Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker anbefalinger


Greener

Anbefalte innlegg

skal kjøre A/B test med fireball mot 5150II i slutten av måneden, MEEEGET spent på resultatet, og jeg er ikke den som digger polert nymotens lyd, men . me får sjå...

Jeg ville satt pris på om du gav oss rapport om hvordan de 2 forsterkerne er sammenlignet, etter å ha testet dem. Har aldri fått spilt på Fireball selv, så hadde vært kult å høre din mening, spesielt da du er fan av 5150/6505 forsterkerne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende! hvilket kabinett blir brukt til A/B-testinga?

har mange kabinett til disposisjon, men hovedsaklig marshall vintage . kan for all del teste med 5150 kabet for morro skyld også. men tror ikke det kabinettet er representativt for en slik test, vil også prøve standard marshall lead 1960 da det er dette som er mest brukt rundtom, hva jeg klarer av lydklipp kommer an på hvor gira bjørnar (lydmann og songwriter vulture) er til å bruke tid på å ta opp og lage klipp til meg i en hektisk plateinnspilling.

det blir uansett ikke før rundt 20 des eller rundt der. skal i studio da og skal kjøre mange forskjellige forsterkere/kabinett for å finne ut hvilken kombinasjon vi skal bruke på nye plata.

kan kanskje lage en egen tråd om dette når jeg kommer så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt Marshall combo, kan brukes til stort sett alt, ikke vanskelig å skru, bra lyd!!! I prinsippet mener jeg det ikke spiller noen rolle for en fersking om det er rør eller transistor. Selvfølgelig spørsmål om hvor fort ferskingen utvikler "lydøret" sitt, men for den jevne nybegynner spiller ikke det noen rolle om det er det ene eller det andre, mer lommeboka etter min mening. Ikke noe vits å ha verdens feteste rigg hvis du ikke vet hvordan du skal spille blues skalaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må henge meg på Mortens tips om VOX AC4TV. Fra min side er ikke dette bare et tips, men en anbefaling. Den kan veksle mellom 1/4, 1 og 4 watt. Dette gjør den til den ideelle stueforsterkeren. 10" element gjør at det er nok fylde. Den har herlig rørknekk og finner du riktig punkt er tar den pedaler så det griner. Eneste svakheten er kanskje tonekontrollen, men den gir til en viss grad vekling økning i diskanten. Har testa denne mot Fender og Gretch 5w, og valget var ikke vanskelig. Veil pris som Morten sier er 2.795,- men jeg ga 600 mindre for den i butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg må bare skrive en liten kommentar om Marshall amps.

Nå for tiden så går JCM800 og JCM2000 ampene ganske billig på markedet. Mange som ikke liekr JCM2000, men det går etter min mening an å skru seg til en bra lyd med deg. Særlig med tanke på at de går til rundt 5-6k på markedet.

Ikke minst JCM800. Prisen på JCM800 svinger veldig mye opp og ned på bruktmarkedet. Koster f.eks 7000kr brukt, så plutselig finner du en til 5-6k.

Anbefaler å sjekke ut disse ampene dersom man er ute etter en rimelig amp med mye kraft til rock, blues eller metal.

Med et brukt 2x12 kabinett dekker man de fleste behov for både livespilling og hjemmeøving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vil anbefale en amp: Tech 21, den låter godt! bilde fra google.

Det er god vreng, fin clean og hvis jeg ikke husker feil har den reverb som fungerer bra også. Forsterkeren er liten og hendig, lett og ha med seg og koster ikke så mye (litt over 2000kr). Du kan stille inn forskjellige "presets" (med skyveknotter) men likevel har du meget gode muligheter til å forme din egen lyd. Forsterkeren låter krem, den er låter mer en den koster. Det er et godt kjøp, skulle ønske jeg fant den i butikkene da jeg kjøpte min første forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.