Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fotbrett fra Fractal Audio


Kriig

Anbefalte innlegg

Fikk beskjed søndag 27.september 2009, fra Marty hos Fractal Audio. Fotbrettet til Fractal skal vises frem på L.A. AMP SHOW, 6.oktober. Da er det i salg om en liten stund. Får bare håpe at preproduksjonen er stor. Tror det er MANGE som skal handle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er en passelig lang venteliste på den der ja. Aner du hva prisen ligger på? Og hva er fordelen med denne kontra f.eks. Liquid Foot?

Aner ikke. De har ikke sluppet ut noe som helst info om denne. Den har vært lovet i 1,5 år, så den er nok optimalisert og gjennomtenkt for Axe-Fx'n. Må nok vente til L.A. Amp Show har vært. Tipper det kommer mye info da. Inkludert priser og specs. Jeg er veldig spent. Selv om det er mange som skal ha den, så får man håpe at produksjonen er igang, og at prisen ikke er blodhøy. Liquid ser ut som et seriøst verktøy, men jeg avventer uansett. Nå er den på trappene :)

Endret av Kriig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest at veiledende skulle være 599 USD elno?

Spørs om G66-prisen blir noe høyere.

Det ligger noen demovideoer av brettet på fractalforumet som dere sikkert har sett, men detaljert specs har ikke blitt gitt enda tror jeg.

Har stått på ventelista en god stund nå. Gleder meg til å oppgradere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest at veiledende skulle være 599 USD elno?

Spørs om G66-prisen blir noe høyere.

Det ligger noen demovideoer av brettet på fractalforumet som dere sikkert har sett, men detaljert specs har ikke blitt gitt enda tror jeg.

Har stått på ventelista en god stund nå. Gleder meg til å oppgradere.

Hvor har du satt deg på liste? Hos Fractal eller G66?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bilder" fra Fractalforumet.

Fractal Audio Systems • View topic - MFC101 pics!!!

FRACTAL AUDIO MFC101 MIDI FOOT CONTROLLER

16 ga. steel chassis. 'Stepped' design makes accessing buttons less error prone.

21 rugged stomp-style switches configurable as 10 preset and 8 IA or 5 preset and 13 IA. The other three switches are bank up, down and shift.

Huge 20 character transflective LCD can even be read in direct sunlight.

Six external inputs. Inputs can be configured as expression pedals or footswitches.

7-pin MIDI Out compatible with Axe-Fx phantom powering.

Remote tuner capability.

Axe-Fx mode reads preset name directly from Axe-Fx. No need to program preset name.

Expected to ship fourth quarter 2009 - price to be announced.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som frister mest i forhold til Roland-brettet jeg har nå (FC-300), er muligheten til å ha mange flere IA-switcher på samme "layout" som PC-switchene. Nå har jeg bare to stk, og må igjennom litt kjapp tap-dancing for å få tilgang til flere IA-switcher. I tillegg er to-veis kommunikasjonen (tuner-display og patch-name) et absolutt pluss, men ikke høyst nødvendig for min del. Phantom-power har jeg allerede laget en løsning på for meg selv.

Ulempen med Fractal sin er at man må investere i expression pedal(er) i tillegg. Disse har Roland-kontrolleren to av, innebygd. Totalt sett blir Fractal-kontrolleren med expression pedaler sannsynligvis to-tre ganger dyrere enn Roland-brettet.

Stilig kontroller, absolutt, men jeg tror ikke den har så mye mer å tilby sett i forhold til f.eks. Liquid Foot, hverken på pris eller funksjonalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som frister mest i forhold til Roland-brettet jeg har nå (FC-300), er muligheten til å ha mange flere IA-switcher på samme "layout" som PC-switchene. Nå har jeg bare to stk, og må igjennom litt kjapp tap-dancing for å få tilgang til flere IA-switcher. I tillegg er to-veis kommunikasjonen (tuner-display og patch-name) et absolutt pluss, men ikke høyst nødvendig for min del. Phantom-power har jeg allerede laget en løsning på for meg selv.

Ulempen med Fractal sin er at man må investere i expression pedal(er) i tillegg. Disse har Roland-kontrolleren to av, innebygd. Totalt sett blir Fractal-kontrolleren med expression pedaler sannsynligvis to-tre ganger dyrere enn Roland-brettet.

Stilig kontroller, absolutt, men jeg tror ikke den har så mye mer å tilby sett i forhold til f.eks. Liquid Foot, hverken på pris eller funksjonalitet.

LIQUID PRO er skikkelig fet. Koster 899$ hos Liquid. Venter og ser. Greit å se an både pris og funksjonalitet på MFC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det som frister mest i forhold til Roland-brettet jeg har nå (FC-300), er muligheten til å ha mange flere IA-switcher på samme "layout" som PC-switchene. Nå har jeg bare to stk, og må igjennom litt kjapp tap-dancing for å få tilgang til flere IA-switcher. I tillegg er to-veis kommunikasjonen (tuner-display og patch-name) et absolutt pluss, men ikke høyst nødvendig for min del. Phantom-power har jeg allerede laget en løsning på for meg selv.

Ulempen med Fractal sin er at man må investere i expression pedal(er) i tillegg. Disse har Roland-kontrolleren to av, innebygd. Totalt sett blir Fractal-kontrolleren med expression pedaler sannsynligvis to-tre ganger dyrere enn Roland-brettet.

Stilig kontroller, absolutt, men jeg tror ikke den har så mye mer å tilby sett i forhold til f.eks. Liquid Foot, hverken på pris eller funksjonalitet.

Kan du forklare for oss som aldri har hatt midibrett før hva IA-switcher er? Kan du f.eks gi eks på hva du kan gjøre med axebrettet og hva du ikke kan gjøre med roland pga dette?

Er enig med deg at det høres veldig kjekt ut å ha expression pedal innebygd i brettet. Er ellers Rolandbrettet veldig bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.