Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

On the Verge of Damnation


Vegskret

Anbefalte innlegg

Første låta med syvstrenger :D

Gjør ingenting med konstruktiv kritikk ;)

Da gjenstår det bare å trykke her

Hei hoi.

Det er dessverre ganske off time, as.

Kul augmented intro, men som sagt timinga ødelegger ganske mye.

Soloen er veldig av time og lite tight, samt gitarlyden trenger mye jobb og høres ut som

alt annet enn noe som er jobbet med. Shreddinga var også heftig usynkronisert, dessverre.

Rock solo'n på ca 2.00 er off time og ganske kjedelig IMO, men sweepsa på 2.10 var OK.

Så, jeg anbefaler deg på det aller sterkeste å jobbe med timing, for du ligger ganske langt bak der.

Komposisjonen var ok, men soloene trenger en god del i min mening. Gitar tonen din er også veldig vass,

altså. Ville jobba med det om jeg var deg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hoi.

Det er dessverre ganske off time, as.

Kul augmented intro, men som sagt timinga ødelegger ganske mye.

Soloen er veldig av time og lite tight, samt gitarlyden trenger mye jobb og høres ut som

alt annet enn noe som er jobbet med. Shreddinga var også heftig usynkronisert, dessverre.

Rock solo'n på ca 2.00 er off time og ganske kjedelig IMO, men sweepsa på 2.10 var OK.

Så, jeg anbefaler deg på det aller sterkeste å jobbe med timing, for du ligger ganske langt bak der.

Komposisjonen var ok, men soloene trenger en god del i min mening. Gitar tonen din er også veldig vass,

altså. Ville jobba med det om jeg var deg.

Lykke til!

Takk for svar!

kan si meg enig i at slutten av introen er litt off, men at soloen er litt off synes jeg ikke gjør noe (i dette tilfellet). soloen på 2.00 er det lagt veldig lite tid i, den er egentlig bare en slags midlertidig sak. Og til slutt må jeg si meg totalt uenig i det med gitartonen, for jeg liker den veldig godt, men jeg vil gjerne høre hva du ville endret på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

kan si meg enig i at slutten av introen er litt off, men at soloen er litt off synes jeg ikke gjør noe (i dette tilfellet). soloen på 2.00 er det lagt veldig lite tid i, den er egentlig bare en slags midlertidig sak. Og til slutt må jeg si meg totalt uenig i det med gitartonen, for jeg liker den veldig godt, men jeg vil gjerne høre hva du ville endret på den.

Alt i orden, min mening kan ikke alltid være din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjutte tok seg av den tekniske kritikken, så da for jeg ta for meg komposisjonen.

Jeg fikk en "riff på riff" følelse av låta. Du har noen gode idéer og riff, men du bare slenger de på hverandre uten å tenke at det skal henge sammen. All musikk er satt sammen av spenning og oppløsning, det er en grei ting å huske på når man skriver. I introen din har du en arpeggio som du gjentar om og om igjen, så bytter du akkord, og gjentar den igjen. Det jeg ville gjort i en sånn situasjon er å alterere arppegioene litt etter hvert, for så å avslutte ved å gjøre om på rytmen, - for så å skifte akkord og fortsette. Jeg rakk å skru på forsterkeren, plukke opp gitaren og spille introen din før den var ferdig, og det sier litt om hvor repeterende den var.

Det samme kan man gjøre med riff også. Det jeg liker å gjøre når jeg skriver denne typen instrumental-musikk er å tenke i en tilnærmet "fugeform".Fuge. Jeg viderefører rytmiske og melodiske motiver over i andre instrumenter og stemmer for å knytte sammen stykket. Dette bryter med |riff1|riff2|melodi|riff1|refreng|osv|osv... -formen, og knyter hele låta sammen.

Da det er sagt har mange gode idéer, og jeg gleder meg til å høre mer fra deg! Bare sett deg ned å jobb litt så kan jeg nesten love deg at låtene din blir 100% bedre på bare et par måneder! Lykke til! :)

-E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.