Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Custom Epiphone Dot


Eivind_bh

Anbefalte innlegg

Hei,

Tenkte jeg skulle utgi meg på et lite prosjekt. Har lyst på en Epiphone Dot, men med litt egent tvist. Har tenkt å sette på Bigsby, erstatte pickups, MEN så kommer problemet mitt. Jeg liker ikke necken, altså, de 'dot'ene som indikerer frets. Har mer lyst på de 'stripene' som er på vanlig Les Paul.

Vet at Sheraton er veldig lik sånt sett, men syns hodet der med stemmeskruene er litt funky (ja jeg er sær).

Så jeg lurer på om det er mulig å bytte ut neck'en på en vanlig DOT, om evt noen vet hvor jeg kan få tak i noe som er tilnærmet det jeg er ute etter?

Any thoughts?

EDIT: http://www.audio-electric-shop.de/shop/cat...urn-HB35-TS.jpg

Denne gitaren hadde mye av looken jeg er ute etter, kanskje foruten gold-finnish på pickups etc :P

Endret av Eivind_bh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er jo mulig selvsagt, men du må jo f.eks lakkere gitaren på nytt da.. Og få noen til å lage den halsen..

Jeg vet ikke jeg. Det er en Epi og dette blir det relativt mye penger av..

En annen mulighet er vel å få noen til å legge nytt inlay i den halsen du har. Så lenge det nye inlayet er større enn det gamle lar det seg jo gjøre, men jeg vil tro du blir nødt til re-frette med det samme, da hele gripebrettflaten på pusses ned litt i forbindelse med inlay arbeide.

Tror du kan kjøpe deg en utrolig mye bedre gitar hvis du legger sammen prisen epi'en og pengene det vil koste deg å fullføre dette prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer jeg sikkert til å bli tråkket på, men la gå..

Et alternativ kan være noe slikt hvis du må ha slike inlays. Så lenge det bare er vanlige dot inlays så vil du kunne skjule dem under slike dekaler. Disse er noe av samme materiale som blant annet brukes for dekaler på blant annet biler og til skilt. En kompis av meg har prydet gitaren sin med et slikt sett og det ser overraskende bra ut. Dekalene er svært tynne, men virker slitesterke og har ikke gitt noen tegn til å skulle løsne. Om det holder i lengden gjenstår og se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.