Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sharkfin plekter


gitarleik

Anbefalte innlegg

Var på en snarvisit i bygden får å kjøpe plekter, fann ut at eg skulle hamstre med meg noen. Var to merker vanlige einsfarga plekter med alle mulige motiv på, og sharkfinplekter. Vet jo at det er begrenset forskjell for en nybegynner, men når eg først skulle kjøpe tenkte eg å hamste med meg noe brukbart. Noen erfaringer med sharkfin plekter virker de greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en snarvisit i bygden får å kjøpe plekter, fann ut at eg skulle hamstre med meg noen. Var to merker vanlige einsfarga plekter med alle mulige motiv på, og sharkfinplekter. Vet jo at det er begrenset forskjell for en nybegynner, men når eg først skulle kjøpe tenkte eg å hamste med meg noe brukbart. Noen erfaringer med sharkfin plekter virker de greit?

Husker jeg kjøpte et par når jeg var newb, men synes ikke noe om dem.

For å innøve presisjon med høyrehånda ville jeg gått for et relativt lite og hardt plekter, om jeg var deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vil bare støtte opp om det kjutte sier, for jeg begynte med gitar i jula, med den "tynneste" sorten plekter.

Trodde ikke det ville utgjøre noen forskjell, men etter å i sommer ha kjøpt et ganske mye mindre og litt tykkere plekter,

syntes jeg det ble mye lettere! sharkfin- plektera er jo litt tøffe da hehe, jeg prøvde bare et på butikken jeg da men..

Og jeg tør ikke spille så mye der, akkurat :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Sharkfinplektre er noe for seg selv. Jeg bruker nesten bare sharkfin, og har spilt med dem i 40 år, foretrekker soft til medium. De krever nok litt tilvenning, og en egen spillestil. De har jo i grunnen fire ulike anslagspunkter: spiss, butt, veldig butt og riflete. Etter mange år tenker jeg ikke på det, men skifter mellom de ulike etter ryggmargsrefleks. Effektivt f.eks. til å variere mellom myke toner og skarpe toner, mye attack og svak klang.

Anbefaler å prøve noen forskjellige hardhetsgrader, f.eks. soft, medium og hard, og spille både strumming og picking/solo/riffs for å få et inntrykk. Prøv alle de fire sidene, og prøv å variere mellom dem.

Endret av toralfsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.