Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar.... Om et år...


Noerart

Anbefalte innlegg

Vel, jeg sal køpe meg en gitar. Men ikke før neste sommerferie igjen, for d skal jeg til statene.... Er det noen som har noen gode tips om åssen jeg sal klare meg gjenom den mørke tiden? Jeg bruker ca 60% av tiden min på å sikle på gitarer jeg har lyst på, eller på forumet her... It's getting unbearable! Jeg har nå gått igjennom tre-fire gitarer som jeg "skal ha" før jeg ombestemmer eg, av den enkle grunn at det tar for lang tid. Noen som har opplevd det samme? Har dere noen morsomme historier å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt lyst på maaange forskjellige gitarer, og vært innom mye RART :P Men det går vanligvis over ganske kjapt, bortsett fra noen få ting... Gi det litt tid (noe jeg har forstått det som at du blir pent nødt til også), så kommer det nok til deg etterhvert. Det eneste jeg har av gitar-GAS nå er en Gretsch G6120 og en Strat til. Ikke så ille, egentlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo alltid lyst på nye gitarer, men begynner aldri å sikle på noen før jeg har pengene i boks. Men kanskje du kan bestille fra eBay, er jo amerikansk side, så samme prisene. Jeg har kjøpt tre gitarer derfra, og spart til sammen oppimot 30 000,- kroner.

Rent teknisk så har du brukt 30000kr mindre. Du sparer ikke penger på å handle. Velkommen til forumet Eurodude!!:)

Uansett så er det masse penger å spare på å handle på ebay eller andre sider fra utlandet. Selv liker jeg å ha penga klare hvis jeg skal ha noe for så å finne det brukt i Norge. Jeg føler at skal jeg kjøpe dyre ting så vil jeg prøve det først.. :)

Endret av siimen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent teknisk så har du brukt 30000kr mindre. Du sparer ikke penger på å handle. Velkommen til forumet Eurodude!!:)

Uansett så er det masse penger å spare på å handle på ebay eller andre sider fra utlandet. Selv liker jeg å ha penga klare hvis jeg skal ha noe for så å finne det brukt i Norge. Jeg føler at skal jeg kjøpe dyre ting så vil jeg prøve det først.. :)

Sorry, måtte bare :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sparer jo pengene når du ikke bruker dem :P Derimot er det mange som sier at de TJENTE penger på å kjøpe ting der og der, det blir feil :)

kjøper du lodd og vinner tjener du jo på det..

OT: jeg har sikklet over mange gitarer gjennom tidene jeg!

først var det BC rich (vet selvfølgelig nå at jeg var en dum faen som tenkte det!)

deretter var det Fender strat (frister jo fortsatt enda,men har ikke råd enda)

så var det Gibson LP standar (for dyr)

Så var det Epiphone Les Paul Standar (ikke godt nok)

så var det Epiphone SG custom (skal kanskje kjøpes neste sommer)

Men endte opp med en Epiphone LP custom. ANGRER IKKE EN PLASS!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøper du lodd og vinner tjener du jo på det..

OT: jeg har sikklet over mange gitarer gjennom tidene jeg!

først var det BC rich (vet selvfølgelig nå at jeg var en dum faen som tenkte det!)

deretter var det Fender strat (frister jo fortsatt enda,men har ikke råd enda)

så var det Gibson LP standar (for dyr)

Så var det Epiphone Les Paul Standar (ikke godt nok)

så var det Epiphone SG custom (skal kanskje kjøpes neste sommer)

Men endte opp med en Epiphone LP custom. ANGRER IKKE EN PLASS!!!

Ja, men det kan sammenlignes med en investering, og det er noe annet igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det!

men jeg vil si du tjener penger når du kjøper enkelte ting...

slik som meg,jeg kjøpte en custom epiphone LP som er minst like god som en Gibson LP standar,men koster nesten 3 ganger mindre!

hadde jo noe med at jeg kjenner de som jobber i butikken jeg kjøpte den,så jeg fikk den litt billigere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent teknisk så har du brukt 30000kr mindre. Du sparer ikke penger på å handle. Velkommen til forumet Eurodude!!:)

Uansett så er det masse penger å spare på å handle på ebay eller andre sider fra utlandet. Selv liker jeg å ha penga klare hvis jeg skal ha noe for så å finne det brukt i Norge. Jeg føler at skal jeg kjøpe dyre ting så vil jeg prøve det først.. :)

Takk :) Ja, du har vel et poeng i å prøve, de jeg har kjøpt i Norge har jeg alltid prøvd først. Sånn sett litt sjansespill, men hittil har jeg hatt flaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sikler egentlig kun på Gibson Explorer og en ESP Eclipse 2 VB, Adrian Smith sin custom i helt hvit, og Alexi Laiho sin custom gitar i gult og svart. Også er James Hetfield sin custom Eclipse (iron cross) ganske kul..

Sånn bittelitt off topic: Hva er GAS?

GAS er forkortelse for Guitarists Against School. Det betyr at gitarister heller spiller gitar og blir gode på gitar istedet for å gå på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.