle fikse litt på gitaren til vokalisten og dro frem stikksaga og begynte å sage, resultatet ble helt jalla, tror den gikk i søpla etterhvert(det var en billig "Vester" gitar)

Skulle ønske vi hadde Internett og digitalkamera i gamledager :o), da hadde jeg kanskje hatt bilder, eller kanskje jeg hadde gjort litt research før jeg begynte :)

En forsterker "tabbe" min første forsterker, en peavey med 15" element, ds-2 og feadback!

spaca helt ut med feadback i en times tid, resultatet var at elementet ble svidd :)

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den teiteste skaden jeg har hatt på gitaren min må være at jeg satt på stolen og spilte, og når jeg skulle reise meg og skifte lyd på ampen, falt strappen min av og gitaren havna i gulvet.

Den ble chippa nederst på kroppen. (Det er en razorback cemeterty gates), Jackinputen ble helt ødelagt, og jeg måtte åpne den opp og fikse det, jack kabelen ble helt bøyd og av en eller annen grunn slutter neckpickupen å funke randomly når jeg skifter fra bridge pickup til neck noen ganger. (Jeg vet ikke om det er på grunn av at jeg mista den eller at jeg bruker togglebrytern som en killswitch veldig ofte)

Ellers dunker jeg razorbacken min rett som det er inn i taket mitt, pulten min eller senga mi.

Annoyingly stor gitar, men den er awesome :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuddskadet en LP Custom klone... :rolleyes:

Har en mekkebod i enden av garasjen, og der stod gitaren pent og pyntelig i stativet sitt på gulvet etter en oppjustering og stengeskifte..

Så får jeg for meg å teste en ny salongrifle og skyte inn kikkertsikte (.22) Setter opp 6 sponplater opp mot veggen inne i garsjen og skyter et testskudd for å sjekke hvor mange plater kula går gjennom. Stopper i 3 plata, så her er det bare å knalle løs. Setter opp en skive og begynner å skyte.. Rifla skyter rett som en strek, og kulene treffer samme hullet hver gang... Etter en 10-13 skudd legger jeg merke til rare lyder når jeg treffer, og plutselig går det opp for meg hva jeg driver med. Først kula stopper i plate nr.3 neste i plate nr 5 og neste i veggen. Resten av kulene går gjenom veggen og treffer gitaren som står

pent i stativet sitt og aner fred og ingen fare.. Resultet: mange fine runde hull i baksiden av gitaren, og svært stygge flisete hull i forsiden... enda godt det ikke var en av go`gitarene som ble strenget om den dagen... :wub::P

PS: Kan nevne at ingen ting er så gæli, uten at det ikke er godt for noe.. Gitaren så helt for jæ... ut etter henrettelsen, så jeg strippet den, sparklet høla, byttet mic`er, fjernet et sett med volum\tonepot og lakket den hvit.. Ble faktisk en ganske anstendig gitar ut av den :D

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.