Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jordingsstøy i fra Strat, 50`s CP


Anbefalte innlegg

Veit at det er fleire her inne som har ein CP, enten 50`s eller 60`s. Er det fleire enn eg som er plaga med jordingsstøy i frå gitaren? Då tenkjer eg på typen støy som forsvinn så lenge ein har kontakt med strengane. Har nokon prøvd å skjerme disse gitarane, og var det i så tilfelle vellukka? Har bestilt skjermingsfolie, håpar det vil gjere suse, irriterande greier gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke en støykilde i nærheten da ? En pc skjerm, tv eller noe slikt ? Skjerming hjelper jo litt, akkurat som å sjekke at alt som skal være jordet i gitaren faktisk er det, men når alt kommer til alt så må man ofte bare peke gitaren i en retning hvor den oppfanger minst mulig støy hvis man må ha en støykilde gående i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke en støykilde i nærheten da ? En pc skjerm, tv eller noe slikt ?

Har testa ein US-strat på riggen min, i same lokalet, ingen støy då, so det må vel vere noko med gitaren? Har ikkje disse gitarane vintage skjerming av kablar, kan det vere årsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testa ein US-strat på riggen min, i same lokalet, ingen støy då, so det må vel vere noko med gitaren? Har ikkje disse gitarane vintage skjerming av kablar, kan det vere årsaken?

Næsj.. det er ikke all verdens skjerming på noen av kablene i en strat egentlig, men det er klart manglende eller ikke fungerende skjerming av plekterbrett og utfresing kan jo påvirke ting. skjerming har altså ingen effekt med mindre skjermen (ledende maling eller folie) er tilknyttet jord. ikke fungerende Jording av tremolo kan også påvirke resultatet veldig selvsagt.

Når du sier at du testet en US strat i samme rom, sammenlignet du da gitarene under samme forhold ? Altså sto de samme apparatene på osv ?

Jeg sitter ofte å spiller like i nærheten av et tv-apparat og en pc, hvis tv'en står på har jeg konstant og svært plagsom støy i gitarer med singelcoils. Men å velge mellomposisjonen(e) på pickupvelger hjelper selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næsj.. det er ikke all verdens skjerming på noen av kablene i en strat egentlig, men det er klart manglende eller ikke fungerende skjerming av plekterbrett og utfresing kan jo påvirke ting. skjerming har altså ingen effekt med mindre skjermen (ledende maling eller folie) er tilknyttet jord. ikke fungerende Jording av tremolo kan også påvirke resultatet veldig selvsagt.

Når du sier at du testet en US strat i samme rom, sammenlignet du da gitarene under samme forhold ? Altså sto de samme apparatene på osv ?

Jeg sitter ofte å spiller like i nærheten av et tv-apparat og en pc, hvis tv'en står på har jeg konstant og svært plagsom støy i gitarer med singelcoils. Men å velge mellomposisjonen(e) på pickupvelger hjelper selvsagt.

Var nettopp ein tur innom øvingslokalet og testa for å vere heilt sikker, og ja, min støyar meir enn den andre straten. Einaste støykilde eg kan tenkje meg er lysarmatura i taket, forsøkte å slå av desse utan at det hadde nokon innvirkning på støyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Strat (MIM 1994) støyet endel når jeg ikke holdt på strengene eller metall,

Samtidig som jeg byttet potter og ledninger la jeg kobberfolie i hele gitaren og på hele innsiden av plekterbrettet så de fikk kontakt.

Etter dette er den null komma nix støy fra gitaren.

jeg kjøpte to kobberfolie"plater" fra gitarist.no til ca 90,- stk.

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.