Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ESP Edwards?


Curl-Head

Anbefalte innlegg

Fra Tokai får du alt fra nokså billige og helt greie gitarer til svært dyre og ekslusive modeller som f.eks LS-320.

Modellnummeret etter LS sier noe den generelle utsalgsprisen gitaren har, så LS-320 koster deg ca. 320 000 yen (ca. 20 000 kr).

Det er ikke uvanlig at japanske gitarprodusenter gjør det slik, det er slik med Edwards også.

Tokai produserer fortsatt nye gitarer i Japan slik som før, men jeg ville definitivt satset på å kjøpe brukt.

Jeg ser dette er en ganske gammel post men som Tokai entusiast vil jeg påpeke ett par ting. Først og fremst, hvis noen har 320'er til sags for 20.000,- så tar jeg to ;) Jeg betalte en hel liten formue for min 97 model for to år siden. LS-320 er idag blitt til LS-540 og koster i Japan 540.000yen. Det blir i norske kroner ca. 38.000. Ikke 20.000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmmm, er ikke Edwards laget i Japan da??? Tror ikke de er laget i Kina.

Mener de er laget av ESP i Japan, som igjen betyr solid KVALITET!

Ringte importøren av ESP i Norge og han sa at Edwards-gitarene BEGYNNER fra 9000 kr og oppover.

Så der kan vi bare glemme sammenligningen med Epiphone fra Korea.

http://cgi.ebay.com/NEW-Edwards-ESP-Eclipse-E-MA-110-980-/200499687868?cmd=ViewItem&pt=Guitar&hash=item2eaeb671bc

http://www.espguitars.co.jp/oversea/standard_gt/us_ecli2_sw.html

De er laget på samme fabrikk med omtrent de samme specs'ene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Esp har produksjon også i Kina, så at både Edwards og ESP gitarer i noen grad er del-produsert i Kina er nok sannsynlig - angående Ewards er det vel ganske sikkert. Japan er ikke akkurat noe lavkostland lenger. Hvorfor kineserne skulle gjøre en dårligere jobb med gitarene har jeg vanskelig for å se, poenget er at arbeiderne er skikkelig opplærte og at ESP sørger for at produksjonen holder visse standarder.

Det er ingen som importerer Edwards til Norge, så prisen blir den du betaler for å få gitarene fra Japan, som avhenger av valutakurs, butikk osv. De rimeligste modellene kommer på under 9k i alle fall. Epiphone lages i all hovedsak i Kina for tiden forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Esp har produksjon også i Kina, så at både Edwards og ESP gitarer i noen grad er del-produsert i Kina er nok sannsynlig - angående Ewards er det vel ganske sikkert. Japan er ikke akkurat noe lavkostland lenger. Hvorfor kineserne skulle gjøre en dårligere jobb med gitarene har jeg vanskelig for å se, poenget er at arbeiderne er skikkelig opplærte og at ESP sørger for at produksjonen holder visse standarder.

Det er ingen som importerer Edwards til Norge, så prisen blir den du betaler for å få gitarene fra Japan, som avhenger av valutakurs, butikk osv. De rimeligste modellene kommer på under 9k i alle fall. Epiphone lages i all hovedsak i Kina for tiden forresten.

GE Musikk importerer nå ESP og LTD til Norge, og siden det var de som fortalte meg at Edwards-gitarer begynner fra 9000 kr og oppover,

betyr vel det at det er prisen vi må betale hvis vi skal kjøpe Edwards gjennom de.

En kjapp tur innom EBAY viser at vi lett kan få en blodfet Edwards til rundt 6000 kr, inkludert frakt fra Japan :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GE Musikk importerer nå ESP og LTD til Norge, og siden det var de som fortalte meg at Edwards-gitarer begynner fra 9000 kr og oppover,

betyr vel det at det er prisen vi må betale hvis vi skal kjøpe Edwards gjennom de.

Du få prøve å bestille en gjennom dem..

Edwards er i utgangspunktet ment for det asiatiske markedet og det er det en grunn til - de ligner drøyt mye på en Gibson..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du få prøve å bestille en gjennom dem..

Edwards er i utgangspunktet ment for det asiatiske markedet og det er det en grunn til - de ligner drøyt mye på en Gibson..

Hadde aldri bestilt en Edwards gjennom ESP-importøren i Norge. MYE billigere på nettet :)

Siden jeg er venstrehendt er tilbudet her i landet helt elendig når det gjelder venstrehendt-gitarer,

derfor gidder jeg ikke å bruke tid eller penger på butikker eller importører her i landet.

Alle gitarene mine har jeg kjøpt fra utlandet, og det kommer jeg til å fortsette med.

Bedre priser og MYE bedre utvalg :D

Endret av drumageddon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det er LP-kopiene fra Edwards er det det kommer mest av til vår del av verden er jo pga. prisen på originalen. En Fender Strat får man veldig rimelig likevel da Fender lager sine egne billige modeller og heller ikke koster skjorta i std. utgave.

De andre modellene du viser oss, er vel ikke veldig populære uansett, Erlend? :P

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.