Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ESP Edwards?


Curl-Head

Anbefalte innlegg

  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Å herre. Ikke jumbo på en SRV "klone". Så nedtur. Arg.. kjipt...

Har ikke noen god forklaring på dette. Men når man studerer denne

klonen finner man at den er kopi fra tidlig i karieren til SRV.

Mulig han ikke hadde jumbo på originalen sin. Han fikk jo senere

en ny hals av Gibbons tror jeg det var. Etter det holdt vel

Fender ham med deler skulle jeg tro :)

Skjekk ut

http://www.guitarjapan.com/edwards/spec/e-se-100r-re.html

eller enda bedre

E-SE-128LT/RE som allrede har CTS pots

http://www.guitarjapan.com/edwards/spec/e-se-118r_re.html

Endret av huskerikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min Edwards Les Paul(LP-92CD)i cirka en uke. Har ikke hatt tid til å studere gitaren så mye enda, men er nødt til å si meg enig med Audun i kvalitetspørsmålet. Det er ingen tvil om at Edwards-gitarene gir deg veldig mye for pengene, men kvaliteten er ikke på lik linje med Gibson's standard-serie. Når det er sagt så ville jeg heller kjøpt 3 Edwards Les Paul'er, eventuelt kjøpt en og spart resten av pengene til noe annet(det finns nok av hull å putte dem i :P )Kjøpte gitaren etter å hørt masse positivt om merket både her og på andre forum.

Er veldig fornøyd med min. Tror ikke jeg har spilt på en bedre gitar til under 10 lapper før. Har hatt mye dyrere gitarer før, men jeg tror nok at dette kanskje er ett av de kjøpene jeg er mest fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keen på en Edwards selv! ;)

Noen som kjenner til forskjellen mellom LP-92 serien og LP-98 serien? Dem ser på papiret helt like ut med samme hardware, pickups etc., men 98 går under "laquer taste series". Forskjell i finish?

Esp sine sider er ikke de mest informative.. Prisforskjellen mellom de to er dessuten bare noen hundringser. Det er også en LP-130. Denne er noe dyrere, men kommer i en egen relic finish med SD Antiquity pickups og oppgradert elektronikk. Denne gir kanskje mer bang for the buck?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keen på en Edwards selv! ;)

Noen som kjenner til forskjellen mellom LP-92 serien og LP-98 serien? Dem ser på papiret helt like ut med samme hardware, pickups etc., men 98 går under "laquer taste series". Forskjell i finish?

Esp sine sider er ikke de mest informative.. Prisforskjellen mellom de to er dessuten bare noen hundringser. Det er også en LP-130. Denne er noe dyrere, men kommer i en egen relic finish med SD Antiquity pickups og oppgradert elektronikk. Denne gir kanskje mer bang for the buck?

Ser ut som du tenker riktig ifht. hva som er forskjellen på dem.

Om LP-130 er mer bang for the buck enn de andre kommer jo an på deg selv. Duncan Antiquity's går for å være bra PAF-kloner, og hvis resten av elektronikken er en tilsvarende oppgradering, vil det sikkert være cverdt de ekstra 100-lappene. Så kommer det jo an på om du har sansen for relic, eller liker å "utføre" den sjøl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å se på andre japansker Gibson-kopier, Edwards er nok ikke det beste valget såfremt man ikke absolutt må ha noe som er nytt og blankt og vil slippe å bytte pickups.

De finnes i alle varianter, alt fra det billigste og kjipeste som er laget mer for å konkurrere med Epiphone, til det som har både prislapp og kvalitet over det Gibson Custom Shop kan få til.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å se på andre japansker Gibson-kopier, Edwards er nok ikke det beste valget såfremt man ikke absolutt må ha noe som er nytt og blankt og vil slippe å bytte pickups.

De finnes i alle varianter, alt fra det billigste og kjipeste som er laget mer for å konkurrere med Epiphone, til det som har både prislapp og kvalitet over det Gibson Custom Shop kan få til.

Du snakker om å kjøpe eldre brukte gitarer ikke sant ? Da kan du vel nevne noen merker og modeller også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært fint med noen eksempler på modeller man evt. burde se etter ja ;) Prisklassen som er mest aktuell for meg er nok under 10k. En ny edwards (lp-98) fra ebay koster til sammenligning ca. 8000 inkludert frakt, moms og hardcase. Forsåvidt dyrt nok det.

Her er en sammenligning mellom edwards og gibson. Ta det for hva det er verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som vanskeliggjør dette med å anbefalle enkelte modeller er at modellebetegnelsen faktisk er anbefalt utsalgspris x 10.000 Yen.

Så en LP-130 koster da 130.000 Yen. Dette skaper et aldri så lite problem når gitaren neste år stiger med 2000 yen da gitaren du kjøpte i fjor er gått ut av sortemanget ;)

Når det gjelder "seig" hals er jeg usikker på om du mener halsen er klistrete pga lakken?

Ikke et problem på noen av dem jeg har, men løses vanligvis ved å polere/pusse med 000 stålull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orville og Orville by Gibson er gode og veldig sikre kjøp, eneste man må passe på er at de har serienr. og at dette ikke begynner på K, og at de ser ok ut.

Disse er i omtrent samme prisklasse som Edwards.

Bacchus skal være svært bra, og disse får du i likhet med Edwards tak i nye.

Prisen ligger litt over Edwards og starter vel rundt 7000 kr om jeg ikke tar helt feil.

Du har veldig mange modeller å velge i her, alt fra rene Gibson- og Fenderkopier til superstrats o.l.

Tokai er vel en av de største, og de holder fortsatt på (alle de jeg nevnte tidligere har stanset produksjonen eller flyttet den til Kina/Korea/Indonesia etc.).

Her finnes det litt mer system i sakene, men det kommer også litt an på hvilken serie det er fra.

Tokai er ikke min sterke side, men det finnes veldig mye god informasjon om disse på nettet.

Fra Tokai får du alt fra nokså billige og helt greie gitarer til svært dyre og ekslusive modeller som f.eks LS-320.

Modellnummeret etter LS sier noe den generelle utsalgsprisen gitaren har, så LS-320 koster deg ca. 320 000 yen (ca. 20 000 kr).

Det er ikke uvanlig at japanske gitarprodusenter gjør det slik, det er slik med Edwards også.

Tokai produserer fortsatt nye gitarer i Japan slik som før, men jeg ville definitivt satset på å kjøpe brukt.

Skal du ha noe som er billigere er Burny og Greco et veldig godt alternativ.

Det som kan være litt vanskelig er at Burny og Greco ikke har et godt system når det gjelder modeller, så man må se det utfra hver enkelt gitar.

Til sist så har vi Aria Pro II og Yamaha. Ingen av disse er særlig kjent for Gibson-kopier, men heller for originale modeller.

De som finnes er vanligvis mer low-end, men det finnes unntak. Er derimot ikke så mange av disse på markedet.

Jeg eier/har eid gitarer fra både Greco, Orville/Orville by Gibson og Tokai, og alle har holdt svært høy kvalitet.

Man skal ikke ta det for gitt at disse er nesten like bra eller bedre gitarer enn Gibsons til samme pris, men gjør man de rette kjøpene får man utrolig mye for pengene.

Dette var bare veldig generelt, men kort sagt kan jeg si at hvis du ikke vil sette deg inn i dette så ville jeg holdt meg til Bacchus, Orville og Edwards siden de sånn generelt har få modeller som er i en grei prisklasse.

Det finnes ingen "dårlige modeller" her, med unntak av Orville med serienummer som begynner på K, eller uten serienr.

Disse er ikke dårlige, men de når ikke helt opp til de andre. Her er det spart på det meste.

edit: Sa ikke at Edwards var dårlige, eller at du ikke skal kjøpe Edwards.

Ville bare minne om at det finnes mange alternativer om man er ute etter japanske Gibson-kopier som gir mye for pengene.

Edwards er jo relativt nye på banen når det gjelder dette.

Var noen jeg ikke nevnte her fordi de ikke egentlig er aktuelle, f.eks Navigator, og jeg fokuserte på Gibson-kopier og da spesielt Les Paul.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen god forklaring på dette. Men når man studerer denne

klonen finner man at den er kopi fra tidlig i karieren til SRV.

Mulig han ikke hadde jumbo på originalen sin. Han fikk jo senere

en ny hals av Gibbons tror jeg det var. Etter det holdt vel

Fender ham med deler skulle jeg tro :)

Skjekk ut

http://www.guitarjapan.com/edwards/spec/e-se-100r-re.html

eller enda bedre

E-SE-128LT/RE som allrede har CTS pots

http://www.guitarjapan.com/edwards/spec/e-se-118r_re.html

Jeg har en E-SE-128LT/RE. Nydelig gitar! Har også en LP-130ltd som jeg er veldig happy med:

3511057672_6497732a72_o.jpg

3595040569_39e3bab57a_o.jpg

Endret av LPG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.