Web Analytics
Jump to content

Problemer med Feed, og lyd

fritt
 Share

Recommended Posts

Ok, jeg har et lite problem. Jeg spiller i et aktift metal/prog band. Vi øver atm i eget lokale, som er ganske lite., Veggene er spesiallagde til akusikk, og den andre gitaristen har ikke dette problemet.

Jeg spiller med en Mesa Mark 4 med et 12*2 Mesa rectifyer cab. Og problemet er som følger.

I lead kanalen, så sliter jeg med Feedback med høy gain. I clean er alt bra, og også når jeg detter ned Gainen i 3 kanalen, men da blir det ikke nok distortion på lyden. Så lenge kjeg spiller er tonen perfect, men med en gang jeg spiller riff/partier med stopp, eller mute få feeder det. Jeg spiller på den jackson rr1 og en Schecter c-7

Jeg har testet å skru ned på gitaren. Hjelper lite.

Er den eneste løsningen å kjøpe en gate?

Når jeg spiller jævelig tighte riff som er litt stakato (klare stopp) så liker jeg å bruke en gate uansett. Er ikke sikkert du klarer å unngå feeding ved omplasering av amp.

Jeg bruker en helt plain MXR noice gate som fungerer utmerket til dette. koster ikke all verden heller.

mye gain + mye volum = feeback før eller senere uansett.(edit: dette er i alle fall min erfaring)

Edited by Sereth