Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ESP Ltd ex.400/401


Noerart

Anbefalte innlegg

Right, dagens spørsmål er, som dere sikkert forstår, om ESP Ltd EX-400 eller 401. Basically samme gitar, så vidt jeg har forstått. Er det noen vesentlig forskjeller, eller forskjeller i det hele tatt? Og, som et fint lite tillegg, lurte jeg på om noen har noen erfaringer med denne gitaren? Prøvde den selv i sta, men den hadde fryktinngytende gamle strenger. Syntes det var litt seig neck, sikkert pga paintjob'en, og lurte på om det finnes noen finurlige måter rundt dette "problemet" på? Utrolig kul gitar!

~Martin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg forstår er spec'en identisk, 401 er bare en nyere utgave. Jeg har selv 400'n og synes det er en knallgitar til sitt bruk, dvs. metall. Gitaren oser av metall både lyd- og utseendemessig. God å spille på er den også. Etter min mening er det derimot ikke en spesielt fleksibel gitar lydmessig. Jeg har også en Gibson V, som har et mye videre bruksområde, og som egner seg mye bedre til f.eks. klassisk (tung)rock, i tillegg til at den også er konge på metall.

EX-400'n er også veldig tung i nakken, men dette er ikke noe problem hvis du har en lærreim som er semsket på innsiden, eller noe annet med god friksjon.

Min personlige konklusjonen er at LTD EX-400 er en kjempegitar til metall, men ønsker du en gitar med et større bruksområde ville jeg gått for noe annet.

Men som kjent er dette smak og behag, og det anbefales selvsagt å prøve selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.