Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den beste necken?


Noerart

Den beste necken?  

43 stemmer

  1. 1. Hva synes du er best, av ulike grunner?

    • Bolt-on
      7
    • Neck-through
      13
    • Set-neck
      5
    • Ett fett
      19


Anbefalte innlegg

Vel, Fender med limt hals? Ritchie Blackmore synes det var ganske greit å spille på, så han fikk limt fast halsen på sine gitarer. Smak og behag? *Pirkekverulere

Nå liker jo fyren snabeltøfler og lutt etter hvert også, så det er kanskje ikke så mye å legge vekt på.

Enig med deg, men at det egentlig er den store forskjellen tviler jeg egentlig på. At det av tradisjonsgrunner "bare er sånn", er jeg enig i.

For meg er det ett fett. Jeg er så heldig at jeg har alle variantene, og koser meg med det.

Artig Poll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare bolt-on. Det tror jeg er fordi jeg alltid har hatt en forkjærlighet for "billigere" gitarer. Kan ikke si at jeg har merket den helt store forskjellen på de ulike festemetodene. Foretrekker spillbarhet foran alt, og da blir slike soniske feinschmeckerier satt i skyggen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare bolt-on. Det tror jeg er fordi jeg alltid har hatt en forkjærlighet for "billigere" gitarer. Kan ikke si at jeg har merket den helt store forskjellen på de ulike festemetodene. Foretrekker spillbarhet foran alt, og da blir slike soniske feinschmeckerier satt i skyggen. :)

Enig i spillbarhet-delen. Selv svarte jeg neck-through, men tror jeg gjorde det litt tidlig. Er usikker selv, da jeg kun har en neck-through som jeg spiller på ofte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte svare "ett fett" siden de tre gitarene jeg bruker mest har de tre forskjellige.

Min Mayones Regius har neck-throgh (forøvrig min favoritt-hals gjennom tidene, men det er vel så mye p.g.a kombinasjonen tykkelse, bredde, radius etc.).

Min Ibanez Ghostrider har set-in, og forøvrig 24,75 skala hals. Er nok inspirert av Gibson type gitarer denne.

Min strat (gammel kopi fra Ibanez) har bolt-on.

Ønsker ikke at noen av dem skulle hatt annen type hals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.