Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Teiteste skaden du har på gitaren?


Noerart

Anbefalte innlegg

Nå er det på tide at du forteller dine dypeste hemmeligheter! Har du en skade på gitaren du ikke tør å fortelle om? Da skal du gjøre akkurat det her!

Selv har jeg gjort mye teit med gitaren, men noe av det teiteste skjedde akkurat nå. Jeg gik rolig forbi stolen på mitt rotete rom hvor det står to små, antikke høytalere som jeg bruker med min Line 6 UX-1. I all hast reiv jeg ned den ene høyttaleren, så den datt ned på gitaren og la igjen et jævla hakk xD

Ironisk nok var jeg på rommet for å rydde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mista straten engang på tåa da den stygge gitareima røk. Gikk hardest uttover meg, men ble noen hakk i headstocken da den traff gulvet etterhvert. :rolleyes:

stakkars gitar!

:P

har jo skjedd en del ganger at hodet eller nederste del av kroppen dunker borti diverse kanter og greier. Heldigvis ikke noen store, synlige skader enda ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg faktisk ingen store skader, men hadde en Hagstrøm en gang som halsen fikk seg en liten knekk på. Gitaren sto på et gitarstativ med tre bein og feil vektfordeling(disse skulle vært forbudt) og kabelen selvfølgelig i jack. Flink som jeg var så snubla jeg i kabelen og dro gitaren lett i gulvet etter jeg hadde hatt den ei uke! Passe irritert da ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slått bassen i både cymbaler, lamper, mikkstativ og liknende... men ingen synlige skader på frontsiden :)

Har også fått et überhakk i hovedgitaren min etter en liten tabbe med gitaren stående... jeg sparket bort kabelen, og vips, der lå gitaren på gulvet...

Endret av Curl-Head
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har mistan i gulvet et par ganger og slikt,men ingen seriøse skader på det..den mest synlige og dumme er vel litt før jeg fikk el gitaren.... skulle sjekke om det var strøm på softgunnen...trodde selvfølgelig ikke det var skudd i,så jeg sikta på kassegitaren fra 3 meters hold....jeg fant ut at softgunnen er kraftig nok til å skyte igjennom begge sidene på den ivertfall..

HELDIGVIS!!!!! fikk jeg fikset hullene,og man ser det ikke så veldig bra og den høres helt normal ut

følte meg rimelig dum da :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg går rundt med gitaren, hender det vel at headstocken slår borti noe, så jeg har et par svake merker der. Ellers er det jo syltynne riper i lakken, men slikt må jo være umulig å unngå. Jeg har heldigvis ingen alvorlige skader, da :D

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort akkurat samme øvelsen med en høytaler ned på finstraten min.

Om jeg får lov å utbrodere denne tråden til å gjelde største skaden

på et instrument kan jeg fortelle at jeg en gang i mine yngre dager

fikk en hel gitarist MED gitar opp i trommesettet mitt på en gig.

Grunnen var at vi hadde noen problemer med støy fra en PA ampen

som drev subbene. I pausen skrudde vi toppdekslet av og fant at når vi

rukla på kjøleribben ble støyen borde. Uti neste sett begynner

spetaklet igjen og gitaristen tar midt i en låt og stapper hånden

ned i en live 600 Watt's amp. Resultat, fyren hopper så høyt han

noen gang har gjort og lander med gitar og brannsår mitt trommesettet

så cymbaler, trommer, trommeslager og monitor mixer flyr alle veier.

/...om publikum ikke hadde tatt notis av bandet tidligere på kvelden

ble vi om ikke annet berømt den kvelden pga av språket og promillen

til gitaristen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min værste skade fikk jeg første gang jeg skulle skifte pickups på Ibanezen min. Dum som jeg var så trodde jeg at jeg bare kunne bruke skruene som fulgte med picupsene. Og skrudde de helt inn. Snudde gitaren og der sto begge skruene rett ut fra baksiden. :( Skikkelig dum nybegynnerfeil. Som jeg ikke kommer til å gjøre igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.